• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • 2små2stora
    mumia skrev 2011-09-26 20:34:42 följande:
    Igångsättning på onsdag morgon. Dagens TUL beräknades till 4700g
    Det var en redig bebis
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2Fina
    mumia skrev 2011-09-26 20:34:42 följande:
    Igångsättning på onsdag morgon. Dagens TUL beräknades till 4700g
    Lycka till idag Snart har du din lilla bebis!

    Här går man på en sista föräldraledighet snart, ska vara ledig i tre veckor och sista veckan är det inskolning på dagis för Billy. Leya kommer att bli så nöjd att gå längre dagar på dagis, hon vill verkligen inte gå hem därifrån....
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • mumia

    Hejsan alla!
    Nu är jag hemma med bebis. Igångsättningen gick jättebra. Från start kl 11 till ute kl 19. Dock gick det lite väl fort på slutet så han...ja det blev en pojke...pluppade ut på förlossningens toalettgolv. Jag skulle bara kissa och ev sköta magen lite innan undersökning så kom värsta krystvärken och jag fick stoppa han med handen och personalen kasta ikull mig på golvet och förlöste honom inom 3 värkar
    Och håll i hatten nu tjejer för 4,7 var fel....han vägde 5152 g!!


    Jolina är helt underbar!
  • 2små2stora
    mumia skrev 2011-10-01 20:32:23 följande:
    Hejsan alla!
    Nu är jag hemma med bebis. Igångsättningen gick jättebra. Från start kl 11 till ute kl 19. Dock gick det lite väl fort på slutet så han...ja det blev en pojke...pluppade ut på förlossningens toalettgolv. Jag skulle bara kissa och ev sköta magen lite innan undersökning så kom värsta krystvärken och jag fick stoppa han med handen och personalen kasta ikull mig på golvet och förlöste honom inom 3 värkar
    Och håll i hatten nu tjejer för 4,7 var fel....han vägde 5152 g!!
    ´Grattis till en stor bebis Härligt att det gick så bra trots vikten. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Trekidz

    Grattis Mumia till pojken :) Bra jobbat!


    Alla goda ting är 3: Elias Tilde & Lovisa :)
  • 2Fina
    mumia skrev 2011-10-01 20:32:23 följande:
    Hejsan alla!
    Nu är jag hemma med bebis. Igångsättningen gick jättebra. Från start kl 11 till ute kl 19. Dock gick det lite väl fort på slutet så han...ja det blev en pojke...pluppade ut på förlossningens toalettgolv. Jag skulle bara kissa och ev sköta magen lite innan undersökning så kom värsta krystvärken och jag fick stoppa han med handen och personalen kasta ikull mig på golvet och förlöste honom inom 3 värkar
    Och håll i hatten nu tjejer för 4,7 var fel....han vägde 5152 g!!
    Grattis! En av varje för dig också Lite originellt att föda på toagolvet bara
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • FruHeo
    Mumia: Grattis grattis grattis till lill(?)killen! Grattis till Ina som blivit storasyster. Säger som DP, lite orginellt att föda på toagolvet bara.... Hoppas att ni mår bra alla fyra.

    DP Visst var det du som frågade om Ville fortfarande klättrar??? Joooo det kan man säga. Lampsvingar nr 1! Han fyller 2 i januari. Kan väl säga att det ändrat karaktär om man jämför med när han var 7-8mån. Nu är det mer klättra högt och sedan hoppa. Just den biten, att han hoppar och förväntar sig att någon tar emot är ganska besvärlig kan jag säga. Många blåmärken, fläskläppar och plåster blir det innan kvällen är slut. Det finns liksom inte nått slut på't.

    Annars, Melina har varit en vecka på dagis! Tänk vad lite sällskap, andra barn att leka med och stimulans kan gära. Ojoj säger jag bara. Dessutom, vi hinner fokusera mer på Saga och framförallt kanske på Ville. Helt otroligt. Alla nöjda alla glada. Hihi

    Kram
    lycklig fyrbarnsmamma!
  • Kavat

    Stort grattis Mumia! {#emotions_dlg.flower} Härligt att det gick så bra trots att det verkar gått fort och att han var så stor.

Svar på tråden MajMammor 2007 15