• Äldre 7 Mar 15:10
    600998 visningar
    11405 svar
    11405
    600998

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Tjej 83
    Äldre 8 Mar 22:15
    Tjej 83 skrev 2010-03-08 22:14:27 följande:
    jaa men de va så mycket i samma färg.. ja mer som vågorna där va de olika färger o inte så mycket likadant. först tänkte ja just turkost  o rosa till fordonen (om ja nu hinner köpa) men blir så mycket i samma färg, så svart då men kanske blir mycket svart med? men hon hade inte svart i jersey ändå. om de inte kommer in? hinner fundera nån vecka till som tur är...
    piraterna såg jag en tröja med grönt till de va fint, för de va inte så mycket grönt i tröjan...

    djungeltyget då, vad passar till den, inte grönt blir mycket o gult gillar ja itne så mycket.
    mycke o tänka på haha
  • Ulleru­ll
    Äldre 8 Mar 22:37
    Tjej 83 skrev 2010-03-08 21:50:46 följande:
    har ni sått några tröjor med andra färger på ärmarna?kolla lite i bloggar o googla, men ser mest samma tyg på ärmarna som hela tröjan är.vill selite avikelser. lite hur de kan se ut om man blandar lite. ha mönster på framstycket o enfärgade ärmar osv. men inte många som gjort så eller?elelr så ahr ja missat de?tänkte sy raglan tröjor med fordon o så kanske svarta ärmar.djungel tröja med vita ärmar? kanske itne passar med vitt??vill bara se hur de kan se ut..
    http://kristindesign.blogspot.com/search/label/Bodys - några varianter bodys

    http://kristindesign.blogspot.com/search/label/Kl%C3%A4nningar - lite längre ner finn det lite olika
  • Äldre 8 Mar 22:39

    jag har snöat in på molo-stuket med randiga ärmar eller ärmar med stjärnor. Är det bara enfärgade ärmar i kontrasterande färger du är ute efter?

  • Ulleru­ll
    Äldre 8 Mar 22:47
    Jalapeno skrev 2010-03-08 22:39:55 följande:
    jag har snöat in på molo-stuket med randiga ärmar eller ärmar med stjärnor. Är det bara enfärgade ärmar i kontrasterande färger du är ute efter?
    Haha...jag har också gjort lite sånt sista tiden, ganska läckert. Är det a la molo alltså, hade jag ingen aning om, tror aldrig vi ägt något moloplagg. Har dock lite brist på stjärntyg.
  • Tjej 83
    Äldre 8 Mar 22:48
    Ullerull skrev 2010-03-08 22:37:35 följande:
    kristindesign.blogspot.com/search/label/Bodys - några varianter bodys kristindesign.blogspot.com/search/label/Kl%C3... - lite längre ner finn det lite olika
    hehe jaa där va de verkligen blandat, en del rätt fina...
    Jalapeno skrev 2010-03-08 22:39:55 följande:
    jag har snöat in på molo-stuket med randiga ärmar eller ärmar med stjärnor. Är det bara enfärgade ärmar i kontrasterande färger du är ute efter?
    ne asså ja vet inte. eller ja fundera bara på enfärgat till piraterna o djunglen just nu då de är så mycket på trycket.. så inte ärmarna tar över liksom..
    men som med fordonen jaa där kan man ju kanske ha randigt till.
    de kan ju va snyggt..  för där är ju trycken lika hela tiden.  inte som en hel bild..

    sånnafall  breda ränder,  vilken butik har de?
  • Tjej 83
    Äldre 8 Mar 22:50

    kom just på att barnen har ju varsin tröja från kappahl?
    dotterns är grön med vita stora stjärnor o vit röda randiga ärmar
    sonen har en svart med vita stjärnor o vit gula  randiga ärmar..
    de är ju jättefint..
    ica maxi säljer med sånna nu men väldigt blandade färger....

    så randigt går ju bra..


    Jalapeno skrev 2010-03-08 22:39:55 följande:
    jag har snöat in på molo-stuket med randiga ärmar eller ärmar med stjärnor. Är det bara enfärgade ärmar i kontrasterande färger du är ute efter?
  • Ulleru­ll
    Äldre 8 Mar 22:57
    Tjej 83 skrev 2010-03-08 22:48:52 följande:
    hehe jaa där va de verkligen blandat, en del rätt fina... ne asså ja vet inte. eller ja fundera bara på enfärgat till piraterna o djunglen just nu då de är så mycket på trycket.. så inte ärmarna tar över liksom..men som med fordonen jaa där kan man ju kanske ha randigt till. de kan ju va snyggt..  för där är ju trycken lika hela tiden.  inte som en hel bild..sånnafall  breda ränder,  vilken butik har de?
    Haha, ja, gillar att prova, allt blir ju inte riktigt jättebra...men det duger att spy på till mina troll...
  • Äldre 8 Mar 23:01
    Ullerull skrev 2010-03-08 22:47:21 följande:
    Haha...jag har också gjort lite sånt sista tiden, ganska läckert. Är det a la molo alltså, hade jag ingen aning om, tror aldrig vi ägt något moloplagg. Har dock lite brist på stjärntyg.
    molo har gjort så i kanske 5 år nu. Inte för att jag har köpt molotröjor, kostar för mkt. Men jag har gott om vänner som bara köper sånt. De borde köpa hemmasytt istället för samma pengar
  • Äldre 8 Mar 23:01

    Sådär ja, har sytt 2 mössor nu på mindre än 45 minuter
    En till sonen och en till dottern. Båda barnen sover ju såklart, så vi får väl se imorrn om dom passar över huvud taget

    Köpte nya tyger idag på Ohlssons Tyger (velour, grönt med lila stjärnor åt sonen och rosa med röda prickar åt dottern) och det KLIAR i mina fingrar!
    Vill börja sy NU, men vet att jag borde krypa till sängs eftersom dottern kommer vilja amma ca 02 och sen 05...och sen stiger hela familjen upp 07 *gäsp*


    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • Äldre 8 Mar 23:04
    http://www.tradera.com/Bla-MOLO-lurv-jacka-stl-110-auktion_162103_108351449 mololurvtröjor har jag länge tänkt kopiera. Yrväder gjorde en underbar variant http://1.bp.blogspot.com/_gi-YxzjukyA/Svh8c8lHWeI/AAAAAAAAB5c/mXReIwTIgYM/s1600-h/Elinalurv.jpg undrar om snön ligger kvar länge nog för at jag ska göra nåt av min zottelchen ?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd