• Äldre 11 Feb 08:52
    150790 visningar
    2830 svar
    2830
    150790

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • zasata
    Äldre 12 May 11:05
    2Fina skrev 2013-05-10 15:24:49 följande:

    Leya ser fram emot skolan fortfarande, hon kommer att hamna i en klass med 38 (!!!) barn, dock säger dom att istället för att dela upp dom i två klasser ska dom dela upp dom i två eller tre grupper inom klassen istället, för att då kunna se vilken konstelation av elever som kommer att fungera tillsammans i nästa steg. Både bra och dåligt tycker jag.

    Annars så har Leya lärt sig cykla, hon har fått en 16" cykel som hon får ha ett år och sen är det dags för en större skulle jag tro.

    Idag skulle vi vaccinera oss med twinrix, hon är sååååå rädd för sprutor så jag får till slut hålla i henne, var lika förra året också. Får hoppas det går bättre nästa gång.


    Ebba tog den här 5-6års srputan nyss.. Vi fick åka tillbaka.. Första gången gick inte alls... Och jag klarar inte att hålla fast hur mycket som helst när hon skriker.. =/
  • zasata
    Äldre 12 May 11:06

    I Ebbas klass skulle dom bli 27-28 barn, och fyra klasser... Och ett rum var för varje klass!!! Och jätte konstigt schema.. men man vänjer väl sig hoppas jag. Jag ser alla sjukdomar framför mig...


  • Äldre 14 May 20:23

    Mmm... sjukdomar och LÖSS!!! Fan Leya har fått löss tre gånger nu på kort tid, senast i tisdags körde vi lusschampo och kammar varje dag minst två gånger, ändå hittade jag en lus på henne igen i söndags, kammade och kammade och idag körde vi schampo igen, nu får vi hoppas dom är borta men det är någon på dagis som inte behandlas..... så störigt!

    Plus att det just nu går någon guardiainfektion också, någon äcklig tarmbakterie, vi har dock klarat oss än så länge.

    Så man kan ju alltid hoppas att skolan blir bättre     


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 15 May 21:54

    Löss har vi klarat oss i från som tur är.
    Annars så har vi haft årets enda friska månad än så länge. Nu har de börjat skola in 07orna i förskoleklassen. I måndags var de med på idrottslektionen och i dag var de i klassrummet och lekte.  Nästa vecka ska de äta i matsalen. 

    Efter 2 års träning så har Johanna äntligen lärt sig att cykla Tyvärr sitter pacemakern i lagom styreshöjd. Så vi hoppas att det inte blir allt för många olyckor för då lär den väl inte hålla 1 år till.  


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 25 Sep 11:43

    Halloj på er!


     


    Hoppa alla stora och små mår bra, och att ungarna trivs i skolan


     


    Ibland tar saker tid, men det verkar iaf som att Isabella tillslut ska bli storasyster - till sin stora glädje


    I övrigt så har vi flyttat, och hör numer hemma i Dalarna


     


     

  • Äldre 25 Sep 13:32
    Melisabeth skrev 2013-09-25 11:43:09 följande:

    Halloj på er!


     


    Hoppa alla stora och små mår bra, och att ungarna trivs i skolan


     


    Ibland tar saker tid, men det verkar iaf som att Isabella tillslut ska bli storasyster - till sin stora glädje


    I övrigt så har vi flyttat, och hör numer hemma i Dalarna


     


     


    Grattis till tillökning och flytt. Får man fråga var i Dalarna? (mina hemtrakter ju) du kan skicka meddelande om du inte vill skriva här.

    Linnea trivs bra i skolan men det blir lite långa dagar på fritids eftersom vi båda jobbar heltid så hon tycker att det kan bli lite jobbigt och stimmigt ibland när det är många barn. Hon fick i alla fall ett långt sommarlov innan skolstarten och ska få hel ledigt på höstlovet. Har tyvärr ingen bra lösning just nu så vi får göra det bästa av situationen.
  • Äldre 25 Sep 15:27

    Borlänge hamnade vi


    Maken flyttade upp förra oktober, så han är invand. Jag och Ellan kom upp lagom till skolstarten, så vi har bara bott här en månad än så länge. Vi fick lägenheten förste juli dock, så vi var här uppe några veckor under semestern och renoverade - köpte världens renoveringsprojekt. Så har övat lite innan iaf


    Inte världens charmigaste place direkt, men det verkar funka, folk är trevliga och vi har hittat ett trevligt område att bo så


     


    Jo, jag känner igen det - Isabella frågar ganska ofta om man inte kan hämta tidigare på dagarna - men det är ju svårt tyvärr (Jag är ju arbetslös och uppbunden på heltid av AF så jag kan inte direkt välja mina tider själv, eller välja att jobba mindre heller).


    Å andra sidan ser jag det som bra att hon får ganska mycket tid med att lära känna barnen ordentligt nu - hon kommer ju få mer hemmatid sedan till våren, så då är det bra om hon har skaffat sig polare ordentligt innan .

  • Äldre 27 Sep 08:31

    Jaha men det är ju inte så långt från mig (Rättvik).

    Bra läge att flytta innan skolstart i alla fall, då behöver hon bara börja nytt en gång.

  • Äldre 27 Sep 21:33

    Grattis Melisabeth

    Gick det bra för Isabella att börja ny skola? Måste vara ganska bra ålder att flytta i men man märker ju redan på Leya att hon är väldigt fäst vid sina kompisar från dagis, dock har hon hamnat i en annan grupp på skolan än sina "bästisar" men vi ser det bara positivt och hon verkar ha funnit sig till rätta fast hon leker med dem på rasten  


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 29 Sep 11:20

    Det har gått jättebra. Hon får hemlängtan efter sina gamla kompisar då och då.. men det handlar mer om fritiden. Att hon inte har lärt känna folk "på hemmaplan" än (dels då det är ont om barn i föreningen, vilket ju är ett första naturligt steg). I skolan går det alla tiders, och hon gillar sina kamrater Fröken kommenterade också att hon var så imponerad över att hon hade kommit in så bra och kom överens och så. Sen är det utvecklingssamtal om ett par veckor, så då får vi se vad som sägs då


    Det var ganska väl planerat det där att hon skulle få ha sommarlov, och sen börja på nytt när skolan började. Anders provantällning gick ju ut i våras, så det var lagom att få besked att han skulle bli kvar, och avveckla saker unger våren sommaren och landa här lagom till En ny termin Då är det ju fler som är nya för varandra, även om de flesta känner iaf några sedan innan


     


    Rättvik ja - marknad nästa helg Vi pratade påa tt åka dit då, men vi åker hem till Karlstad en sväng istället - träffar gamla polare. Ska bli skönt, bo på hotell, äta hotellfrukost, och bara "turista" eller vad man ska säga


Svar på tråden MajMammor 2007 15