• Äldre 19 Feb 15:59
    73168 visningar
    1050 svar
    +1
    1050
    73168

    Jo, jag är en manshatare.

    Jag hatar Mannen och allt han står för. Jag hatar könsrollen och allt vad den står för. Det Manliga.

    Jag har blivit utsatt för sexuella kränkningar och övergrepp sen jag var liten.  Inte av en man. Inte av två. Inte av tio. Utan många många många fler. I år. I en livstid. Majoriteten av män jag träffat är svin. Majoriteten av mina vänner har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp. Majoriteten av kvinnor jag haft kontakt med har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp.

    Av NORMALA män med normala liv. De är pappor, makar, vänner - . Inga monster alls. (för ett monster ser man) De är de slags män vars fruar och vänner och barn säger "inte han, han är så snäll så! Inte min man!"

    Jag vet att min bild och mina känslor är färgade av min verklighet och mina erfarenheter, men den vetskapen betyder ingenting. Känslan är ändå där. Jag hatar män. Jag litar inte på dem. Jag blir nervös av dem. De skrämmer och hotar mig.

    Det positiva är dock att detta gjort mig mer övertygad genusförespråkare. Könsroller och könsbunden fostran skapar offer och förövare. Män fostras att vara sexuellt aggressiva, att de ska ta för sig, ragga, inte ta ett nej, de fostras även att vara starka och kraftfulla. Kvinnor fostras att vara passiva sexuellt, att ta emot, att passa upp, att säga ja.

    Och det förlorar vi alla på.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-25 10:03
    jag har skrivit lite mer om just hur vi fostrar pojkar till förövare och flickor till tacksamma offer här:

    www.familjeliv.se/Forum-5-109/m50899574.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:10
    För er som är extra tröga, saknar läsförståelse eller helt enkelt inte läst ts ordentligt:

    Jag hatar inte individer. Jag går inte runt och är arg hela dagarna eller blänger på och hatar varje karl jag träffar.

    Jag skiljer på den enskilda mannen och Mannen/kollektivet/mansrollen.

    Jag hatar inte människor pga kön. jag hatar mansrollen. Könsrollen. Män är inte sin könsroll. Det är inlärt beteende. En social konstruktion.

    -----------

    tips! klicka på (visa endast) bredvid mitt namn och läs mina andra inlägg om nåt är otydligt.
  • Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.
  • Didaj
    Äldre 19 Feb 16:17
    #1
    "Det positiva är dock att detta gjort mig mer övertygad genusförespråkare. Könsroller och könsbunden fostran skapar offer och förövare. Män fostras att vara sexuellt aggressiva, att de ska ta för sig, ragga, inte ta ett nej, de fostras även att vara starka och kraftfulla. Kvinnor fostras att vara passiva sexuellt, att ta emot, att passa upp, att säga ja."

    Genusförespråkare? Du har utdömt alla män i ett enda inlägg. Du känner såhär pga en rad negativa upplevelser i ditt liv. Jag respekterar det och beklagar det. Men du måste faktiskt se till att få hjälp med ditt hat gemtemot män. Det är jätte onyttigt att skrämmas av sånt som är självklart i vår värld.

    Du tror att normer och ideal format mannen? allt som skulle behöva göras...Klä inte din son supermannadräkter, låt honom inte leka starwars med kompisarna, släpp inte in våldslekande barn i ditt hem... Ja, herregud. Det går inte att ha den här formen av kontroll över sitt barn.
    Man kan bara prata med dom och uppmuntra till att man inte slåss "i det verkliga livet" etc.

    Jag har själv upplevt en rad hemska saker med män involverade. - Jag har skylt på deras kön, religion & hudfärg just när jag suttit där med väktare och polis som offer. Jag har ju självklart fått förstå att de är några stycken och inte alla i hela världen/Sverige. Jag har faktiskt fått det bevisat för mig.
    Nu tror jag DOCK att några religionen står för mycket ont här i världen, vilket är osunt av mig - men jag kämpar med att inte döma ut de som utövar den. Det är huvudsaken, att man försöker för hat och förakt är osunt.

    Kram
  • sär skrive­n
    Äldre 19 Feb 16:24
    #2

    Confirmation Bias.


    Jag har själv blivit både misshandlad och våldtagen, inte av en utan av flera.
    Och jag älskar män . Inte de enskilda exemplaren som gjort mig illa. men jag älskar män generellt - och i synnerhet MIN. 
    Han reser sig som en beskyddande vägg så fort något hotar mig eller vår lilla familj. Han tar hand om oss. handlar. lagar mat. städar, fixar med bilen. Han tar hand om oss ekonomiskt och känslomässigt och han skulle aldrig göra mig illa.
  • Äldre 19 Feb 16:26
    #3
    Didaj skrev 2010-02-19 16:17:40 följande:
    "Det positiva är dock att detta gjort mig mer övertygad genusförespråkare. Könsroller och könsbunden fostran skapar offer och förövare. Män fostras att vara sexuellt aggressiva, att de ska ta för sig, ragga, inte ta ett nej, de fostras även att vara starka och kraftfulla. Kvinnor fostras att vara passiva sexuellt, att ta emot, att passa upp, att säga ja."Genusförespråkare? Du har utdömt alla män i ett enda inlägg. Du känner såhär pga en rad negativa upplevelser i ditt liv. Jag respekterar det och beklagar det. Men du måste faktiskt se till att få hjälp med ditt hat gemtemot män. Det är jätte onyttigt att skrämmas av sånt som är självklart i vår värld. Du tror att normer och ideal format mannen? allt som skulle behöva göras...Klä inte din son supermannadräkter, låt honom inte leka starwars med kompisarna, släpp inte in våldslekande barn i ditt hem... Ja, herregud. Det går inte att ha den här formen av kontroll över sitt barn. Man kan bara prata med dom och uppmuntra till att man inte slåss "i det verkliga livet" etc. Jag har själv upplevt en rad hemska saker med män involverade. - Jag har skylt på deras kön, religion & hudfärg just när jag suttit där med väktare och polis som offer. Jag har ju självklart fått förstå att de är några stycken och inte alla i hela världen/Sverige. Jag har faktiskt fått det bevisat för mig. Nu tror jag DOCK att några religionen står för mycket ont här i världen, vilket är osunt av mig - men jag kämpar med att inte döma ut de som utövar den. Det är huvudsaken, att man försöker för hat och förakt är osunt.Kram
    det går alldeles utmärkt att fostra barn utan att kränga in dem i trånga stereotypiska könsroller.

    Jag tror inte att män - biologiskt - är onda eller dumma.
    Jag tror inte att män - biologiskt - är mer kapabla till våldsbrott.

    Jag tror de fostras till det. Och därför är det viktigt - för männens skull, För mina eventuella söners skull, För mina bröders skull - att vi tänker om och ger dem 100 möjligheter istället för en.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • lotten­77
    Äldre 19 Feb 16:28
    #4

    Alla kvinnor är inte offer! Det är bara om man gör sig till ett som man är det.

  • Äldre 19 Feb 16:29
    #5

    jag känner mig absolut inte som ett offer. Det är inte det jag menar. Jag menar att vi fostrar kvinnor till att bli offer för våldsbrott.


    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • DrKejs
    Äldre 19 Feb 18:48
    #6

    Ok, det här var riktigt illa. En manshatare som du ska inte komma i närheten av småbarn. Det är en katastrof att ha en som du på en förskola; hur i helvete kan det vara ok att ha manshatande feminister på våra förskolor? Helt jävla otroligt!

  • Äldre 19 Feb 19:45
    #7
    DrKejs skrev 2010-02-19 18:48:17 följande:
    Ok, det här var riktigt illa. En manshatare som du ska inte komma i närheten av småbarn. Det är en katastrof att ha en som du på en förskola; hur i helvete kan det vara ok att ha manshatande feminister på våra förskolor? Helt jävla otroligt!
    jag gör mitt jobb bra, det är huvudsaken.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Äldre 19 Feb 20:23
    #8
    DrKejs skrev 2010-02-19 18:48:17 följande:
    Ok, det här var riktigt illa. En manshatare som du ska inte komma i närheten av småbarn. Det är en katastrof att ha en som du på en förskola; hur i helvete kan det vara ok att ha manshatande feminister på våra förskolor? Helt jävla otroligt!
    sen så tycker jag att du ska ta ett djupt andetag och försöka se vad det är jag faktiskt säger.

    jag vet att du har en helt annan uppfattning om könsroller än vad jag har, så det kan vara svårt för dig att se saken ur mitt perspektiv - men försök iallafall förstå mitt resonemang utifrån min tro.

    Jag hatar inte individer. Jag går inte runt och är arg hela dagarna eller blänger på varje karl jag träffar. Jag kan erkänna att jag kan bli osäker och misstänksam när jag möter okända män - men det är ganska vanligt att kvinnor blir det.

    Jag skiljer på den enskilda mannen och Mannen/kollektivet/mansrollen. Jag har massvis med vänner som är män. Jag är gift med en man och jag har två bröder.

    I mitt jobb så kommer jag kontakt med flera män/pappor - vissa är assholes och vissa är fantastiska (men så är det ju med människor, oavsett kön) och jag bemöter dem utifrån ett indivualistiskt perspektiv inte utifrån kön. Och jag bemöter dem framförallt proffessionellt.

    Jag har ALDRIG fått ett enda klagomål, tvärtom - de flesta föräldrarna tycker väldigt mycket om mig.

    Jag tar inte med mig mina personliga värderingar eller personliga problem till jobbet. Jag låter dem inte påverka det jobb jag gör och jag skulle framförallt inte låta mina egna tillkortakommanden gå ut över barnen.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Äldre 19 Feb 20:33
    #9

    Får jag fråga TS en sak då om du jobbar med det. Inte som något påhopp utan av ren nyfikenhet. Kan inte mycket om detta.
    Män har ju mer testosteron som gör dom aggresiva. Hur än uppfostran ser ut. Eller är det hela en bluff?

  • Äldre 19 Feb 20:37
    #10
    Titti skrev 2010-02-19 20:33:26 följande:
    Får jag fråga TS en sak då om du jobbar med det. Inte som något påhopp utan av ren nyfikenhet. Kan inte mycket om detta.Män har ju mer testosteron som gör dom aggresiva. Hur än uppfostran ser ut. Eller är det hela en bluff?
    jag tror inte att testosteronet gör män våldsamma och aggressiva nej. Kanske en promille mer än kvinnor (men hormonmängden varierar sååå mycket från man till man) men inte så pass att det är en förklaring till varför män begår så mycket grova brott.  

    och nej, det är inte ENBART könsrollen som är boven, men i kombination med en taskig fostran och ofta våldsam barndom så kan det slå slint. Män och kvinnor fostras till att hantera svårigheter och trauman olika. Män blir ofta utåtagerande medans kvinnor blir självdestruktiva.

    Män begår 98% av alla sexualbrott och jag tror det är runt 80% av alla våldsbrott.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.