• Äldre 11 Feb 08:52
    152681 visningar
    2830 svar
    2830
    152681

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 29 Sep 15:38

    Ja marknad ska vi på. Skolorna här har ledigt på fredag så maken tar fl då.

  • Äldre 2 Oct 07:55

    Hejsan
    Har inte besökt familjeliv på dryga halvåret minst.
    Imponerande att tråden lever

    Grattis Mel till kommande tillökning

    Skola ja....usch säger jag! Jolina stormtrivs men jag avskyr att behöva väcka henne kvart över 6 varje morgon! Hon är så morgontrött. Och långa dagar har dom också, 8-13.45 redan nu i förskoleklass. Hon är helt slut och allmänt grinig och gnällig om eftermiddagarna.


    Jolina & Lukas
  • Äldre 2 Oct 18:36

    Mumia, ja oj det var långa dagar. Går de må-fre eller bara 4 dagar då? Linnea går 8.20-12.50 alla dagar. Sen blir det fritids både före och efter så långa dagar blir det tyvärr.

  • Äldre 2 Oct 20:19

    Leya har förskola 8-13 mån-tors men hon är på fritids resterande tid mellan 7-16:30.

    När lägger sig era barn på kvällarna? Leya somnar ungefär vid 20 varje kväll och upp kl 6, lillebror som är 3 år har ungefär samma tider men somnar oftast lite fortare än Leya och vi låter honom ligga kvar en liten stund till på morgonen, sover ingen middag, verkar gå bra det med

    Idag sover Leya borta hos faster, har fått ledigt från skolan imorrn för att få en dag med faster  på fredag ska hon följa med maken på jobbet på förmiddagen och sen vara med mig på jobbet på eftermiddagen då dom har studiedag på skolan...

    Men måste bara berätta, vi har ju nyligen kommit hem från Turkiet! Första resan både för mig och maken till en solsemester och således även första resan för barnen. Det gick jättebra med flygturen och vi njöt för fulla muggar. Tyvärr är Leya lite krävande och allt kretsar kring henne (så kanske med alla 6-åringar?) och är mycket trotsig. Lillebror är en stor pain vid maten då han inte bryr sig nå om att vi inte har hunnit äta alls när han är klar och vill gå. Men iallafall, det var en riktigt härlig semester! Fritidsresors Tropical Resort i turkiet rekommenderas!       


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • zasata
    Äldre 16 Oct 11:09
    Melisabeth skrev 2013-09-25 11:43:09 följande:

    Halloj på er!


     


    Hoppa alla stora och små mår bra, och att ungarna trivs i skolan


     


    Ibland tar saker tid, men det verkar iaf som att Isabella tillslut ska bli storasyster - till sin stora glädje


    I övrigt så har vi flyttat, och hör numer hemma i Dalarna


     


     


    Grattis!!!
  • zasata
    Äldre 16 Oct 11:12
    2Fina skrev 2013-10-02 20:19:28 följande:
    Leya har förskola 8-13 mån-tors men hon är på fritids resterande tid mellan 7-16:30.

    När lägger sig era barn på kvällarna? Leya somnar ungefär vid 20 varje kväll och upp kl 6, lillebror som är 3 år har ungefär samma tider men somnar oftast lite fortare än Leya och vi låter honom ligga kvar en liten stund till på morgonen, sover ingen middag, verkar gå bra det med

    Idag sover Leya borta hos faster, har fått ledigt från skolan imorrn för att få en dag med faster  på fredag ska hon följa med maken på jobbet på förmiddagen och sen vara med mig på jobbet på eftermiddagen då dom har studiedag på skolan...

    Men måste bara berätta, vi har ju nyligen kommit hem från Turkiet! Första resan både för mig och maken till en solsemester och således även första resan för barnen. Det gick jättebra med flygturen och vi njöt för fulla muggar. Tyvärr är Leya lite krävande och allt kretsar kring henne (så kanske med alla 6-åringar?) och är mycket trotsig. Lillebror är en stor pain vid maten då han inte bryr sig nå om att vi inte har hunnit äta alls när han är klar och vill gå. Men iallafall, det var en riktigt härlig semester! Fritidsresors Tropical Resort i turkiet rekommenderas!       
    vad härligt med semester!
  • Äldre 16 Oct 12:41
    2Fina skrev 2013-10-02 20:19:28 följande:
    Leya har förskola 8-13 mån-tors men hon är på fritids resterande tid mellan 7-16:30.

    När lägger sig era barn på kvällarna? Leya somnar ungefär vid 20 varje kväll och upp kl 6, lillebror som är 3 år har ungefär samma tider men somnar oftast lite fortare än Leya och vi låter honom ligga kvar en liten stund till på morgonen, sover ingen middag, verkar gå bra det med

    Idag sover Leya borta hos faster, har fått ledigt från skolan imorrn för att få en dag med faster  på fredag ska hon följa med maken på jobbet på förmiddagen och sen vara med mig på jobbet på eftermiddagen då dom har studiedag på skolan...

    Men måste bara berätta, vi har ju nyligen kommit hem från Turkiet! Första resan både för mig och maken till en solsemester och således även första resan för barnen. Det gick jättebra med flygturen och vi njöt för fulla muggar. Tyvärr är Leya lite krävande och allt kretsar kring henne (så kanske med alla 6-åringar?) och är mycket trotsig. Lillebror är en stor pain vid maten då han inte bryr sig nå om att vi inte har hunnit äta alls när han är klar och vill gå. Men iallafall, det var en riktigt härlig semester! Fritidsresors Tropical Resort i turkiet rekommenderas!       

    Vi bestämde oss för att komma iväg också - så dagen efter lucia drar vi Dock till Gran Canaria istället - men skit samma vart säger jag Jag har längtat som tusan - har inte varit utomlands på 13 år - och Spanien var det 16 år sedan senast


    Jag längtar helt galet efter emester. Jag tillbringade varje sommar där nere när jag var yngre, så det ska bli galet roligt att visa Både maken och Ellan "mitt sommarställe"

  • cii
    Äldre 16 Oct 19:48

    Hej hej!
    Theo går i skolan 08.10 - 12.40.
    Fritids innan och efter. Men ledig från fritids på onsdagar när jag är föräldraledig med lillasyster.
    Vi var på Rhodos i maj. Atlantica aegan blue med Fritidsresor. All inclusive och heeeelt underbart!! Längtar tillbaka :)

  • Äldre 2 Nov 15:02

    Min son Jonathan är nu 6år fyllde i maj i år och har nu sen ca 2 mån börjat på 6års och det funkar bara bra. Jonathan har fått ett till syskon som kom 24 april en lillebror som heter Theo :) Jonathan med sina syskon ♡

  • Äldre 25 Nov 13:15

    Har ni namnförslag så kom med dem bara


    Behöver all input man kan få


     


    Önskemål: Ska funka med Isabella, och vara av samma karaktär - dvs mer klassiskt, inte vare sig "gammalt" eller "modernt" - och inte tokvanligt, men inte udda

Svar på tråden MajMammor 2007 15