• Anonym (ilske­n och deppi)
    Äldre 22 Feb 13:22
    7027 visningar
    15 svar
    15
    7027

    Deppig av p-piller

    Jag undrar om det är fler här som blivit deppig och allmänt labila i humöret av sina p-piller? Jag äter Yasmin sedan 6 månader tillbaka.


    Åt dom tidigare också och märkte då ingenting men efter ett uppehåll är jag nu helt off känslomässigt.
    Funderar på att sluta och det vore därför skönt att höra om fler delar denna erfarenhet.
  • Svar på tråden Deppig av p-piller
  • Äldre 22 Feb 13:51
    #1

    Kanske för mycket hormoner för dig. Prova minipiller istället lr ring barnmorska o fråga om råd. Finns ju mycket alternativ

  • Chris Cross
    Äldre 22 Feb 20:10
    #2

    Att bli deprimerad av p-piller är en relativt vanlig biverkning!

  • Äldre 22 Feb 20:15
    #3

    Precis som de andra säger är det vanligt. Byt sort eller överväg ett annat preventivmedel.

  • Äldre 22 Feb 22:55
    #4

    Jag blev helt knäpp av p-piller. Som konstant PMS. Kommer aldrig mer att utsätta mig för det.

  • Anonym (japp)
    Äldre 22 Feb 23:00
    #5

    Ja jag blev helt labil av en sort jag åt (restovar?) men när jag åt neovletta så var jag nog trevligare än utan . Inga hemska pms-monster som kom fram en gång/månad.

  • Anonym (nelli­e)
    Äldre 22 Feb 23:01
    #6

    Så blev jag med! Helt galet! Jag blev till och med så nere att jag börja tänka helt dumma tankar. Sexlusten försvann med. Sen bytte jag till minipiller och det va samma sak. Nu har jag satt in en hormonspiral och äntligen mår jag bra igen. Som sagt P-piller funkar inte för alla, prata med din BM för du ska inte må så.
    Hoppas att du hittar något som passar dig bättre!

  • Anonym
    Äldre 22 Feb 23:01
    #7

    Googla Yasmin survivors och sluta med pillret sen.

  • Anonym (japp)
    Äldre 22 Feb 23:01
    #8

    Kan säga att när jag åt minipiller tappade jag helt sexlusten och blödde dessutom i typ en månad i taget. Det är lite väl säkert för mig....

  • Äldre 22 Feb 23:03
    #9

    hHr provat p-piller och minipiller, blir faktiskt olabil o får massa depressioner så fort jag stoppar in hormoner i kroppen, är visst inte ovanligt vad jag har hört att få depressioner av p-piller.

  • Anonym (japp)
    Äldre 22 Feb 23:05
    #10

    En gynekolog sa till mig att självmord är nog en vanligare biverkning till p-piller än blodpropp...
    .

  • Äldre 22 Feb 23:06
    #11
    Anonym (japp) skrev 2010-02-22 23:05:30 följande:
    En gynekolog sa till mig att självmord är nog en vanligare biverkning till p-piller än blodpropp... .
    otäckt men är inte förvånad....
  • Anonym (ilske­n och deppi) Trådstartaren
    Äldre 23 Feb 11:40
    #12

    Tack för svaren!


    Tycker bara det är så skumt att jag har ätit dom här tidigare och mått bra. Men iofs har jag ju blivit lite äldre (haha) så kanske man har andra egna hormonnivåer nu.
    Tog inget piller igår så jag har valt att sluta. Vi kör med kondom ett tag framöver så får jag se om jag mår bättre utan p-piller. 
    Det värsta är att nu kommer jag bli invaderad av acne igen och mensvärken from hell lär ju komma tillbaka
    Men jag tar det, kan inte gå runt och må så här.
    Än en gång, tack för svar!
  • Äldre 23 Feb 11:49
    #13

    finns ju andra alternativ på preventivmedel utan hormoner kolla med din Barnmorksa! sedan sa de till mig att eftersom jag har haft depressioner tidigare så kan man "växa i från" det så jag ska prova p-piller efter graviditeten igen...

  • Äldre 11 May 20:36
    #14

    Äter Anastrella & har börjat bli väldigt nedstämd & sånna saker, vill äta ppiller men känns som jag måste sluta för min egen skull??

  • Äldre 11 May 20:46
    #15

    Jag äter Anastrella & har blivit nedstämd & helt deppig. Vill & trivs med ppiller & det är det preventivmedelet jag vill ha för att skjuta upp mens osånt. vill såklart inte vara såhär deppig & tråkig. Vad ska jag göra? Vill ändå vara snäll mot mig själv & inte vara ledsen. Ångest? Vad tycker ni?


    ????
Svar på tråden Deppig av p-piller