• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • cii

    Barnen hade lunginflammation och fått penicillin nu. Så har vi tur blir det dagis på tisdag. Påsken har varit lugn och mysig :) vi körde till Väla köpcentrum i Fredags och shoppade lite. Men hittade inte det vi sökte såklart...
    Nu är vi hos svärföräldrarna och ska äta nyårsmiddag ;) hehe.

    Glad Påsk på er!!

  • Linthe

    Usch då, lunginflammation lät inge vidare. Här har vi åkt på en rejäl förkyldning hela familjen så det har varit en lugn påsk.

    Linnea reagerade på nåt hon åt, godis tror jag, fick nässelutslag på hela armarna och lite på magen men det gick ner ganska snabbt. Vet inte vad hon reagerade på bara, hon åt non stop och gott och blandat, tog en klunk påskmust också så nåt av det måste det ha varit.

  • 2små2stora

    Nu har även Johanna åkt på vattkoppor. Håller nu alla tummar jag har för att hon får det lindrigt och definitivt inte lika besvärligt som William som hamnade på sjukhuset i 4 dagar. 


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Linthe
    2små2stora skrev 2012-04-22 20:05:53 följande:
    Nu har även Johanna åkt på vattkoppor. Håller nu alla tummar jag har för att hon får det lindrigt och definitivt inte lika besvärligt som William som hamnade på sjukhuset i 4 dagar. 
    Håller också tummarna för att hon får det lindrigare.
  • mumia

    Gaahhh!! Hon gör mig galen ibland! Ikväll var det krig de lux! Har nog aldrig varit så arg nån gång!


    Jolina & Lukas
  • memba

    Mumia: Fy vad jobbigt! Och när man har en till att ta hand om så blir det ju inte bättre .. Här körs mycket med hot tyvärr, "gör du inte som jag säger så får du inte leka med kompis imorgon ..."

    Kevin strular vid tandborstningen, då ska han prata, och göra en massa annat, det är nog enoying!!

    Jag har 2 månader kvar med bebis i magen! Magen är stor, översta kurvan och jag känner av foglossning! Blir inte lättare av att bära på en tung Theo ..

  • Linthe

    Inte lätt alla gånger att tampas med en 5 åring som är tvärtemot. Tur att det finns bra stunder som väger upp de jobbiga.

    Hur gör ni andra med kalas? Vi ska ha ett nu i helgen för släkten, bara de närmaste, sen blir det barnkalas nästa helg. Linnea fyller ju den 9e. Hon har bjudit alla tjejerna på sin avdelning och en lillasyster till en av dem som går på andra avdelningen på förskolan. Det blir 7 st totalt så det känns ganska lagom, 2 timmar långt fick räcka också.

  • 2små2stora
    Linthe skrev 2012-05-03 07:28:29 följande:
    Inte lätt alla gånger att tampas med en 5 åring som är tvärtemot. Tur att det finns bra stunder som väger upp de jobbiga.

    Hur gör ni andra med kalas? Vi ska ha ett nu i helgen för släkten, bara de närmaste, sen blir det barnkalas nästa helg. Linnea fyller ju den 9e. Hon har bjudit alla tjejerna på sin avdelning och en lillasyster till en av dem som går på andra avdelningen på förskolan. Det blir 7 st totalt så det känns ganska lagom, 2 timmar långt fick räcka också.
    Vi ska ha släkt kalas den 12 när hon fyller och sedan ska hon få ha ett barnkalas på söndagen.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2Fina

    Vi ska ha släktkalas och barnkalas samma helg fast olika dagar, blir nog helgen före (hon fyller den 22 maj).

    Kan ni fatta att dom fyller 5 år? Leya är så "minitonåring" så det är inte klokt, märks att hon vill börja göra saker utan oss (det har hon ju iofs velat ett tag nu) men som på sista april, då sprang hon iväg och struntande blankt i att hon inte hade en aning vart vi var. Lite tuff, kanske lite för tuff ibland? Samtidigt är hon rädd för saker och ting.... Lilla hjärtat

    Idag har jag vabbat med Billy så när maken kom hem så fick han ta Billy så tog jag med mig Leya till badhuset och där var vi ända till sovdags, mysigt     


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • dalkulla85

    Vi hade släktkalas i söndags ( Esmeralda fyller den 6:e) för säkerhetsskull, eftersom jag har BF den 14:e. Barnkalas blir det när bebisen kommit ut. Förhoppningsvis är det snart, slemproppen har börjat lossna så det känns hoppfullt. Vad får era femåringen i present?


Svar på tråden MajMammor 2007 15