• Skeham­n2010
    Äldre 17 Feb 09:30
    35774 visningar
    349 svar
    349
    35774

    Är det okej att som 23-årig kille ha sex med en 14-årig flicka och sen skylla på att hon såg mycket äldre ut än hon var?

    För det är ju inte helt ovanligt att killar skyller på att tjejerna såg mycket äldre ut än vad dom egentligen var.

    Säger tjejen att hon är 18 så måste han ju tro på det eller?

    Vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att som 23-årig kille ha sex med en 14-årig flicka och sen skylla på att hon såg mycket äldre ut än hon var?
  • Äldre 17 Feb 09:33
    #1

    varför ens ställa den frågan? tjejen e ju under 15 va e de o undra över?

  • SunnyB­unny
    Äldre 17 Feb 09:37
    #2

    Jätte svår fråga! Alltså när man träffar nån är ju inte det första man gör och frågar om leg! Man frågar åldern och sen om personen säger 18 tror man ju på det!

    Men man borde ju se signaler känns det som att en flicka är så ung. Sån enorm skillnad på 14 och 18!

    Jag träffade själv en kille en gång när jag var 27. Han sa att han var 25 och det trodde jag på. Nu visa det sig nån månad senare att han bara var 18. Fast ja..lite annorlunda var det såklart, men lurad kan man bli:/

  • Äldre 17 Feb 09:38
    #3

    Tveksamt. Det kan vara väldigt svårt att avgöra ålder, och man måste på nåt sätt kunna lita på den man har sex med..
    Lätt att det blir ord mot ord.

  • Äldre 17 Feb 09:41
    #4

    Man litar ju på när någon säger sin ålder. Tyvärr ber man ju inte om att se leg innan man hoppar i sänghalmen!

  • sär skrive­n
    Äldre 17 Feb 09:41
    #5

    Fjortonåriga småtjejer kan både se ut och bete sig mycket äldre än vad de är. De sminkar sig ofta jättemycket, klär sig utmanande och beter sig som äldre. Dessutom har även de en stark sexualdrift. Att automatiskt säga att det är våldtäkt för att en kille "råkar ut" för en sån liten brutta tycker jag är fel.

  • Äldre 17 Feb 09:42
    #6

    Jag har aldrig bett om leg. av mina ONS och begär inte heller att killar ska göra det, säger tjejen att hon är 18 får han ju tro på det om hon inte ser ut som 14.


    Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • LaJoha­nnan
    Äldre 17 Feb 09:43
    #7

    JA det e en svår fråga, har själv svårt att se på ungdomarna hur gammla dom e , känns som alla e gamla fast att dom e små. All make och kläder gör att man inte vet va man ska tro. Ta tex <paradise hotel, trodde alla va runt 25, men dom flesta va typ 19!! Hehe.

    Så jag svara tveksamt, det beror helt på va det e för en 14åring...och på situationen. usch.

  • Äldre 17 Feb 09:43
    #8

    Tveksamt. Det beror på sammanhang och om killen haft någon anledning att misstänka att tjejen är yngre än hon sagt.




  • SunnyB­unny
    Äldre 17 Feb 09:44
    #9
    LaJohannan skrev 2010-02-17 09:43:29 följande:
    JA det e en svår fråga, har själv svårt att se på ungdomarna hur gammla dom e , känns som alla e gamla fast att dom e små. All make och kläder gör att man inte vet va man ska tro. Ta tex <paradise hotel, trodde alla va runt 25, men dom flesta va typ 19!! Hehe. Så jag svara tveksamt, det beror helt på va det e för en 14åring...och på situationen. usch.
    skrämmande!!!!
  • Alcari­nque
    Äldre 17 Feb 09:45
    #10
    SunnyBunny skrev 2010-02-17 09:37:04 följande:
    Jätte svår fråga! Alltså när man träffar nån är ju inte det första man gör och frågar om leg! Man frågar åldern och sen om personen säger 18 tror man ju på det! Men man borde ju se signaler känns det som att en flicka är så ung. Sån enorm skillnad på 14 och 18!Jag träffade själv en kille en gång när jag var 27. Han sa att han var 25 och det trodde jag på. Nu visa det sig nån månad senare att han bara var 18. Fast ja..lite annorlunda var det såklart, men lurad kan man bli:/
    Precis! Mycket svårt... Det där hände mig också fast tvärt om. När jag träffade min sambo på korgen första gången gissade jag på 25 och han bekräftade. Dagen efter fick jag syn på ett kvitto där personnummet stod och det visade sig att han var 30
    ♥ Alva 0603 ♥ BF 1007 ♥
Svar på tråden Är det okej att som 23-årig kille ha sex med en 14-årig flicka och sen skylla på att hon såg mycket äldre ut än hon var?