• Willia­m Emils Mamma
    Äldre 14 Feb 17:18
    15369 visningar
    34 svar
    34
    15369

    **Vaccinerad mot svininfluensan, och sedn fött barn. Hur gick det? **

    Jag är lite nyfiken på alla som tagit vaccinet mot svininfluensan och sedan fött barn. Blev det några komplikationer eller skador på barnet?

  • Svar på tråden **Vaccinerad mot svininfluensan, och sedn fött barn. Hur gick det? **
  • Beccie
    Äldre 14 Feb 17:20
    #1

    Tog vaccinet. Födde en välskapt flicka för 2½ månad sedan. Förlossningen gick perfekt och hon mår alldeles utmärkt.

  • Willia­m Emils Mamma
    Äldre 14 Feb 17:23
    #2

    Låter härligt :)

  • Äldre 28 Feb 23:48
    #3

    Jag tog vaccinet och födde en fullt frisk stor tjeja för 2 ½ månad sen...

  • Äldre 12 Mar 08:47
    #4

    jag tog vaccinet direkt efter jag vart på ultraljud. barnets hjärta slutade slå dagen därpå...hur kan det komma sig? kan det ha ett samband,läkarna blånekar att det skulle kunna ha med vaccinet att göra trots att dom inte har en aning

  • Tessan­E
    Äldre 17 Mar 10:39
    #5
    JohansEmma skrev 2010-03-12 08:47:06 följande:
    jag tog vaccinet direkt efter jag vart på ultraljud. barnets hjärta slutade slå dagen därpå...hur kan det komma sig? kan det ha ett samband,läkarna blånekar att det skulle kunna ha med vaccinet att göra trots att dom inte har en aning
    Förjävligt!! Hur mår du? *krama*
  • Äldre 22 Mar 19:49
    #6
    JohansEmma skrev 2010-03-12 08:47:06 följande:
    jag tog vaccinet direkt efter jag vart på ultraljud. barnets hjärta slutade slå dagen därpå...hur kan det komma sig? kan det ha ett samband,läkarna blånekar att det skulle kunna ha med vaccinet att göra trots att dom inte har en aning
    Oh, fy...vad fruktansvärt! Jag beklagar verkligen

    Jag funderade också lite på det här häromdan...hur det har gått för alla gravida som gick och vaccinerade sig.
  • Äldre 22 Mar 19:57
    #7

    Känner två stycken som har tagit vaccinet och fött barn. Båda graviditeterna gick jättebra, den ena föddes en vecka innan BF och är nu 3 månder gammal och frisk och glad. Den andra 3 veckor före BF (fast där har alla kvinnor i familjen fött 2-3 veckor före BF) och är nu några dagar gammal och verkar frisk och glad.

    Innan jag tog vaccinet så undarde jag med hur det skulle gå och så.... tog vaccinet i vecka 16 och gick sen och oroade mig i över 3 veckor fram till RUL ifall barnet där inne fortfarande levde eller ej. Allt såg dock bra ut. Då önskade man såklart att man vetat hur det hade gått för kvinnor som tagit vaccinet och fött barn men då fanns det inga att fårga. Nu håller jag bara tummarna att allt går bra för mig med =)

  • Äldre 28 Jul 09:34
    #8

    Hittade denna tråd igen nu 4 månader senare och tycker att dte är lite tråkigt att inte föler har svarat...
    Uppdaterara med info i alla fall fårn vår del.

    Mina två bekanta har fortfarande fullt friska barn. Den ena 7 månader gammal och den andra nu 4 månader. Har själv hunnit med att föda barn och fick en frisk liten pojke som nu är 2 månader gammal. Håller tummaran för att han förblir så =)

    Någon mer som vill uppdatera? 

  • Schnoo­glewoo­kiemus­h
    Äldre 28 Jul 09:35
    #9

    Tog vaccinet, födde en flicka för sex månader sen. Inga problem hittills. Ingen jag känner som tog vaccinet under graviditet har märkt något negativt.

  • Sixxty
    Äldre 29 Jul 12:19
    #10

    Vaccinerades i v 16 och har nu en liten skrutt på 4,5 månader sovandes ute på bron. Fullt frisk är han.

Svar på tråden **Vaccinerad mot svininfluensan, och sedn fött barn. Hur gick det? **