• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Sötboll

    Läste om en ny lag från och med januari 2014 så får man ta ut föräldradagar till barnet är 12 år, men vet inte om det gäller barn födda i år eller om det gäller för oss också.

  • zasata
    Sötboll skrev 2014-01-03 10:31:45 följande:
    Läste om en ny lag från och med januari 2014 så får man ta ut föräldradagar till barnet är 12 år, men vet inte om det gäller barn födda i år eller om det gäller för oss också.
    Tror det gäller barn födda i år, och vi går på det innan.. Men jag kom inte ihåg vad det var... Gör du?
    Har liksom inte tänkt på dom, har ju varit hemma i 1,5 år med sjukskrivning.. men kanske borde säga till deras pappa att typ ta dom nu? eller är det året dom fyller 8?
  • cii

    Till och med dagen innan de fyller 8 år eller tills de börjar 1 klass. Det som kommer först. Kan kolla det med den nya lagen om att ta ut dagar till 12-årsdagen :) jobbar på FK ;) haha

  • cii

    Gäller barn som föds 2014. Föräldrapenning får tas ut tills barnet fyller 12 år eller börjar 5-klass. Men man måste ta ut ett visst antal dagar innan barnet fyllt 4.

  • Sötboll

    Okej så i höst när våra små börjar 1 klass så är det för sent att ta ut föräldradagar efter det?

    Ska in o kika hur många dagar vi har kvar, säkert minst 50 av lägsta nivådagar.

  • cii

    Vi har tills barnen fyller 8 år på oss :) *tummen upp* det berodde på när på året barnet fyller år om vilket som inträffar först. Men jag frågade en på föräldrapenning här ;)

  • Linthe

    Är det inte tills de fyller 8 år eller har gått ut första klass?

    Vi har bara runt 20 lägstanivå dagar kvar men de är bra att ha vid sport/påsklov och kanske maken tar några till sommaren för att förlänga semestern.

    Tar man lördag-söndag måste man väl även ta fredag eller måndag i samband med helgen? Har för mig att man inte kan ta bara helgen.

Svar på tråden MajMammor 2007 15