• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • cii

    Hojt hojt. 

    Här är allt nog som det brukar vara. Inte alls lika mycket trots på Theo. Men han frågar väldigt mycket just nu. Och lillasyster hänger på såklart!
    Det funkar bra med båda på samma avdelning, men dem brukar ändå dela upp aktiviteterna så dem får vara ifred lite också

    Lova är donna med dynamit! Hon vet vad hon vill, hon kan allt, testar allt och alla, och hon ger sig inte.. 2 år "gammal"  Ja, jag får väl betala för mina synder som liten  

    Äntligen har det lossat lite på "jobbfronten". Blev ju klar med utbildningen i Maj och har gått hemma helt utan ersättning sedan dess.
    Förra veckan ringde ams och berättade att dem fått loss lite pengar så jag kunde börja söka praktik om jag ville. OM jag ville!!?? Har ju tjatat om detta sedan Maj!

    Men det var allt annat än lätt.. Tror jag ringde säkert 60 företag innan jag fick napp. Så nu känner nog halva Blekinge till den där "praktikanten" =) 
    Men imorgon börjar jag som Administratör på Räddningstjänsten. Och det ska bli förbannat roligt. Jag får ersätta en person som är sjukskriven så dem tyckte det var suveränt att jag ringde =) Lite nervös såklart men väldigt ivrig och glad. 

    Aaa det var väl vad jag hade att erbjuda en söndagskväll... Hoppas det är fint med er andra och barnen!

     

  • 2små2stora

    Jag åker skytteltrafik till sjukhuset med olika barn. Johanna har varit inlagd 8 av 14 dagar och kom hem i fredags nu är det lillebror Williams tur att vara på sjukhuset.

  • memba

    Ni har väl uppmärksammat att tomten bor i Tomteboda? Kevin har skrivit brev till honom, och man ska tydligen få svar

  • Mevea

    cii: vad kul Vad är det du har utbildat dig till? låter ju jätteroligt

    3Busfrön: tack, kul att vara "tillbaka". Ska försöka vara inne lite mer nu...
    Vad jobbigt att dom är så sjuka. Vad är det som är fel?

    memba: skriver man bara Tomten på brevet då, eller vad är adressen?
    Har ju hört om det där, men aldrig skickat iväg något faktiskt
     

  • Linthe

    Här har vi Tomten i Mora på Tomteland. Går nog inte att skicka önskelistor dit men man kan lämna den själv till tomten, Linnea lämnade napparna där när hon var 3 år =).

    Cii, härligt med praktik hoppas att det kan leda till mer jobb sen då.

    Mevea, välkommen tillbaka, inte så aktiv tråd längre men vi är några som hänger kvar. Hette Tess82 tidigare.    

  • 2Fina
    Mevea, välkommen tillbaka! JAg läser ofta snabbt då jag har en klåfingrig liten son som älskar knappar Mammatirra, vi ska till tomteland den 26:e tänkte vi, då har dom ju öppnat inför jul där Syrra,  hur går det med sjuklingarna?
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden MajMammor 2007 15