• MrsR

    Tvillingar i april, tråd 3

    Såg att tråd nr 2 är stängd och startar härmed en ny för slutspurten innan alla våra småttingar kommer ut.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 12:05
    Tillägg: Det verkar ha kommit in en massa spaminlägg i tråden, "våra" inlägg finns från trådstart tom s 13 och börjar sedan på s 26 igen.

  • Svar på tråden Tvillingar i april, tråd 3
  • MrsR

    Jag har haft några sega dagar, men idag har lite av energin kommit åter.

    Vi har varit och hämtat vår tvillingvagn idag!
    EL twin nitro, helt knallblå. Den känns gigantisk jämfört med vår singelvagn, men det är väl bara att acceptera at en tvillingvagn är stor. Den går åtminstone in i bilen utan problem.

    För övrigt skiner solen och snön droppar från taken, det finns hopp om vår i år också!

    Jag kan bara hålla med i det som sagts i slutet på tråd 2, det är verkligen ofattbart att det snart kommer TVÅ bebisar till oss. Undrar hur livet kommer att bli i vår fyrabarnsfamilj?

    För 10 år sedan hade jag ALDRIG tänkt tanken att jag skulle ha fyra barn (knappt ens ett), och snart är jag där!!!!

  • Billie

    Mina två barn här hemma tycker att de tär perfekt att det ska bli tvillingar så att de får var sitt syskon - goingar!

    Har haft en KANONHELG, jag och maken på hotell i Gbg lör-sön med fika på tu man hand, kul shopping och sen mysigt restaurangbesök. Hann även med ett IKEA besök och har nu shoppat mer förvaring, bokhylla och byrå. Åh, en sån energikick att bara få vara tillsammans, lär ju dröja med kvalitetstid för mig och maken kommande året....

    MrsR - har ni köpt en Mitsubishi Grandis? Gillar ni den, vad har ni för motor, tillval etc? Maken undrar...Vi har ej fått tummen ur att byta bil ännu (har ju ny Audi A6 kombi sedan i augusti) och nu måste vi komma till skott nån gång!

  • IdaVasterflo

    Nu har jag hittat hit också! =)


    MrsR: Vad roligt att ha fått hem vagnen! Vi skulle ha hämtat vår i förra veckan men då ringde de från butiken och frågade om det gick bra om vi kunde hämta den nästa vecka. Och jag behöver den ju inte än så!
    Billie: Det låter som att du haft en härlig helg! Jag och min kille smet ut på permis från sjukhuset igår för att äta lunch och handla lite fika. Men jag vart så jäkla trött så jag vågade mig inte på det idag även fast att BB personalen var på mig flera gånger och påpekade att det gick bra om jag ville fara iväg en sväng på eftermiddagen. Men får jag åka hem i morgon så blir det fasen sängläge som gäller hädanefter! =P 
    Och så har jag laddat upp ett par nya bilder på magen i mitt galleri om någon är nyfiken. Den har sjunkit så himla mycket nu! Har den gjort det för er också?
  • MrsR

    Billie, det blev en Grandis! Maken är nöjd, jag måste erkänna att jag inte kört den ännu. Har fortfarande kvar min tjänstebil i nån vecka till och den är billigare i drift, så jag kör den.
    Den är köpt begagnad, en 2005 av modell Grandis 2,4, Intense T65 om det säger något? Den har  gått knappt 12000, automatvxl.
    De bakersta sätena fälls ned för att ge rum åt packning och tvillingvagnen får precis rum med ena sätet fällt, så det blir nog bra!


    Vad skönt det låter med hotellhelg och restaurangbesök!
    Mina killar säger förretsen precis samma sak, att de ska få varsin bebis. helgulligt!


    Ida, känner igen det där att bli trött av att bara vara på benen, om än utan att göra något ansträngande. Helgerna blir rätt intensiva tycker jag, även fast vi mest bara är hemma och tar det lugnt. Det är vila i veckorna som gäller!


    Jag bär alltid magen lågt vid mina graviditeter och tycker inte att den sjunkit ned något nämnvärt. Ettan är fixerad enl Bm sist, så hon ligger långt ned nu. Tvåan sprallar dock runt en del och magens form, låg eller hög, beror mest på hur han ligger tror jag.


     


    NU har jag faktiskt börjat längta efter bebisarna!Jag har inte riktigt tillåtit mig att göra det innan tror jag, har haft så mycket praktiskt att ordna innan det är dax, men nu är det mesta fixat!

  • Billie

    Ida - hoppas du får komma hem idag och ligga i din egen säng ett tag istället!

    Ang vår helg så tror jag att den energi jag fick var pga av att det bara var jag och maken och inga barn som susade omkring en hela tiden. Strosade sakta fram i solen, hade maken som bar allt tom handväskan min och det kändes så lyxigt. Barnen hade det kanon hos f-f & f-m så det gick ingen nöd på dem och det var nog skönt för dem att slippa höra mammas tjöt (för mitt tålamod med dem har inte varit nådigt nu sista veckorna när jag kännt mig så hängig). Alla i familjen behöver ju "egentid" och nu fick jag en helg jag kan leva på länge (för jag har liksom kännt mig fången i mitt eget hem med all snö, ichias värk, förkylning mm)!

    MrsR - tack för infon, ska vdbf till maken!

  • IdaVasterflo

    Billie: haha, ja jag kan ju inte påstå att jag har så mycket tålamod nu heller! Man biter ifrån sig ganska fort när det är något!
    MrsR: Jag längtar också efter bebisarna nu. Blir helt sjuk av att titta på alla nyfödda bebisar på BB!! =) Och i helgen har jag vaknat av att bebisen i rummet bredvid skriker och inatt började mina bröst att rinna av det! haha!
    Jag har fått flytta in på patienthotell idag och blir antagligen kvar här tills bebisarna är ute och redo att fara hem. Så man får väl räkna med att få komma hem till BF ungefär (21 April) känns lite drygt, men det är i alla fall bättre än att ligga inne på BB. Här har jag i alla fall ett fräscht rum med stort eget badrum, rumsbetjäning och 4 måltider (+fika) om dagen från restaurangen (betydligt bättre mat än den vanliga sjukhusmaten) och betalar samma som att vara inskriven på BB. Och så får jag tider på mottagningen för att göra CTG kurva dagligen och för ultraljud minst 3 gånger i veckan. Och så finns det så mycket större möjlighet för min familj att hälsa på nu. I morgon kommer de och sover över med mig! =D
  • Billie

    Åh, det låter ju riktigt bra trots allt Ida! Lite jobbigt att ligga på BB när man själv ej fött. Kul att familjen kan komma och stanna över och patienthotellet låter ju riktigt bra.

    Är i fixartagen här hemma nu, eller inte jag utan rättare sagt maken gör allt såklart... Kallar mig själv arbetsledare, he he! Nya möblerna från IKEA ihopsatta så nu är det bara att flytta om familjens prylar och göra plats åt de kommande två.

    Funderar och funderar på namn, vill så himla gärna ha namnen klara. Beror nog på att vi haft det med de andra, maken har dock inte många förslag att komma med.

    Undrar om någon mer fött i det här gänget nu? Känns som det är samma personer som skriver hela tiden så kanske är det därför?

  • IdaVasterflo
    Billie skrev 2010-03-08 20:46:09 följande:
    Åh, det låter ju riktigt bra trots allt Ida! Lite jobbigt att ligga på BB när man själv ej fött. Kul att familjen kan komma och stanna över och patienthotellet låter ju riktigt bra. Är i fixartagen här hemma nu, eller inte jag utan rättare sagt maken gör allt såklart... Kallar mig själv arbetsledare, he he! Nya möblerna från IKEA ihopsatta så nu är det bara att flytta om familjens prylar och göra plats åt de kommande två. Funderar och funderar på namn, vill så himla gärna ha namnen klara. Beror nog på att vi haft det med de andra, maken har dock inte många förslag att komma med. Undrar om någon mer fött i det här gänget nu? Känns som det är samma personer som skriver hela tiden så kanske är det därför?
    Ja det känns lite tomt. Ska vi bli sist tro? =) Eller kanske de inte har hittat till 3e tråden.. 
    Och visst är det roligt att dirigera där hemma! Jag har just beordrat min pojkvän att städa källaren eftersom bebisarna kommer att bada i duschrummet där nere. Och då måste det ju vara fint ! hehe.. Inte för att de små lär bry sig om det är fint eller inte, men jag tycker det känns bättre! 
  • MrsR

    Patienthotellet låter ju riktigt trevligt!

    En av mina fasor (om än rätt löjlig) är att bli inlagd och behöva äta sjukhusmaten länge. Akademiska i Uppsala tog förra året det otroligt  bisarra beslutet att inte laga mat på plats på sjukhuset, utan hämta all mat från ett storkök i Västerås.
    Bara tanken på att äta sån mat gör att det växer i munnen på mig, BLÄ!!!

    Jag funderar på att dra fram min spikmatta igen. Den har legat undanstoppad då tillverkarna inte rekommenderar att spika under graviditet, men jag har så fasligt ont i ryggen och nu har jag hört från flera som fått ok från läkare att använda spikmattan ändå.

    Jag känner mig konstant hungrig, men har svårt att äta. Hittar liksom inget jag är sugen på.

  • IdaVasterflo

    Varför skulle det inte vara bra med spikmatta?? Det skulle vara skönt med något som lindrade för ryggen, den tar nog ganska mycket stryk nu. Jag brukar sitta på golvet i duschen och låta det spolas varmvatten på den. Det är ganska skönt när den känns stel och värker.

Svar på tråden Tvillingar i april, tråd 3