• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • 2Fina
    Syrra, Leya ska alltid tävla, fast ibland när hon inte orkar så säger hon -idag tävlar vi inte! Hon förlorade i memo en gång och blev jättearg, jag förklarade då att det inte var vem som vann som var det egentliga viktiga utan att man har roligt när man spelar, så nu säger hon grattis om någon annan vinner Men annars så tävlar vi i vem som kan klä på sig fortast och så Mumia, kul! Vilken tur du var på tillväxt-ul så du fick veta att den var i säte, eller iofs, det känner väl kanske bm också annars? När hade du bf?
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Linthe

    Mumia, oj vad spännande att det är så nära. 

    3bus, har en här också som ska tävla jämt och vinna allt. Hon är lite deppig över att många är större än henne också för det är tydligen inte bra att vara liten. Är ju ändå många mindre på dagis nu men hon är ändå inte störst så det blir väl lite tråkigt att vara mitt emellan, varken stor eller liten.

    Idag ver det gymnastk för första gången. Linnea började lite försiktigt och skulle inte vara med på uppvärmningen men sen kom hon igång och var med på allt, dock med mig vid sin sida hela tiden men hon släpper nog taget när vi varit med lite mer.    

  • Trekidz

    Mumia: men oj...Är det redan time för dig??? Spännande :) Antar att det är för sent för vändningsförsök eftersom de väljer snitt, vilken v är du i nu?Lycka till på tors :)

    Lovisa är 3 mån nu, tiden bara ruuusar iväg... 


    Alla goda ting är 3: Elias Tilde & Lovisa :)
  • mumia

    Jag är i 37+6 idag. BF egentligen 27/9
    TUL visade en bedömning på ca 3700g redan, dvs +20% för tiden.
    Gjorde ju TUL pga av Jolinas storlek samt att mitt SF-mått skenade iväg även denna gång.
    BM hade vid de två senaste besöken noterat huvud neråt, dock rörligt. Jag blev skapligt paff när läkare sa att den inte hade vänt på sig. Idag när jag var till BM så tyckte hon fortfarande att den låg rätt så hon börjar misstänka att hon kanske känt fel då och det var rumpan hon kände nere vid blygdbenet. Det är lite svårt att känna bebis då jag även har mycket vatten.
    Läkaren gjorde ett mindre vändningsförsök igår men insåg ganska snart att det inte skulle va nån ide då det ej går att få tag på bebbe pga av vattenmängden, han fick liksom inget grepp om den.

    Jag har ganska mycket besvär med smärtor från fogar (svanskota och ljumske) spänningar i huden över magen, halsbränna, trött i ryggen mm så jag är faktiskt sååå glad över att slippa gå till 27:e, ska bli såå skönt att få detta överstökat.


    Jolina är helt underbar!
  • Trekidz

    Aha, ja, det e ju svårt att känna om man har mkt vatten... Förstår att du är nöjd med att få ut mini tidigare :) Elias låg ju i säte men när det var dax för vändningssamtal så gjordes ett ul o då hade han vänt sig, i rättan tid :) 


    Alla goda ting är 3: Elias Tilde & Lovisa :)
  • 2små2stora

    Johanna går och väntar på att fotbollsskolan ska börja.

    Hon har legat i flera timmar ikväll och funderat på vad fröknarna ska ha på sig på fotograferingen i morgon. Själv ska hon ha sin lila klänning med blommor för den är uuunderbar  


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Trekidz

    3bus: hihi, så söt, ja,det är mkt tankar som snurrar hos 4-åringarna... :)


    Alla goda ting är 3: Elias Tilde & Lovisa :)
  • FruHeo

    Hej! Läser mest och skriver inget.
    Men jag vill bara säga: Lycka till Mumi! Hoppas att allt går galant och att ni snart har er lilla plutt hos er. Kram kram!


    lycklig fyrbarnsmamma!
  • mumia

    Hemma igen......utan bebis
    Busungen hade vänt sig igen (troligtvis i bilen in i morse för då var det ett jävla bök) så inget snitt. Bara till att invänta naturlig förlossning nu...


    Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora
    mumia skrev 2011-09-15 11:42:37 följande:
    Hemma igen......utan bebis
    Busungen hade vänt sig igen (troligtvis i bilen in i morse för då var det ett jävla bök) så inget snitt. Bara till att invänta naturlig förlossning nu...
    Nej men fy vad trist
    Har den sjunkit ned ordentligt nu så den inte vänder sig igen. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15