• Äldre 11 Feb 08:52
    151066 visningar
    2830 svar
    2830
    151066

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 10 Aug 20:19

    Nu märks det  att Johanna varit hemma hela sommaren. Hon bara väntar på att få komma till dagis igen och börja med de stoora barnen  

    Det finns stoora flickor där som hon säger. Hon fick nog mersmak av att leka med lite äldre barn när kusinerna var här även om hon och William kan härja runt nog så bra, men det är nog inte samma sak att krypar runt på golvet och leka tafatt med lillebror.  


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 11 Aug 07:01

    Leya saknar också dagis! Det har flyttat in en pojk som fyller 7 i huset bredvid här och hon springer dit och är med honom ibland. Igår hade dock denna pojk besök av en tjej och Leya ville "bara" springa dit för att fråga vad hon hette. Sen hängde hon tydligen på dom men dom ville inte ha henne med så dom gömde sig i garaget. Gjorde lite ont i mitt hjärta att se men det är väl inte första gången detta kommer att hända... Pratade dock med Leya sen och sa att nästa gång hon vill dit och leka så kan hon fråga först om hon får vara med och säger dom då nej så ska hon bara säga "okej" och gå därifrån så att dom kan fundera vad för kul hon ska göra istället Får väl se om det fungerar

    Förstår ju helt och fullt att två 7-åringar inte vill leka med en 4-åring


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 11 Aug 07:10

    Åh, vet hur det är med utanförskap, det värker i hjärtat att se!

    Kevin börjar hos dagmamma till veckan, ska nog bli skönt för honom även om han just nu säger att han inte vill!

    Nu har vi våra sista semesterdagar, har varit hos kidsens farmor å farfar men idag drar vi till High Chaparral!

  • Äldre 11 Aug 14:20
    2Fina skrev 2011-08-11 07:01:29 följande:
    Leya saknar också dagis! Det har flyttat in en pojk som fyller 7 i huset bredvid här och hon springer dit och är med honom ibland. Igår hade dock denna pojk besök av en tjej och Leya ville "bara" springa dit för att fråga vad hon hette. Sen hängde hon tydligen på dom men dom ville inte ha henne med så dom gömde sig i garaget. Gjorde lite ont i mitt hjärta att se men det är väl inte första gången detta kommer att hända... Pratade dock med Leya sen och sa att nästa gång hon vill dit och leka så kan hon fråga först om hon får vara med och säger dom då nej så ska hon bara säga "okej" och gå därifrån så att dom kan fundera vad för kul hon ska göra istället Får väl se om det fungerar

    Förstår ju helt och fullt att två 7-åringar inte vill leka med en 4-åring
    Åh ja det är så tragiskt! Vi har samma dilemma här hemma. Våra goda vänner och grannar har en pojk på 13 och en tös på 9. Den 9-åriga tösen var ju bara 5 när Jolina kom till världen så hon har lekt mycket med Jolina. Hon är verkligen Jolinas förebild och Jolina vill ofta upp tilldom o leka. Problemet är bara att Hanna har ju vuxit och leker med en annan grannflicka på 11 år tror jag och dom vill inte alltid ha Ina med...men detta förstår ju inte Jolina och hon bli ju så ledsen.
    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 11 Aug 15:26
    memba skrev 2011-08-11 07:10:49 följande:
    Åh, vet hur det är med utanförskap, det värker i hjärtat att se!

    Kevin börjar hos dagmamma till veckan, ska nog bli skönt för honom även om han just nu säger att han inte vill!

    Nu har vi våra sista semesterdagar, har varit hos kidsens farmor å farfar men idag drar vi till High Chaparral!
    Linnea ville inte heller tillbaka till dagis men nu har hon varit där några dagar och det har börjat lite nya så hon tycker att det är jätteskoj.

    High Caparall var vi till i Juni, det var jättebra, otroligt god mat på restaurangen också. Har ni hyrt stuga? Vi bodde i vagnsborgen, de nyaste stugorna, de var jättefina.
  • Äldre 11 Aug 18:12

    Pontus vill också gärna vara med de äldre barnen på gatan och leka med. Våra hus (radhus) gränsar mot en stor lekpark som många barn leker i. Han blir jätteledsen när han inte får vara med sina "kompisar" som är 3-4 år äldre. "De springer ifrån mig mamma...snyft" säger han ofta. Så tråkigt, men man måste ju förstå de äldre barnen också så klart.

  • Äldre 11 Aug 23:00

    Mammatirra: Både jag och mannen har tidigare arbetat på Chaparral och har vänner på plats, så vi sover hos en i showen! Såg ni western-showen? Vi åt faktiskt på restaurangen nu ikväll och det var toppen, min gamla arbetsplats bland annat!! Kevin är helt lyrisk och har fått en hatt och ett gevär, förr förra årets mundering blev kvar hemma, och svårt att neka honom när man är på plats, även om jag inte riktigt gillar att han ska ha skjutvapen ...

  • Äldre 13 Aug 09:47
    memba skrev 2011-08-11 23:00:51 följande:
    Mammatirra: Både jag och mannen har tidigare arbetat på Chaparral och har vänner på plats, så vi sover hos en i showen! Såg ni western-showen? Vi åt faktiskt på restaurangen nu ikväll och det var toppen, min gamla arbetsplats bland annat!! Kevin är helt lyrisk och har fått en hatt och ett gevär, förr förra årets mundering blev kvar hemma, och svårt att neka honom när man är på plats, även om jag inte riktigt gillar att han ska ha skjutvapen ...

    Ja vi såg både westwrn showen och Lucky Luke. Linnea gillar inte höga ljud men med hörselskydd så gick det bra, åkte tåget också som hon var jätterädd i förra året men i år gick det bra. "det var kul när de ramlade" ver hennes kommentar (alltså när rånarna blev skjutna).
  • Äldre 13 Aug 22:19

    Nu har vi varit på Hawaii fest. Och J har legat i poolen nästan hela kvällen. När jag tillslut satte stopp kl 21 och det var 15 grader i luften. Kommer hon och säger - Du får sparken.
    Jag: varför då?
    J : du säger nej, det är inte snällt
    Sedan gick helt knottrig och iskall

  • Ninnie­81
    Äldre 16 Aug 14:49

    hej brudar..nu va de vääääldigt länge sen ja skrev här..brukar kika in och läsa lite men orkas sällan skriva nå.

    men ja tänkte att ja skulle slå till och göra de nu..

    grattis till alla som är gravida eller fått...så himla kul

    här är de full rulle med 3 små grabbar.

    Melwin har kommit i en extrem 4 års trots..apjobbigt och de gör de inge lättare när Malcom har kommit i en 2 års trots..liv skrik och bråk dagarna i ändan.. blir knäpp..

    En liten fråga hur stora är era små??

    Melwin va på 4 års kontrollen 98 cm lång och vägde 14,3 kg...inge biffing precis =)

    hoppas ni alla har de bra

    Kram                    

Svar på tråden MajMammor 2007 15