• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Sötboll

    Jag har lagt in om föräldraledighet varje helg nu till sommarlovet, de helger jag är ledig. Stod inget om att man måste ta fredagar också....

  • Melisabeth

    Lägstanivådagar får man ta på lediga dagar - dvs lör-sön.. SGIdagarna måste man ta minst 1 arb dag - dvs fre-sön el lör-måndag

    FP för våra är tills de SLUTAR 1an, eller fyller 8. Men för våra som fyller "tidigt" så är det skolavslutningen i 1an som gäller.

  • Linthe

    Okej, trodde det gällde alla föräldradagar men då var det ju bra då ifall det blir dagar kvar på slutet (ingen risk för oss men).

  • Melisabeth

    Men så... jag frågade ju om namn. Och med den sedvanliga felmarginalen som de alltid hänvisar till, så söker vi alltså ett Tjejnamn

    Vi vill ju ha något ganka tidlöst och lite klassiskt så.
    Vi har provat och avskrivit Elvira och Emelie.
    Alexandra var hyggligt - men än så länge ligger LOVISA högst på listan.

    Vad tror ni om det?
    (Förutsatt att ungen ser ut att heta det såklart, och inte ser ut som en Gunilla, eller nått helt annat )

  • Linthe

    Lovisa är fint namn. Finns ju även Louise, Kanske lite mer vanligt för sisådär 30 år sen när en annan var liten.

  • Melisabeth
    Linthe skrev 2014-01-04 09:27:22 följande:
    Lovisa är fint namn. Finns ju även Louise, Kanske lite mer vanligt för sisådär 30 år sen när en annan var liten.
    Det har vi också som tänkbart
  • Melisabeth

    Gud vad jag är trött på det här nu.
    Har mått apa fysiskt sett på ett eller annat sätt nu sedan i augusti...
    Har drygt 80 dagar kvar - och mår sååå dåligt.

    Foglossning från helvetet, kan knappt röra mig. Kan inte ligga på rygg typ alls, för ungen trycker på pulsådern - då svimmar jag.
    De dagar jag kan röra mig, så får jag ofta blodtrycksfall och får slänga mig ner på en stol eller nått och sitta för att inte svimma rakt ner på golvet.

    Det istort sett enda jag kan/orkar göra är att ligga ner - och det har jag gjort länge nu pga blodvärde, illamående, svimmningar, blodtrycksfall, och foglossning... JAg är så utråkad, och vill bara att det ska vara över - jag blir galen.

  • Sötboll

    Mel: tänkte skriva att var glad att du kan bli och är gravid, snart får en till liten. Vi ska snart börja med provrörsbehandling efter 4 års syskonförsök. Men det låter inte normalt att må som du gör. Har du kollat upp dig angående blodtryck, järnvärde, urinprov? Så det inte är något tok med dina värden som gör dig så dålig.

  • Linthe

    Usch vad jobbigt att må så. Håller med sötboll, kolla dina värden om du inte redan gjort det. Låter ju inte alls roligt.

Svar på tråden MajMammor 2007 15