• Äldre 11 Feb 08:52
    151881 visningar
    2830 svar
    2830
    151881

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 29 Jul 20:52
    Linthe skrev 2012-07-29 18:40:27 följande:

    Nej det är så skönt att ha lite ställen nära att ta till. Har ju både tomteland, leksand sommarland och Orsa björnpark lagom nära för en dagstripp.

    Kan ju även rekommendera Furuvik (där du säkert varit redan), men vi hittade ett bra vandrarhem där bredvid, kostar 450 kr natten för 3-bädds och 500 kr för ett 4-bädds, finns sammanlagt tre rum där
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 29 Jul 21:28

    2Fina, inte varit dit med Linnea men varit där när jag var liten. Kan nog bli en tur nästa sommar istället.

  • Äldre 29 Jul 21:45

    Vi har inte varit i väg på några långturer under sommaren. Vi var några dagar på makens jaktmark utanför Julita. Vi sak till ParkenZoo på torsdag.
    Vi har haft 1 vecka utan att ha haft kontakt med sjukvården och det har varit inbokade besök varje gång. Hoppas verkligen att hösten blir bättre än vad våren varit.  

    Nästa sommar ska vi åka till Gotland på medeltidsveckan och det ser barnen fram mot. 


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Trekid­z
    Äldre 8 Aug 23:08

    Hejhopp,
    En eeevighet sedan sist jag var här i tråden...

    Allt är bra med oss, Elias har ju fyllt 5 år ,Tilde blir 3 år på fre och minstingen Lovisa är 1 år :)))

    Jag blev färdig op-sjuksköterska nu i år och i sep hoppar jag på mina drömmars utb:...... Barnmorska! ;)

    Nu ska jag läsa ifatt lite (MYCKET) ;) 


    Alla goda ting är 3: Elias Tilde & Lovisa :)
  • Äldre 9 Aug 22:03

    Trekidz - hallåj. Fasiken vad du pluggar hela tiden!! Kul!


    Jolina & Lukas
  • Äldre 12 Sep 21:52

    Min flickiga tjej har hittat ett nytt favoritplagg en onepiece/jumpsuite. Från att ha vägrat allt annat än klänningar ska hon nu gå i mysoverall. Fast i morgon när det är fotografering har hon valt sin svarta sammetsklänning.


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 19 Oct 19:01

    Hej hej allihopa!

    Hur är det med alla majbarn, syskon och föräldrar?

    Här har vi ju Leya som är en himla go, självständig, trotsig, omtänksam, hjälpsam unge! Hon har sista veckorna börjat bli omtänksam och leker mycket med sin lillebror. Jättekul att se att dom kan vara med varandra och ha roligt... Jag väntar bara på att dom ska gadda ihop sig på riktigt Hon längtar till skolan och först och främst tills hon fyller 6 år och börjar på 6-års...

    En fråga, har era 5-åringar börjat torka sig själv när dom bajsar? Leya har provat några gånger men tycker det är bekvämare när vi gör det,... har ingen aning vilken ålder man brukar göra det?

    Sen har vi en liten Billy som har ett fint ettrigt två-års trots, mycket väre än Leya var och inte alls lika förståndig       


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 19 Oct 19:12
    2Fina skrev 2012-10-19 19:01:34 följande:
    Hej hej allihopa!

    Hur är det med alla majbarn, syskon och föräldrar?

    Här har vi ju Leya som är en himla go, självständig, trotsig, omtänksam, hjälpsam unge! Hon har sista veckorna börjat bli omtänksam och leker mycket med sin lillebror. Jättekul att se att dom kan vara med varandra och ha roligt... Jag väntar bara på att dom ska gadda ihop sig på riktigt Hon längtar till skolan och först och främst tills hon fyller 6 år och börjar på 6-års...

    En fråga, har era 5-åringar börjat torka sig själv när dom bajsar? Leya har provat några gånger men tycker det är bekvämare när vi gör det,... har ingen aning vilken ålder man brukar göra det?

    Sen har vi en liten Billy som har ett fint ettrigt två-års trots, mycket väre än Leya var och inte alls lika förståndig       
    Johanna längtar också tills hon fyller 6 och ska få börja skolan som storebröderna Hon och Willam leker mellan varven framför allt vill han göra allt som hon gör. William är också duktigt trotsig ofta kan vi komma runt det om Johanna ska hjälpa honom med tex jackan på morgonen.
    J torkar sig ibland men oftast får vi göra det.  
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 19 Oct 19:45

    Åh vad kul med lite uppdateringar. Linnea är också världens goaste ibland och ibland tror jag hon kommit in i "lilla tonåren". Just nu har hon det lite jobbigt då maken åkt till USA igen, 3 veckor är en evighet när man är 5,5 år så vi är två som saknar och längtar.

    Linnea kan torka sig själv men vill helst ha hjälp. Känns som att det räcker att kunna när de börjar skolan men bra att börja träna i tid kanske?

  • Äldre 19 Oct 20:17
    Linthe, ja det var kanske en bra gräns att sätta Förstår att det är jobbigt när han är iväg, här skulle det dock fungera fint med Leya, lite värre med Billy då han är lite mer åt pappahållet. Leya däremot är helt och fullt mammig igen sen Billy hade en mammaperiod.

    Syrra, visst är det bra med syskon ibland   

    Ofta dom gånger jag hämtar på dagis (det är oftast jag som lämnar och maken som hämtar) så sitter Leya och Billy och leker med varandra, då blir man varm i hjärtat, att dom väljar varandra liksom   
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
Svar på tråden MajMammor 2007 15