• Äldre 11 Feb 08:52
    151000 visningar
    2830 svar
    2830
    151000

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 26 Jan 15:34

    Linnea har längtat till skolan tidigare men börjar nog också bli lite nervös för just nu vill hon gärna vara liten och inte alls bli stor. Hon har lite svårt för nya rutiner och omställningar ibland så det kanske blir lite jobbigt i början, eller så går det jättebra bara vi kommer dit. Hon har tuffat till sig en del senaste tiden och är inte lika blyg och rädd för allt längre.

    Jag har precis börjat ett nytt jobb så vi har i veckan genomgått en förändring. Jobbar heltid istället för 75% men nu slipper jag pendla så långt och kan komma hem varje kväll (förut sov jag borta 2 nätter i veckan fast oftast inte 2 nätter efter varandra). Hoppas på att jobbet blir bra, känns då bra efter första veckan i alla fall. 

  • zasata
    Äldre 20 Apr 11:02

    Hej. Hur mår alla era nu?
    Nervösa inför skolan?
    Ebba ser fram emot det jätte mycket. 


  • Äldre 20 Apr 15:29

    Hej, kul att nån skriver här, det var ett tag sedan.

    Linnea längtar till skolan men är lite nervös också för omställningen. Dessutom är bästa kompisen ett år yngre men de kan ju leka ändå.

    Annars är det födelsedag här om några veckor som det längtas efter och före det ska vi hinna med Rättviks marknad och karusell åkande där. Imorgon ska jag stå och sälja på en barn loppis och har fått tag på en ny cykel som ska inhandlas där också, förra årets är lite liten nu men har använts flitigt sedan snön försvann för nån vecka sedan.

  • Äldre 24 Apr 10:32

    Roligt att tråden lever trots 6-7 år sedan den startade

    Pontus fyller ju som era små snart 6 år, ser fram emot sitt kalas. Ska snart skicka ut inbjudningar till hans närmaste vänner. 

    Angående 6 års verksamhet (som det kallas här iaf, året före skolan börjar) så ser han nog fram emot det lite. Men han vill verkligen inte bli stor, han vill vara lite och bo hos mamma och pappa för alltid säger han

    Han har lite problem med talet fortfarande, men talar ganska tydligt ändå och tror de flesta hör vad han säger.        

  • cii
    Äldre 24 Apr 13:48

    Hej hej!!
    Theo ser fram emot skolan jättemycket! Man är ju stor då ;)
    Från att vara blyg och väldigt försiktig så har han blivit lite kaxig och framåt :) Något han behöver. Så länge han tycker mamma fortfarande är världens mysigaste att gosa med så får han hållas ;) haha

  • Äldre 24 Apr 19:59

    Johanna har blivit en riktig 6åring slår omkull allt, börjar trotsa en del. Hon längtar efter att få börja skolan. Bara de får ordning på grupp indelningen så blir det nog bra. 
    Det är en jämn årskull med 18 av varje men de hade ändå gjort klasser med 12 pojkar och 6 flickor i den ena och tvärtom i den andra. Men det var många som protesterade.


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • zasata
    Äldre 3 May 15:51

    Vad roligt. Ebba bytte ju dagis för snart ett år sedan (tredje gången) så hoppas hon får ta med sig sina nya bästisar i sin klass.
    Själv förstår jag inte hur man ska få ihop alla hämtningar också, men man lär väl sig. Sen är Ebba med på föräldrar och barns tidning omslag som är i butik.. Måste nu köpa... hihii

     


  • Äldre 10 May 15:24

    Leya ser fram emot skolan fortfarande, hon kommer att hamna i en klass med 38 (!!!) barn, dock säger dom att istället för att dela upp dom i två klasser ska dom dela upp dom i två eller tre grupper inom klassen istället, för att då kunna se vilken konstelation av elever som kommer att fungera tillsammans i nästa steg. Både bra och dåligt tycker jag.

    Annars så har Leya lärt sig cykla, hon har fått en 16" cykel som hon får ha ett år och sen är det dags för en större skulle jag tro.

    Idag skulle vi vaccinera oss med twinrix, hon är sååååå rädd för sprutor så jag får till slut hålla i henne, var lika förra året också. Får hoppas det går bättre nästa gång.


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 10 May 17:37

    Oj vilken stor klass, i Linneas tror jag de skulle bli 15 st, känns lagom och ganska jämt fördelat med flickor och pojkar. På tisdag ska de hälsa på för första gången sen om ett par veckor ska de vara lite längre och äta mat där också.

    Har också köpt en 16" cykel nu. Hon cyklade utan stödhjul redan förra sommaren men på en liten 12".

    Igår fyllde Linnea 6 år så vi hade närmaste släkten på besök. Imorgon blir det barnkalas med 11 barn så det blir nog fullt upp. Har satt tid på 2 timmar, känns ganska lagom då hinns det med fika, lek och fiskdamm.

  • zasata
    Äldre 12 May 11:04
    2små2stora skrev 2013-04-24 19:59:29 följande:
    Johanna har blivit en riktig 6åring slår omkull allt, börjar trotsa en del. Hon längtar efter att få börja skolan. Bara de får ordning på grupp indelningen så blir det nog bra. 
    Det är en jämn årskull med 18 av varje men de hade ändå gjort klasser med 12 pojkar och 6 flickor i den ena och tvärtom i den andra. Men det var många som protesterade.
    Vilka små gruppen, vad härligt! :)
Svar på tråden MajMammor 2007 15