• Äldre 7 Mar 15:10
    598906 visningar
    11405 svar
    11405
    598906

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71
    Äldre 7 Mar 18:21
    #24
    ak74 skrev 2010-03-07 18:11:51 följande:
    Någon som vet var man kan hitta gul interlock som matchar Mjuka tygers skog?
    E-slöjd passar bra. Har kollat då jag har en liten bit liggande i skåpet (städade ju nyss ). Tyvärr så har jag valt jersey med lycra så den kombon funkar ju inte för mig.

    Kräksjukan är ju inte kul, men jag hoppas dock på lite sytid mån-tis då det är vab som gäller. Jag tar det gärna då min arbetslust är lite för liten för tillfället
  • Äldre 7 Mar 18:21
    #25
    gewjyn skrev 2010-03-07 17:37:42 följande:
    hittade en bra bild hos gekko på hur det ser ut med flärparna på ottebres mönster, men nu vill min hjärna inte fatta hur flärparna ska sys dit för att hamna rätt...gekko-attsyengecko.blogspot.com/2007/11/en-py...JAg får nog ställa ifrån mig datorn och koncentrera mig lite

    jag skippade de där flärparna och satte dit tryckknapparna direkt (fast med förstärkning i form av en tygbit på undersidan, dock inte där de sitter på kantbandet). Fast det är med knytning i insidan på den där med va? det skippade jag också så då spelar det ju ingen roll eftersom de knapparna kommer mot huden också...


    Annars är det väl bara att sticka in en tygbit (flärpen) i sidan innan du syr sidosömmen.

  • Äldre 7 Mar 18:25
    #26
    Mimmi 71 skrev 2010-03-07 18:21:03 följande:
    E-slöjd passar bra. Har kollat då jag har en liten bit liggande i skåpet (städade ju nyss ). Tyvärr så har jag valt jersey med lycra så den kombon funkar ju inte för mig. Kräksjukan är ju inte kul, men jag hoppas dock på lite sytid mån-tis då det är vab som gäller. Jag tar det gärna då min arbetslust är lite för liten för tillfället
    Jag valde också jersey med lycra men hade tänkt kanta med något gult. Vet inte om det blir så bra att kanta med jersey. Är rädd att det drar sig i kantbandsapparaten...
    Funkar e-slöjds trikå i kantbandsapparaten?
  • Äldre 7 Mar 18:31
    #27

    ak74: Testade häromveckan att kanta med jersey och det blev superbra! Hade dock ett h-vete att få in remsan i kantbandsmojängen eftersom kanterna bara rullade ihop sig men så fort jag fått in den så var det inga problem och det matade på fint. 


    ♥ Simon ♥
  • Äldre 7 Mar 18:35
    #28
    Skumboll skrev 2010-03-07 18:31:11 följande:
    ak74: Testade häromveckan att kanta med jersey och det blev superbra! Hade dock ett h-vete att få in remsan i kantbandsmojängen eftersom kanterna bara rullade ihop sig men så fort jag fått in den så var det inga problem och det matade på fint. 
    Ok, då gäller det att hitta ett matchande jerseytyg då. Jag har mailat Mjuka tyger. Får se om jag får svar i kväll...
  • Äldre 7 Mar 18:44
    #29

    tass

  • Äldre 7 Mar 18:47
    #30

    Lägger i favoriter!


  • Äldre 7 Mar 18:50
    #31

    Nu har jag fått svar från mjuka tyger. Den saffransgula jerseyn passar till skogstyget. Såg på hennes blogg att hon använt det till trädtyget också.

  • gewjyn
    Äldre 7 Mar 20:21
    #32

    Nu är bodyn klar! Bild finns i mitt galleri.

  • Äldre 7 Mar 20:26
    #33

    mimmi, vab är en välsignelse för sömnaden. Årets första vab var i torsdags och jag sydde fyra klänningar. Barnen var för trötta för att göra något annat än att sova coh titta på film.  

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd