• Äldre 11 Feb 08:52
    152388 visningar
    2830 svar
    2830
    152388

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 10 Feb 08:22
    2Fina skrev 2012-02-10 06:44:18 följande:
    Vad duktig hon är! kul för henne och bra morot

    Här har Billy haft krupphosta ett par dagar och nu har Leya också börjat låta som en hund, Billy har haft jobbigt inatt så han blir hemma idag. Leya vill dock till dagis så jag vet inte riktigt.... tycker det är jättesvårt när man vet att någon av oss ska vara hemma med Billy och så lämna Leya på dagis, känns lite mysko, hur många gör så liksom? Men jag tror vi lämnar henne där och kanske hämtar henne tidigit istället....
    Så gör vi ofta lämnar ett barn och har det andra som är sjukt hemma. Hur kul är det att vara hemma med sitt sjuka, gnälliga syskon. Då är det bättre att gå och leka några timmar och sedan komma hem och äta mellis.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 10 Feb 10:44
    2Fina skrev 2012-02-10 06:44:18 följande:
    Vad duktig hon är! kul för henne och bra morot

    Här har Billy haft krupphosta ett par dagar och nu har Leya också börjat låta som en hund, Billy har haft jobbigt inatt så han blir hemma idag. Leya vill dock till dagis så jag vet inte riktigt.... tycker det är jättesvårt när man vet att någon av oss ska vara hemma med Billy och så lämna Leya på dagis, känns lite mysko, hur många gör så liksom? Men jag tror vi lämnar henne där och kanske hämtar henne tidigit istället....

    Sålänge det inte är magsjuka så tycker jag att det är helt okej att lämna friska syskonet på dagis.
    mumia skrev 2012-02-09 21:03:10 följande:
    Hej på er!
    Ikväll har vi varit iväg på medaljjaktens fjärde deltävling
    Vad?? undrar ni säkert...
    Jo Norbergs skidklubb anordnar en skidtävling varje år för barn upp till 14 år. Jolina är med i skidklubben och tränar en gång i veckan och har nu startat i tävlingen för 4:e gången. 5:e och sista tävlingen är nästa söndag. Om man har fullföljt 3 av de 5 loppen får man pokal. Ni må tro Jolina är stolt nu när hon vet att hon ska få en pokal
    Låter skoj
  • Äldre 10 Feb 16:35

    Weehooo vad roligt! Jag längtar! Undrar om jag längtar mer än Jolina?? Jag och svärmor har bokat två dagar på Kolmården med övernattning på vildmarkshotellet för tösen i maj, samma vecka som hon fyller.
    farmor hade lovat henne en resa till djurparken redan förra sommaren men jag ville inte släppa iväg dom själva och jag var för stor och otymplig för att orka så nu jäklar ska det bli av!

    Två veckor innan det drar jag till London med en kompis, vi ska på Westlife
    Maj = kul månad! men dyr!! vet inte hur jag löser det med denna fattiga föräldrapenning


    Jolina & Lukas
  • Äldre 11 Feb 07:10

    Kul med Kolmården, dit vill jag också! Theo älskar djur, Kevin har ju varit där tidigare, men det går ju åt endel pengar!
    Vi ska åka till Mallorca när Kevin fyller 5 år i maj, hälsa på hans pappa och familj där, första gången sedan vi flyttade till Sverige... Ska dock kolla med en advokat att de inte kan tvinga kvar honom där .. Man vet aldrig vad de kan få för sig!

    Jag har lämnat Kevin om Theo varit sjuk och tvärtom! Nu har det handlat om förkylningar, men vid influensa och magsjuka får vi inte göra så! Då blir dagmamman sur

    Jag hat snart gått halv tid med bebis i magen, men känner mycket lite.. Ultraljud om 1 1/2 vecka!

    Trevlig helg!

  • Äldre 11 Feb 21:12

    Nu ska ni få höra nåt tragiskt, jättetragiskt men jag kunde inte annat än garva först: Jolina och jag blev osams vid nattningen varpå jag blev arg och hon ledsen. Denna gång hade dock tösen rätt, det var helt obefogat av mig att bli arg så jag lägger mig och ber om ursäkt efter konstens alla regler och säger till slut "jag ska försöka bättra mig....usch vad jag är en dålig mamma" Jolina svarar då: "mmm....ja, men så dålig är du ju inte, du är ju bra på att diska och dammsuga"


    Jolina & Lukas
  • Äldre 11 Feb 21:19
    mumia skrev 2012-02-11 21:12:47 följande:

    Nu ska ni få höra nåt tragiskt, jättetragiskt men jag kunde inte annat än garva först: Jolina och jag blev osams vid nattningen varpå jag blev arg och hon ledsen. Denna gång hade dock tösen rätt, det var helt obefogat av mig att bli arg så jag lägger mig och ber om ursäkt efter konstens alla regler och säger till slut "jag ska försöka bättra mig....usch vad jag är en dålig mamma" Jolina svarar då: "mmm....ja, men så dålig är du ju inte, du är ju bra på att diska och dammsuga"


    Ibland är de för härliga
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • cii
    Äldre 19 Feb 09:00

    Hoppas allt är bra med er! Här trillar vardagen på. Äntligen laddat ner FL appen så man kan hänga med lite mer ;)
    Praktiken som jag påbörjade i nov ledde till att jag fick ett sjukvik. Ord skulle vara borta tills 31 mars men kommer redan imorgon :( och vikket går ut sista feb. Väntar dock svar från FK nästa vecka om ett jobb jag sökt. Måste ju säga att det är en jävla skillnad med 2 inkomster...
    Theo som alltid varit lugn har börjat trotsa och skrika gärnet :( gillas inte.
    Lova är 2,5 och har fortfarande en grym vllja. Inte rädd för något och testar allt. Inte minst storebrors tålamod! En riktig liten retsticka ;) men ack så söt så det är svårt att bli arg på henne!

    Igår spenderade vi kvällen med att torka kräk. Går influensan på dagis. Och sambon har varit hemma hela veckan i linginflammation och bihålsinflammation. Heja livet ;)

  • Äldre 28 Feb 20:05

    Cii, kul med lite uppdatering! Inte roligt med kräk dock

    Här är Leya rätt duktig men ger lite tjuvnyp till Billy, Billy har dock börjat ge igen så det jämnar nog ut sig snart

    Är det nån som är mörkrädd av 07:orna? Leya är fruktansvärt mörkrädd och kommer ofta inrusande till oss på natten och smäller igen dörren bakom sig. En natt när hon låg mellan oss viskade hon "mamma, det är ett spöke här", det var första gången hon var rädd när vi var med... börjar nästan tro att hon faktiskt ser något som vi inte ser....    


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 28 Feb 20:11
    2Fina skrev 2012-02-28 20:05:16 följande:
    Cii, kul med lite uppdatering! Inte roligt med kräk dock

    Här är Leya rätt duktig men ger lite tjuvnyp till Billy, Billy har dock börjat ge igen så det jämnar nog ut sig snart

    Är det nån som är mörkrädd av 07:orna? Leya är fruktansvärt mörkrädd och kommer ofta inrusande till oss på natten och smäller igen dörren bakom sig. En natt när hon låg mellan oss viskade hon "mamma, det är ett spöke här", det var första gången hon var rädd när vi var med... börjar nästan tro att hon faktiskt ser något som vi inte ser....    
    Johanna är mörkrädd, hon sover med en lampa tänd. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • cii
    Äldre 29 Feb 09:52

    Ny uppdatering är väl att jag fått jobb och börjar på måndag :) går min sista dag på brandkåren idag. Känns kul!

    Theo är också mörkrädd i viss mån. Sover med en lampa tänd. Men kan ändå gå upp i mörkret mitt i natten för att kissa utan att säga till. Lillsnäckan däremot somnar INTE om det finns en lampa tänd. Då går hon upp och leker

Svar på tråden MajMammor 2007 15