• Äldre 7 Mar 15:10
    598986 visningar
    11405 svar
    11405
    598986

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • GOBLIg­obli
    Äldre 8 Mar 13:24
    #94
    glockenbach skrev 2010-03-08 12:07:59 följande:
    Hej, jag smyger in här också. Oj vad bra, jag ska precis börja sy skötväska och letade efter ett bra mönster. Väntar på min fösta baby och sitter hemma och grejer hela dagarna nu.Har just sytt åkpåse (nästan klar), bugabooöverdrag (nästan klart), funderar på att köpa begagnad babysitter med sunkigt tyg och klä om, och ska nu sy skötväska. Plus att jag sytt i stort sett hela babygarderoben i de första tre fyra storlekarna. Och leksaker och filtar och you name it.Ibland undrar jag om jag är lite dum i huvudet. Tänk att bara gå in på en affär, köpa alltihop, klart!
    Absolut inte! Tänk vad kärlek du lagt ner i alla plagg och saker.

    Kikade i din blogg och blev lite full i skratt över buggainlägget med serien.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • GOBLIg­obli
    Äldre 8 Mar 13:26
    #95
    Kaja skrev 2010-03-08 11:37:30 följande:
    Grattis alla födelsedagar i tråden. Här har vi värsta födelsedagsrallyt i Mars, presentkontot är inte att leka med! 29 Februari - sonens bästa kompis 5 Mars - dottern 7 Mars - dotterns bästa kompis 13 Mars - Systerdottern 19 Mars - Min man 26 Mars - Min mamma 31 Mars - Grannens tös (nära kompis till barnen) 7 April - Andra grannens son (nära kompis till barnen) Behöver jag tillägga att det är av yttersta vikt att folk firar sina födelsedagar inom vissa intervall så att de inte krockar…?
    Haha!! Hur var det nu igen, det kanske inte fanns så mycket annat att roa sig med då. Gratis nöje för stunden iaf.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Äldre 8 Mar 13:28
    #96
    Första byxorna jag har sytt på typ 15 år mudden blev inte riktigt bra den blir lite förskjuten mot byxans sömskarv tips mottages gärna
    Längtar efter sommar
  • Äldre 8 Mar 13:42
    #97

    Nää... om man skulle ta med sig kaffekoppen och stickningen och sätta sig ute i solen en stund.


    Har spenderat hela förmiddagen på sjukhuset med dottern. Utredning pga upprepade urinvägsinfektioner. Idag har vi gjort en njurfunktionskontroll.
  • GOBLIg­obli
    Äldre 8 Mar 13:56
    #98
    ak74 skrev 2010-03-08 13:42:07 följande:
    Nää... om man skulle ta med sig kaffekoppen och stickningen och sätta sig ute i solen en stund. Har spenderat hela förmiddagen på sjukhuset med dottern. Utredning pga upprepade urinvägsinfektioner. Idag har vi gjort en njurfunktionskontroll.
    Men stackars liten.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Mimmi 71
    Äldre 8 Mar 14:00
    #99
    ak74 skrev 2010-03-08 13:42:07 följande:
    Nää... om man skulle ta med sig kaffekoppen och stickningen och sätta sig ute i solen en stund. Har spenderat hela förmiddagen på sjukhuset med dottern. Utredning pga upprepade urinvägsinfektioner. Idag har vi gjort en njurfunktionskontroll.
    Hoppas ni får reda på vad som felas och att det går att åtgärda på enkelt sätt.

    Uut och njut, det gjorde jag i två timmar i förmiddags. Helt underbart! Nu skall jag ta tag i en tröja till lillemannen.
  • Loke20­02
    Äldre 8 Mar 14:24

     är det någon som har tips på hur man kan sy ett par 70-tals hängselbyxor?

  • Tjej 83
    Äldre 8 Mar 14:27

    handla lite på Maxi innan o de hade ju symaskins nålar,  ok av märket Falk men de kanske funkar ändå? tills man köpt riktiga
    så nu ska ja sy lite! bara så ja blir klar med de som redan ligger i maskinen...

    är en bra bit in till syaffären så dit orka ja inte åka idag... men hoppas de håller ett tag iaf  :)

  • Lilla P
    Äldre 8 Mar 14:28

    beställer ni muddar? (i så fall vars ifrån?)
    eller syr ni egna? (hur och av vilket slags tyg?)

    //förvirrad nybörjare :)


    headtrips.blogg.se - BF 30/6 2010
  • Mimmi 71
    Äldre 8 Mar 14:33

    Muddtyg köper jag nästan utelsutande från Stoff & Stil. Tycker den är bäst, billigast och så har den bra bredd

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd