• fjellen

    Besk smak i munnen?

    Hela tiden sedan igår morse har jag haft en jättekonstig besk smak i munnen, allt jag äter smakar konstigt och beskt. Om ni tänker er som när man äter antibiotika ibland så smakar allt skumt. Jag har varit förkyld och haft lite ont i halsen tidigare men har inte alls ont i halsen nu. Bara den här läskiga smaken som stör mig. Har hört talas om metallsmak när man är gravid men det här är inte metallsmak...


    Ngn som känner igen sig eller har hört om ngt liknande?
  • Svar på tråden Besk smak i munnen?
  • Madzo

    Är du gravid?

    Jag hade en hemsk besk smak i första hälften av graviditeten, smakade nästan som den där metallsmaken man har hört talas om men väldigt beskt på samma gång..

    Tuggade alltid tuggummi eller tog nån novalucol efter jag ätit så blev det iaf lite bättre.


  • fjellen

    Ja, jag är i vecka 15. Glömde visst skriva det... 

  • malla7

    Jag hade också jätteäcklig besk smak i munnen nån gång ganska tidigt i graviditeten, det höll i sig ca två veckor.

  • Madzo
    fjellen skrev 2010-03-02 18:49:26 följande:
    Ja, jag är i vecka 15. Glömde visst skriva det... 
    Då beror det nog på graviditeten. Tyckte även att det hjälpte om jag drack mycket vatten & åt fräscha saker, som frukt & sånt.

    Men usch vad det är irriterande & äckligt med den där smaken i munnen hela tiden. Hoppas den försvinner fort! För mej tog det dock lång tid & jag kan fortf känna av den ibland.. Är i v 32 + 2.
  • Caeruleus

    När man har låga järnvärden så kan man få konstig smak i munnen. Jag har haft så med båda mina graviditeter. Hur ligger ditt värde till?

  • fjellen

    Tack för era svar:) Inbillar mig att det är LITE bättre idag... Mycket ska man vara med om såhär i gravidtider;) 


    Järnvärdet är bra, kollade det förra veckan.
Svar på tråden Besk smak i munnen?