• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Melisabeth

    Usch - idag blev jag ledsen.
    Var nån unge på Småland (ikea) som sa att Ellan inte fick vara med och leka - för hon pratar som en bebis.
    Hon pratar lite otydligt och har lite svårt för uttal av vissa bokstäver - men inte "väldigt illa".
    Hon blev jätteledsen stackarn


  • memba

    Mel: Usch, det är så jobbigt och se ens barn vara utanför! Du ska nog inte hänga upp dig på det där med uttal, alla utvecklas i olika takt och så länge de inte reagerar på BVC!

  • Tudorjohansson
    Melisabeth skrev 2011-03-01 18:07:52 följande:
    Usch - idag blev jag ledsen.
    Var nån unge på Småland (ikea) som sa att Ellan inte fick vara med och leka - för hon pratar som en bebis.
    Hon pratar lite otydligt och har lite svårt för uttal av vissa bokstäver - men inte "väldigt illa".
    Hon blev jätteledsen stackarn
    Fy va sånt e tråkigt!
    Min son e ganska försiktig av sig med barn han inte känner och blir lätt bortföst och han blir sååå ledsen för då får han heller inte va med. Man lider verkligen med dom.
  • 2Fina
    Melisabeth skrev 2011-03-01 18:07:52 följande:
    Usch - idag blev jag ledsen.
    Var nån unge på Småland (ikea) som sa att Ellan inte fick vara med och leka - för hon pratar som en bebis.
    Hon pratar lite otydligt och har lite svårt för uttal av vissa bokstäver - men inte "väldigt illa".
    Hon blev jätteledsen stackarn
    Usch, stackars lilla stumpan Men ungar är ju sådana... tyvärr... jag försöker lära Leya att då får dom skylla sig själv men det tar ju inte bort känslan av att vara utanför...

    Idag när vi gick hem från dagis så var Billy inte alls glad och grinade. Leya var en bit bort ocxh hoppade i en vattenpöl. Jag stod och gungade vagnen och väntade på Leya. Då kommer en mindre fräsch herre som inte luktade så gott och sa allvarligt: -Vad gör du med barnen? Skriker så där! Se, nu blev han tyst när jag kom. Jag blev så stöss och lite stött så jag svarade: -Ja, han kände väl lukten. Gubben gick iväg och muttrade... Jag skäms lite för sånt säger väl inte jag!!! Samtidigt ska man väl inte kommentera som han gjorde heller....
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • memba

    DP: Det finns folk till allt! Man upphör aldrig att förvånas ... Jag måste dock få skratta litegrann!! Mest åt din kommentar förstås ...

  • Elof och Dagny

    Hej. Här var lugna gatan. Allt bra med alla? Ett tag sen jag var inne här igen nu. Har en hyfsat tuff period med Kira hemma med mkt skrik, spark och slag. Inte skoj nånstans. Vi försöker sänka kraven på henne för att se om det lättar. Blir ju lätt så att man kräver att hon ska klara så himla mkt mer själv i jämförelse med lillasyster. Och det har kanske gjort att hon känner sig utanför, så nu försöker vi vända på steken och låta henne säga till om hon INTE vill ha hjälp istället och då berömmer vi henne. Fler med samma problem?

  • 2små2stora
    Elof och Dagny skrev 2011-03-10 10:41:20 följande:
    Hej. Här var lugna gatan. Allt bra med alla? Ett tag sen jag var inne här igen nu. Har en hyfsat tuff period med Kira hemma med mkt skrik, spark och slag. Inte skoj nånstans. Vi försöker sänka kraven på henne för att se om det lättar. Blir ju lätt så att man kräver att hon ska klara så himla mkt mer själv i jämförelse med lillasyster. Och det har kanske gjort att hon känner sig utanför, så nu försöker vi vända på steken och låta henne säga till om hon INTE vill ha hjälp istället och då berömmer vi henne. Fler med samma problem?
    Vi är inne i ett förkylningsträsk och jag som inte varit ordentligt förkyld på år och dag har blivit dunderförkyld. Johanna har feber

    Johannas problem är att hon vill kunna samma sak som sina 10år äldre bröder. Brukar be henne om hjälp med William t ex hämta/kasta blöjor prata med honom osv. Vi har peppar peppar inte märkt av så mycket trots mer än att hon matvägrar. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2Fina
    EoD, hur gammal är lillasyster, vi har en syskontråd för syskon födda 2010 här: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m56073381.html om du skulle vilja!

    Leya är fruktansvärt icke lyssnande (även om hon nu hör), hon har börjat dra Billy baklänges för hon vill "mysa" men det vill inte BIlly så jag säger NEJ, men hon gör ändå, och sen får jag säga nej flera gånger och ändå drar hon honom och han blir arg och sen "men jag ville bara mysa..." grrr
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • memba

    Här har Kevin varit väldigt tillmötesgående på sista tiden ... När han blir arg blir han arg, men mycket "jag älskar dig mamma" "mamma du är min älskling, och jag är din .." Underbart!!

    Är era bortskämda? Jag har svårt att inte köpa grejjer till honom! Tyvärr blir det nått nästan varje vecka, om än bara en tidning, sån där automatleksak etc.

  • Tudorjohansson
    memba skrev 2011-03-10 13:28:17 följande:
    Här har Kevin varit väldigt tillmötesgående på sista tiden ... När han blir arg blir han arg, men mycket "jag älskar dig mamma" "mamma du är min älskling, och jag är din .." Underbart!!

    Är era bortskämda? Jag har svårt att inte köpa grejjer till honom! Tyvärr blir det nått nästan varje vecka, om än bara en tidning, sån där automatleksak etc.
    Japp han e bortskämd. Speciellt nu för han e sjuk :) Kan inte låta bli att köpa grejjer hela tiden heller. I och för sig bara små saker men.
Svar på tråden MajMammor 2007 15