• Svar på tråden *Snackis 10*
  • stina73

    Oj först i nya tråden.

    Ikväll kommer mamma ner då hon har sportlov, ska bli skoj att flänga runt stan på åbybadet, universeum och åka skridskor och shoppa, inte så ofta man gör det ensam med två barn har jag märkt....

    Idag hade jag en toppenkväll....först har jag skurat hela lägenheten hela dagen och är ganska slut, då spiller Oliver mjölk över hela sig och hela köksgolvet (varför spiller de bara när de har fulla glas?) har precis tvättat av honom då han vill kissa, visst kissa du, ropa när du är klar (är i köket och torkar mjölk)...går in innan och ser hur han kissar ner hela benet, sitsen och pallen då han inte håller i snoppen, toppen, ner med barnet i badkaret igen. sen torka kiss och fortsätta torka mjölk i köket. Nät jag är klar med detta kommer isabella och vill att jag lyfter upp henne, vilket jag gör och får en spya i ansiktet, som tur är mot kinden och inte i munnen, känner hur den rinner ner för kinden, halsen in under tröjan in i bh´n och vidare ner på magen....mysigt.
    Byta på lillan sedan strippa själv och in i duschen....

    får man sova nu?????

    Det är härligt med barn!!!!!!


    *~*Oliver 060920 & Isabella 090513*~*
  • Daggkåpa

    Kalas med nya trådar Stina   ibland undrar man hur man lyckas få det så på bara en kort stund. Här hemma kändes kaoset nära en em nära jag skulle laga middag, inte som hos dig, men ändå lite övermäktigt...


    Juni springer in i soffbordet (varför då kan man undra?) och får jätteont i magen, sitter på golvet och är ledsen. Då kommer lillasyster fram och drämmer ett durkslag i huvudet på henne, ännu fler tårar. Efter det klättrar Freja upp på en köksstol, ställer sig upp och dyker ned med ansiktet rakt i golvet - illvrål. 

    Inga 3-rätters hemma hos oss iaf...

  • AmberB

    Kunde inte låta bli att skratta lite åt era beskrivningar Stina och Daggis, jag såg som en liten film framför mig inne i huvudet. Livet med barn är verkligen både kaotiskt, intensivt men samtidigt helt underbart. Vissa dagar undrar man vad man gett sig in på och andra dagar flyter allt bara på och man fixar det hur bra som helst. Ibland kan jag undra vad vi gjorde när vi bara hade Emil, jag kommer knappt ihåg det längre. Vi måste ha haft oceaner av överskottstid.

    Jag har haft premiär på att lägga alla tre barnen själv, väntade mig kalabalik men det gick hur smidigt som helst. Josefin och Filippa har från att de varit vana vid att bli burna till sömns (pga ont i magarna de första tre månaderna) nu lärt sig att somna själva, det är jätteskönt. Vi körde lite liknande 5 minutersmetoden (såg att någon nämnde den förut, Gravid kanske?) och det har varit våran räddning. Nätterna är avsevärt mycket bättre, man hör att de vaknar till ibland men så får de tag i nappen och somnar om. Nu ska vi bara flytta ut dubbelsängen så att de får eget rum, det ska bli såååå skönt!{#lang_emotions_sunny}

    Annars har tillvaron ändrat karaktär lite det senaste iom att tjejerna blir mer och mer rörliga. De hasar runt och försöker allt som oftast knycka leksaker av varandra. Josefin är en riktig liten etterkoppa som hela tiden ska ha det som Filippa har, så det slutar ofta med att Josefin drar och sliter i henne tills hon ramlar, tar hennes leksak och sen ligger Filippa och gråter på golvet... Men de har mer och mer glädje av varandra också, de kan sitta länge och skratta åt varandra utan att man själv fattar nåt.

    Sen har vi haft både öroninflammation och trolig RS här hemma, så nu längtar jag bara efter vår!!!

    Oj långt inlägg.


    ~*~Emil, 060913 ~*~Josefin & Filippa, 090603~*~
  • LMH33

    Daggkåp och Stina - Det är ju inte roligt när man är mitt i det, men beskrivningarna var ju för sköna!

    På torsdag ska jag på nytt UL för att se hur det ligger till med moderkakakan. Börjar väl ställa in mig på snitt nu, även om det är motvilligt. Ska bara jobba nästa vecka också har jag bestämt nu. Blir det snitt så kanske de lägger det före påsk tänkte jag och då vill jag verkligen se till att jag har några veckor ledigt innan.
    Vi får väl se hur det går på  torsdag.

  • Heeso

    LMH: håller tummarna för att den flyttat på sig. Det gjorde ju min fast dom sa från början att dom inte trodde det.

  • LMH33

    Tack Heeso. När fick du reda på att den flyttat sig - och i vilken vecka trodde de att den skulle ligga kvar?

  • Heeso

    Fick min blödning i vecka 19-20 och då sa dom att den var helt föreliggande och att jag troligtvis skulle behöva göra snitt. Sen kollad dom i vecka 31 eller nåt och då hade den flyttat sig. Vilken vecka är du i nu?

  • LMH33

    Är på 34+2 idag och senaste kollen gjordes på 32+5 så det var ju ganska nyligen. Men däremot var den ju inte helt för utan bara delvis, 16mm tror jag. Som sagt, vi får väl se.

Svar på tråden *Snackis 10*