• Äldre 11 Feb 08:52
    152467 visningar
    2830 svar
    2830
    152467

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 29 Aug 21:46

    Nu har vi kommit hem efter en härlig semester på Kreta. Längtar redan tillbaka.

    Tyvärr så fick vi dåliga nyheter när vi kom hem. Julia har en fläck på benet som är blå och röd runt omkring och så är det en liten prick i mitten. Gick till läkaren idag och han misstänker borelia. Jag tänkte också på det först, men hon har inte haft några fästingbett sedan april och jag trodde att reaktionen skulle komma tidigare. Vi lämnade prover och provsvaren blir klara om en vecka. Fick kåvepenin utskriver så vi började med den idag. Hon ska ta det i tio dagar. Läste sedan på wikipedia att man vid bett eller symptom ska behandlas med penicilin i 3 veckor. Tog kontakt med läkaren igen angående detta men han envisas om att rekommendationen är att ta penicilin i 10 dagar. Vad ska jag tro på? Ska jag kontakta någon annan vårdcentral? Vill ju inte riskera att det ska sprida sig.
    Är bara så ledsen just nu


  • Äldre 29 Aug 21:58
    tanucik skrev 2011-08-29 21:46:09 följande:
    Nu har vi kommit hem efter en härlig semester på Kreta. Längtar redan tillbaka.

    Tyvärr så fick vi dåliga nyheter när vi kom hem. Julia har en fläck på benet som är blå och röd runt omkring och så är det en liten prick i mitten. Gick till läkaren idag och han misstänker borelia. Jag tänkte också på det först, men hon har inte haft några fästingbett sedan april och jag trodde att reaktionen skulle komma tidigare. Vi lämnade prover och provsvaren blir klara om en vecka. Fick kåvepenin utskriver så vi började med den idag. Hon ska ta det i tio dagar. Läste sedan på wikipedia att man vid bett eller symptom ska behandlas med penicilin i 3 veckor. Tog kontakt med läkaren igen angående detta men han envisas om att rekommendationen är att ta penicilin i 10 dagar. Vad ska jag tro på? Ska jag kontakta någon annan vårdcentral? Vill ju inte riskera att det ska sprida sig.
    Är bara så ledsen just nu
    wikipedia är inte mycket att lite på.

    Här står det mer korrekt information http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Borrelia/

    Vid den enklaste formen av borrelia, en hudinfektion, räcker det med att behandla med penicillin i tio dagar. Om infektionen har spritt sig behövs andra antibiotika. I sällsynta fall kan det vara nödvändigt att bli inlagd på sjukhus för att få injektioner eller dropp. 

    Borrelia är det lindrigaste att få även om det är trist. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 29 Aug 22:29
    2små2stora skrev 2011-08-29 21:58:48 följande:
    wikipedia är inte mycket att lite på.

    Här står det mer korrekt information www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/S.../

    Vid den enklaste formen av borrelia, en hudinfektion, räcker det med att behandla med penicillin i tio dagar. Om infektionen har spritt sig behövs andra antibiotika. I sällsynta fall kan det vara nödvändigt att bli inlagd på sjukhus för att få injektioner eller dropp. 

    Borrelia är det lindrigaste att få även om det är trist. 
    tack för ditt svar. Känns lite bättre nu
  • Äldre 29 Aug 23:29

    Söta de är!

    DP: Låter som min Kevin, ha och ha och ha, men så är han bortskämd oxå

    Borelia låter läskigt, hoppas hon blir återställd snabbt!

    Kevin ska börja på Knatteskutt och ett par veckor, jag hoppas att han kommer att gilla det! Någon annan? Jag har inte hittat någon anna aktivitet där de tar in 4 åringar!

  • Äldre 30 Aug 11:36

    memba- vad är Knatteskutt för något? Julia gick på dans förra terminen och ska snart börja där igen. Hon älskade det. Sen så började hon cirkusskola igår och trivdes där också


  • Äldre 30 Aug 20:27

    Herregud säger jag bara vilket monster hon kan vara

    Knatteskutt är en idrottsskola för barn från 3-4 år och upp till.....kommer inte ihåg, har kastat lappen. Det är ca 12 sammankomster på en termin och då får man prova olika idrotter med hjälp av lokala föreningar. Så funkar det här hemma hos oss i alla fall, men jag har inte anmält Jolina...tyckte det var för dyrt. Hon ska ju gå sin gymnastik (Bamsegympa) som vanligt. Jag är ju med i styrelse och ledare i gymnastikföreningen så det blir ju så


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 30 Aug 22:50

    Jo exakt, de får prova olika idrotter, lek och rörelse, verkar bra! Fotboll, handboll, tennis, ev skridskor etc. Kostade 700 och någonting, jag vet inte vad sånt här kostar men jag tyckte att det var ok!

  • cii
    Äldre 31 Aug 15:19

    Hej hej =) Jag läser lite i min tysthet i tråden =)

    Det är bra med oss även om det tryter i kassan just nu. Suck! Går fortfarande arbetslös sedan Maj =( Det går mig på nerverna!!

    Theo har gått på Bamsegympa i 1 år nu. Tycker han är jätteroligt och ska fortsätta som vanligt nu.
    Lova är för liten ännu. Hon fyllde 2 år förra veckan =) Full fart på båda barnen. Leker bra ihop.
    Theo har dock fått en tendens att skrika väldigt mycket såfort det inte är som han har tänkt sig....
    Bryter ihop totalt med andra ord och går inte att prata med honom förrens han har fått lugna ner sig själv.

    Ang Borelia. Theo har haft det en gång när han var 2,5 Försvann efter 10 dagar med pencillin, dock en annan sort än kåvepenin.

    Nu kör han på början till Öroninflammation (var inne igår på vc) och krupp... Hejochhå...  

      

  • Äldre 31 Aug 16:27
    memba skrev 2011-08-30 22:50:54 följande:
    Jo exakt, de får prova olika idrotter, lek och rörelse, verkar bra! Fotboll, handboll, tennis, ev skridskor etc. Kostade 700 och någonting, jag vet inte vad sånt här kostar men jag tyckte att det var ok!
    Tror det var dyrare här hos oss.... 700 är nog inte så farligt egentligen men Jolinas gympa kostar bara 200/termin
    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 31 Aug 20:50

    Mumia: Det var ju verkligen ett bra pris!

Svar på tråden MajMammor 2007 15