• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Melisabeth
    dalkulla85 skrev 2012-05-08 19:52:12 följande:
    Esmeralda fick en docka (passar extra bra då hon blivit storasyster igen) och en lavalampa som hon verkligen önskat sig. Lillebror föddes igår kväll. Och jag njuter av lugnet på BB.
    Grattis!
  • mumia

    Jaha, då har trådens yngsta även blivit 5 år nu då. Igår var det födelsedagsfirande här minsann. Aldrig har hon haft så dåligt väder på sin dag!!


    Jolina & Lukas
  • 2små2stora
    mumia skrev 2012-06-03 19:54:50 följande:
    Jaha, då har trådens yngsta även blivit 5 år nu då. Igår var det födelsedagsfirande här minsann. Aldrig har hon haft så dåligt väder på sin dag!!
    Grattis Jolina

    det har varit riktigt ruggväder, vi har fått 42mm regn sedan i fredags 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Linthe

    Här har det också ösregnat hela helgen och ska tydligen fortsätta några far till.

    Grattis till Jolina!

  • mumia

    Hej på er! Måste fråga om lite råd o hjälp... missförstå mig inte nu bara för det handlar om träning för barn.
     
    Jag skulle behöva träna Jolina i rörlighet på något effektivt med roligt sätt, helst genom lek på nå vis för att få henne intresserad. Hon är så otroligt stel, och jag tror det är onormalt stel för att vara 5 år. Hon kan inte ens sitta på golvet med raka med, 90 grader i höften och rak rygg. Om hon försöker skriker hon av smärta. Provade om hon kunde nå sina tår med raka ben, men icke på långa vägar

    Vet ni nånstans man kan få hjälp med detta? Någon som vet någon bra lek för sånt? Sett någon sida på nätet som tipsar?


    Jolina & Lukas
  • zasata
    dalkulla85 skrev 2012-05-08 19:52:12 följande:
    Esmeralda fick en docka (passar extra bra då hon blivit storasyster igen) och en lavalampa som hon verkligen önskat sig. Lillebror föddes igår kväll. Och jag njuter av lugnet på BB.
    GRATTIS till lillebror!!
  • zasata
    mumia skrev 2012-06-13 21:51:01 följande:
    Hej på er! Måste fråga om lite råd o hjälp... missförstå mig inte nu bara för det handlar om träning för barn.
     
    Jag skulle behöva träna Jolina i rörlighet på något effektivt med roligt sätt, helst genom lek på nå vis för att få henne intresserad. Hon är så otroligt stel, och jag tror det är onormalt stel för att vara 5 år. Hon kan inte ens sitta på golvet med raka med, 90 grader i höften och rak rygg. Om hon försöker skriker hon av smärta. Provade om hon kunde nå sina tår med raka ben, men icke på långa vägar

    Vet ni nånstans man kan få hjälp med detta? Någon som vet någon bra lek för sånt? Sett någon sida på nätet som tipsar?
    vad säger bvc typ sjukgymnastik?

    Annats tex gymnastik? Vi går via Lingförbundet, väldigt enkelt, lite lek, ballansgång hoppa och man anpassar det efter sig själv. (har ni någon mindre) i så fall kan ni ju gå på familjegymnastik tex. 
Svar på tråden MajMammor 2007 15