• Äldre 11 Feb 08:52
    151855 visningar
    2830 svar
    2830
    151855

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 15 Sep 13:27
    2små2stora skrev 2011-09-15 11:58:26 följande:
    Nej men fy vad trist
    Har den sjunkit ned ordentligt nu så den inte vänder sig igen. 
    Nej det tror jag absolut inte! Ska jag vara ärlig så tror jag den redan vänt sig igen då det vara samma jävulusiska bök i bilen hem sen igen. Är grymt besviken över situationen! Jobbigt med alla mentala omställningar hela tiden.
    Jolina är helt underbar!
  • Trekid­z
    Äldre 15 Sep 13:54

    Mumia: nämen oj,,,jobbigt när du var så inställd på detta ida... :( 


    Alla goda ting är 3: Elias Tilde & Lovisa :)
  • Äldre 15 Sep 16:59
    Trekidz skrev 2011-09-15 13:54:18 följande:
    Mumia: nämen oj,,,jobbigt när du var så inställd på detta ida... :( 
    Ja jag är rätt nere. Först kom chocken i måndags och så har man mentalt ställt om sig och förberett sig för detta och sen......suck .....drogs proppen bara ur och det blev pannkaka av allt.
    Sitter mest, (när jag inte gråter eller sover) och funderar vad jag kan göra för att påverka men det finns ju inget jag kan göra
    Jolina är helt underbar!
  • Trekid­z
    Äldre 15 Sep 19:53

    Mumia:usch din stackare... Förstår att det är jobbigt både psykiskt o fysiskt att behöva ställa om 2 ggr... :(  O som gravid så är allt x-tra jobbigt! Hoppas bebben snart väljer att komma ut o att du får världens bästa förlossning :)


    Alla goda ting är 3: Elias Tilde & Lovisa :)
  • Äldre 18 Sep 07:26

    Inne och läser ..

    Kevin börjar Knatteskutt idag, med blandade känslor, men jag hoppas att han tycker att det blir kul!

    För övrigt händer mycket ... Tänk vad goa de kan vara, och ibland kan de vara små monster! Kevin använder så roliga ord ibland, coolt, snygg, osv. Låter lillgammal ...

  • Äldre 18 Sep 20:06

    Usch, vi har det så jävla jobbigt just nu. Leya har fått något storhetsvansinne, hon har ju alltid  haft ett stort ego men nu börjar det gå till överdrift. Hon har börjat bli så elak på Billy, knuffar omkull honom, sparkar honom och diverse andra "dumma" saker. Skäller och säger till henne att inte göra så, har även testat att ignorera henne men det hjälper ju inte Billy på något vis... (han ger dock igen genom att bita Leya....).

    Nu var droppen nådd, för det första fick hon ett hysteriutbrott när hon inte fick följa med maken när han skulle åka till stugan, lugnar sig inte och sitter och skriker att det är orättvist och att hon aldrig får göra något (!!!!!). Får henne att lugna ner sig och talar om för henne att hon måste börja lyssna på oss och att vi är dom som vet och vill lära henne. Senare när hon håller på att byta om till pyjamas så börjar hon dra i Billys ben (och han står på en fotpall), jag säger till på skarpen och spänner ögonen i henne, då säger hon -Schas! och viftar med handen. Fatta att jag blev så arg, skällde igen på henne och sa att sådant är något "dumma"människor säger. Då säger hon med gråten i halsen -Jag sa ju att jag är dummast! (vilket hon sa för några veckor sen när hon skulle sova och jag pratade ur henne dom dumheterna då). Svarade att hon inte alls är dummast utan BÄST men att hon gör alldeles för mycket dumma saker.... Snart vet jag inte hur jag ska tackla detta, det är inte bara oss hon är så här mot blev jag varse idag.

    Idag när vi var på kalas så sa värdinnan till Leya att hon inte fick klättra på kattleksaken, -men jag vill! säger Leya då. och försöker säga att hon vill och att hon ska göra så. Sen när hon väl "accepterar" svaret så kryper hon därifrån och säger något dumt om värdinnan vilket jag inte hörde riktigt..... Hon är fasiken bara fyra år och beter sig som en tonåring!!


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Trekid­z
    Äldre 18 Sep 21:24

    D P : Elias är en supergo kille när han inte är tillsammans med sin syster Tilde...de är som hund o katt o det är bråk var o varannan minut här ibland, oftast är det han som startar dessa . När vi säger åt honom att sluta kan han också svara tillbaka på ett kaxigt sätt: t.ex: du får inte prata med mig, va tyst osv. Många ggr kokar det rejält inombords o man vet ibland inte hur man ska tackla det han säger.

    Han knuffas också ibland och sliter grejer från Tilde men när jag frågar honom om det var han som t.ex slog till tilde så kan han svara "Nä, hon gjorde det själv"... jo,tjena man brukar ju alltid slå sig själv!!!

    Det är säkert superjobbigt att vara 4 år och tro att man kan o vet allt, vill styra o ställa o samtidigt vara liten och beroende av vuxna, men man blir galen på utbrott o skrik ibland samtidigt som man älskar de mest i hela världen <3. 


    Alla goda ting är 3: Elias Tilde & Lovisa :)
  • Äldre 18 Sep 21:26

    DP- låter som att du beskriver Julia. Dock så är hon bara så här mot oss och allra värst är hon mot Daniel. Alla andra säger till mig att jag har sååå snäll dotter. Nu börjar Daniel bli rädd för henne och kan börja gråta om hon bara går förbi honom och råkar nudda honom. Med det är väldigt ofta som hon passar på att knuffa till/slå honom när hon går förbi. Pratar och pratar med henne om att man inte ska göra så, men det hjälper inte. Har också provat att skälla, prata lugnt och ignorera. Droppen var nu i veckan när hon bet honom så hårt att blodet kom. Har pratat med bvc om detta och de tipsade att kontakta bup för att få tips på vad vi mer kan göra, så jag ska nog göra det i veckan.


  • Äldre 18 Sep 21:49

    DP - jobbigt! och dess värre känner jag väl igen mig i vad du beskriver. Men liksom Tanucik är det mest mot oss föräldrar och ytterst sällan i offentlig miljö eller mot andra. Och även värre om vi båda är hemma. Tobbe har inga som helst problem när han är själv med henne, men så kommer jag hem och hon förvandlas till ett monster!

    I Jolinas fall tror jag det dels handlar om trötthet (när hon sovit dåligt blir det värre) och som en trots och revolt då allt kretsar kring och talas om att hon ska bli storasyster mm. Det har ju liksom blivit hennes nya identitet, det är allt alla säger till henne...att hon ska bli storasyster. Vi har ändrat oss lite och försöker bekräfta henne som Jolina och inte blivande storasyster.


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 18 Sep 22:01

    Ett svar som borde kommit för två månader sedan...jag läser till psykolog.

    Jag som pratade om syskon 2013 får ta tillbaka det. Min mens skulle ha kommit för en och en halv vecka sedan men har varit helt frånvarande. Och jag är så trött...så nog är jag gravid, har inte gjort gravtest. Vågar dock inte hoppas alltför mycket då jag tidigare haft två mf.

    Efter ha sett min nykläckta systerson åkte vi hem och drog ur spiralen, skulle tydligen inte vara någon fara att göra det själv och det verkar ha gett resultat. 


    Esmeralda 2007 ~ Adelina 2009
Svar på tråden MajMammor 2007 15