• Äldre 11 Feb 08:52
    152551 visningar
    2830 svar
    2830
    152551

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 11 Mar 09:28
    memba skrev 2012-03-11 08:47:37 följande:
    2små..: Oj, redan! När börjar de tappa mjölktänderna?
    Runt 5 år tror jag
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 13 Mar 21:28

    Måste fråga...ungefär vilken tid lägger sig era snart 5-åringar på kvällen??

    Vi brukar börja på med nattningsbestyren strax efter 19 och önskar att hon sover till ca 20 senast.
    Dock uppför hon sig som ett monster och är allmänt kaxig, högljudd, respektlös, lyssnar INTE mm när dessa bestyr pågår. Dom kvällar hon får vara kvar uppe senare (t.ex. någon lördag får hon sitta med och titta på gladiatorerna) är hon hur snäll o go som helst.
    Vad tror ni detta kommer sig av?? Är hon inte trött då vid 20 eller är hon redan övertrött?? När klockan närmar sig 22 den där lördagen, är hon då beyond övertrött och därför så go´?? Vad ska jag göra för att slippa detta KAOS vid kvällsrutinerna??


    Jolina & Lukas
  • Äldre 13 Mar 21:33
    mumia skrev 2012-03-13 21:28:11 följande:
    Måste fråga...ungefär vilken tid lägger sig era snart 5-åringar på kvällen??

    Vi brukar börja på med nattningsbestyren strax efter 19 och önskar att hon sover till ca 20 senast.
    Dock uppför hon sig som ett monster och är allmänt kaxig, högljudd, respektlös, lyssnar INTE mm när dessa bestyr pågår. Dom kvällar hon får vara kvar uppe senare (t.ex. någon lördag får hon sitta med och titta på gladiatorerna) är hon hur snäll o go som helst.
    Vad tror ni detta kommer sig av?? Är hon inte trött då vid 20 eller är hon redan övertrött?? När klockan närmar sig 22 den där lördagen, är hon då beyond övertrött och därför så go´?? Vad ska jag göra för att slippa detta KAOS vid kvällsrutinerna??
    Vi har samma rutin varje kväll. Middag, bad/dusch sedan TV en stund och efter det sängen.
    Nu kan nog inte J räknas som en vanlig 5 åring men hon går gärna och lägger sig på kvällen, Hon brukar oftast somna vid 19-tiden ibland så tidigt som 18.
    Utom idag då hon sov middag vid 16-tiden så hon är fortfarande vaken men ska vara hemma imorgon då hon är sjuk. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 14 Mar 06:24

    Kevin kan också krångla ibland, men jag försöker få dem i säng vid 19:30, och jag tror på rutiner !! Kanske är övertrött eller rent trots?

  • Elof och Dagny
    Äldre 14 Mar 13:50

    Hej alla! Insåg att jag inte varit här inne på ett tag... Hur har ni det? Många gamla godingar som hänger kvar?


    *Kira 070516 & Isolde 090421*
  • Äldre 15 Mar 08:50

    Hej EoD, längesen, fd Blindness/Darling pink här Mumia, Leya går fint att lägga (i jämförelse), vi lägger båda barnen vid 19:30 (börjar ofta strax före). Kommer vi i säng i tid så blir det två sagor, blir det sent (som igår runt 19:45) så får hon bara en saga, sen somnar hon inom en kvart (och då sitter vi kvar hos henne tills hon somnat då hon nu i vinter har blivit himla mörkrädd). Ibland är hon himla pratig och gnällig men hon finner sig allt som oftast ändå i att somna.

    De gånger vi är själv hemma med båda barnen så får hon ligga och titta på film i sitt rum medan vi nattar Billy först, ibland har hon somnat och ibland är hon fortfarande vaken, då blir det en kort saga och sen sova.

    Dock har Leya börjat vakna tidigt, kanske för att det börjar bli ljust ute?

    Så jag har inga bra svar till dig, hur länge sover hon på morgonen?


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • cii
    Äldre 15 Mar 20:04

    Här påbörjas nattningen strax efter 18. Lova ber ju om vällingen redan 17-17.30. Dem sover på helgerna till 7,8. Vardagarna väcks dem klockan 06 och är på dagis 30 min senare.

    Passerar klockan 19 för Theo blir han omöjlig. Som ikväll... Han springer undan, gömmer sig, tramsar. Ska ingenting utan bara skrattar åt en. Sen bryter han ihop när vi går ut ur rummet. Har då båda tröttnat på att försöka få honom klar och nerbäddad utan resultat. När han väl lagt sig ner och allt är klart o man stängt till dörren så börjar nästa omgång....
    "jag är kissig, jag är törstig, jag är bajsig, jag är snorig, jag........"

    Sen hittar man två utslagna föräldrar i soffan! ;)

  • Äldre 15 Mar 21:30

    Tack för svar.
    Det är alltså inga som helst problem när Ina väl kommit i säng, utan det är den här biten att ta sig in på badrummet, borsta tänderna, klä av sig mm som trotsigt.
    Här börjar dom också börja vakna tidigare o tidigare. I vintras fick jag lov att ställa klockan på 7.30 för att hinna till dagis till 9, nu vaknar lille man runt 6 och lyckas då tyvärr väcka syrran...


    Jolina & Lukas
  • cii
    Äldre 2 Apr 15:17

    Hoppas allt är bra med er. Här är barnen inne på 3e sjukvecka :( lagom tröttsamt. Går iaf bra på jobbet och trivs med arbetskamraterna :) börjat greja lite i trädgården och med huset nu när värmen hittat hit :)

  • Äldre 2 Apr 15:43
    cii skrev 2012-04-02 15:17:48 följande:
    Hoppas allt är bra med er. Här är barnen inne på 3e sjukvecka :( lagom tröttsamt. Går iaf bra på jobbet och trivs med arbetskamraterna :) börjat greja lite i trädgården och med huset nu när värmen hittat hit :)

    Trist med sjuka barn . Men härligt att du trivs på jobbet.

    Linnea och gubben är också sjuka, förkylda, så jag rymde hemifrån några dagar för att jobba kortvecka mån-ons sen blir jag ledig 6 dagar över påsk så jag hoppas att vi får vara friska då. Värmen kom men försvann igen här, tycker det singlar vita flingor i luften var och varannan dag men inget som stannar kvar som tur är. Vill gärna ha tillbaka vårvärmen igen. 
Svar på tråden MajMammor 2007 15