• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • 2Fina

    God fortsättning!!


     


    Hoppas ni haft en bra jul, här har den avlöpt väldigt bra faktiskt. Fullt hus har det varit så Leya har fått sova inne hos oss då hon lånade ut sitt rum till syrran och hennes kille. Nu tjatar hon dock om att hon vill fortsätta sova inne hos oss men vi ska försöka att inte böja oss för det. Hon har ju ett eget rum (men är som sagt väldigt mörkrädd för tillfället).


     


    VI har nu iallafall nyss hemkommit från ett restaurangbesök, Billys första (om man räknar bort McDonalds då :-P) Det gick fint, Leya tröttnar fort men skötte sig bra ändå. Gott var det, oxfilé och grejer, mums!


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Sötboll

    God fortsättning allihop!

    Igår kom tomten och Pontus tyckte det var jättespännande! Många fina presenter fick han av honom, enda barnet på det julfirandet Tomten fick även hans nappar i ett fint paket, hoppas han ska bli av med sitt nappsug för alltid nu! Idag jobbar jag, imorgon firar vi igen och då ska vi vara hemma hos oss. Mysigt

    I övrigt kämpar vi på för att få ett syskon. Har en himla ägglossningsvärk just nu, hoppas kroppen börjat fungera igen nu efter missfallet i augusti (har inte känt av värk vid ägglossning därefter).

    Ha en mysig jul allihop med era fina barn!

  • Linthe

    God fortsättning till alla, hoppas julen varit bra och att ni klarat er från värsta stormen inatt. Här hade vi strömavbrott från ca 2 inatt till 9 idag så det blev frukost i mörkret efter att ha tänt en brasa i kaminen för att få lite varmare än 18 grader inne. Tur att det är mildväder iaf och inte -20 eller nåt sånt.

    Sötboll, håller tummarna för er.

    Linnea har så lägligt blivit sjuk nu när vi skulle ha lite ledigt och hinna göra massa skoj i veckan men fortsätter det så här så får det nog bli VAB istället och spara semestern tills nåt roligare. Pigg emellanåt trots snuva och hosta men febern verkar komma och gå så det får bli till att roa sig inomhus, har ju lite nya pussel, spel och böcker m.m. att fördriva tiden med och nån film kan ju vara bra att ta till också.   

  • Trekidz

    God fortsättning önskar hela familjen :)



    Alla goda ting är 3: Elias Tilde & Lovisa :)
  • 2Fina
    Trekidz skrev 2011-12-26 17:27:08 följande:
    God fortsättning önskar hela familjen :)

     



    Vilka sötnosar Tänk vad fort tiden går!!

    Vill önska alla ett GOTT NYTT ÅR! Skål

     

    Vi kommer att fira det nya året alldeles för oss själv, funderar på att väcka Leya vid 24 för att visa fyrverkerierna, hon har målat fyrverkerier utav ett annat barns teckningar och är väldigt nyfiken på detta.

    Har för tillfället lite problem med min mor återigen, hon klagar på facebook över att vi aldrig kommer och hälsar på... jag har rätt många anledningar till detta men inget jag vill ta på facebook.... Jag blir lika besviken varenda gång hon gör något sånt här, man får liksom aldrig vara nöjd och glad som det är.Hon har t o m skickat otrevliga meddelande till min svägerska som hade bjudit oss på middag på annandagen, då endast för att hon är avundsjuk på att vi umgås..... men men, det kommer väl att passera igen antar jag....     
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Linthe

    God fortsättning allihopa. Hoppas ni har haft en bättre start på det nya året än mig.
    Kom till jobbet i måndags och fick reda på att min provanställning inte kommer att bli en tillsvidare anställning i februari som jag hoppats på pga av att det är för lite att göra på kontoret. Fick istället gå direkt med full lön månaden ut så det var bara att vända och åka hem igen något chockad eftersom jag inte fått nån förvarning om läget.
    Som tur är så ville mitt gamla jobb ha tillbaka mig så jag slipper gå arbetslös, får väl börja där igen till månadsskiftet eller nåt, har inte fått startdatum än men de har ju uppsägningstid 1 månad på hon som är där nu (men som inte fixar jobbet så bra). Skulle dock få komma in lite parrallelt med henne så vi kan få ordning på alla rutiner och papper igen. Blir ju 75% igen och att pendla och bo borta ibland men det får lov att gå tills jag hittar annat jobb på närmare håll.

  • Trekidz

    Darling P:tack :) Trist med en sådan svärmor... 


    Alla goda ting är 3: Elias Tilde & Lovisa :)
  • 2små2stora
    Linthe skrev 2012-01-04 11:07:24 följande:
    God fortsättning allihopa. Hoppas ni har haft en bättre start på det nya året än mig.
    Kom till jobbet i måndags och fick reda på att min provanställning inte kommer att bli en tillsvidare anställning i februari som jag hoppats på pga av att det är för lite att göra på kontoret. Fick istället gå direkt med full lön månaden ut så det var bara att vända och åka hem igen något chockad eftersom jag inte fått nån förvarning om läget.
    Som tur är så ville mitt gamla jobb ha tillbaka mig så jag slipper gå arbetslös, får väl börja där igen till månadsskiftet eller nåt, har inte fått startdatum än men de har ju uppsägningstid 1 månad på hon som är där nu (men som inte fixar jobbet så bra). Skulle dock få komma in lite parrallelt med henne så vi kan få ordning på alla rutiner och papper igen. Blir ju 75% igen och att pendla och bo borta ibland men det får lov att gå tills jag hittar annat jobb på närmare håll.
    Trist att behöva börja pendla igen men samtidigt skönt att du inte behöver vara arbetslös
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2Fina
    Trekidz skrev 2012-01-04 21:53:27 följande:
    Darling P:tack :) Trist med en sådan svärmor... 
    Inte svärmor, mor Mammatirra, tur som sagt att du inte blir helt arbetslös, vart är det du jobbar när du får pendla? och vart jobbade du nu där du fick gå?
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden MajMammor 2007 15