• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • mumia

    Cii - blev helt förundrad då jag läste att ni hade gödslat och vattnat gräsmattan......vi har fortfarande ca 2 dm snö kvar som ska smälta bort!!!


    Jolina är helt underbar!
  • 2Fina
    mumia skrev 2011-03-30 21:48:37 följande:
    Cii - blev helt förundrad då jag läste att ni hade gödslat och vattnat gräsmattan......vi har fortfarande ca 2 dm snö kvar som ska smälta bort!!!
    Här har vi nog 1 m kvar Tanucik, ja, förhoppningsvis blir det lite bättre bara backen blir bar och framför allt att Billy också kan vara nere på backen. Han blir så rastlös av att sitta i vagnen och själv får man så ont i ryggen av att bära honom.
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

    Vi har ingen direkt snö kvar ligger lite i skuggpartierna. Tjälen är i stort sett borta. 


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Tudorjohansson

    har hittat en ok studsmatta på jula. Fanns reservdelar o köpa oxå.

  • cii

    Memba. Tess - Eftersom det bara gäller några timmar i månaden så får det ju vara runt 150-200 för att det ens ska vara lönsamt om man säger så. Men erfarenheten är ju den jag är ute efter egentligen. Jag hade tänkt skaffa praktik självmant sen för att bygga på timmarna och ha något mer än utbildningen att falla tillbaka på.


    DP - Har ni inte 30 timmar? Jättetråkigt att dem inte är samarbetsvilliga. Sen vill man gärna inte sätta sig på tvären med personalen som ska ta hand om ens barn. Men man ska säga ifrån, det har jag lärt mig sedan Theos förra dagis där det fanns ett riktigt rötägg (rektorn inräknad i samma kategori)
    Sedan vi flyttade har dem hamnat på ett kanondagis. Jag känner att jag kan prata med personalen och DEM trycker gärna på och frågar om det är något som DEM kan ändra på för att förbättra.

    Ett exempel på nuvarande dagis är att Victor får hämta barnen 1 timme senare på fredagarna efter han slutat. Av anledningen att personalen tycker barnen ska få vara med på eftermiddagsfikan innan dem åker hem.

    Mumia. DP. Det var längesen vi hade någon snö här! Men det har varit blåsigt och ruggigt. Frost på morgonen, men den börjar ge med sig nu. Vi ska gödsla lite till nu i helgen. (så man förhoppningsvis kan ha gräs att gå på i sommar)


     


     

  • Tess82

    Kikar in från ett soligt (idag iaf) Karlifonien. Underbart med semester men oj vad jag saknar Linnea. Ska försöka njuta av semestern så mycket det går men när vi inte har når särskilt för oss så är det klart att tankarna går hem till lilla hjärtat.


  • 2Fina
    Cii, nä, vi har 15 timmar, lite skillnad mot för Leyas 45 timmar när vi jobbade heltid.

    Tess, härligt det låter! Eller ja, inte att längta men sakna är ju bra då man får lite ny kraft sen! Försök att ha en trevlig semester!

    Själv har jag gått på sk familjeverkstad två gånger, man får lite tips hur man ska tackla vardagliga saker med barn och sånt. Man får verkligen lite perspektiv på saker och ting och jag ggör stora förstök att få det bättre och inte så mycket utbrott (från någons sida).
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • 2Fina
    memba skrev 2011-04-06 08:35:23 följande:
    DP: Familjeverkstad, det skulle jag också behöva!!
    Finns tydligen som distanskurs också Roligare dock att träffa andra föräldrar skulle jag nog tycka
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden MajMammor 2007 15