• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • tinni78
    Mimmi 71 skrev 2010-03-09 17:49:28 följande:
    Smart med duschringar, fast jag tror inte de från leksaksaffären är så farligt dyra heller. Om jag kommer ihåg rätt så kostade de ca 40-50 kr för 15 st ungefär.
    Jag har redan plundrat duschdraperiet så nu är det bara att vänta på att tyget ska torka. Är dom i leksaksaffären inte så farligt dyra kanske jag ska kolla efter sådana, dom är ju mycket färggladare.
  • Midnattsflicka

    Var kan man hitta fina/roliga trikåtyger på nätet? {#lang_emotions_sunny}

  • tinni78
    Midnattsflicka skrev 2010-03-09 18:35:15 följande:
    Var kan man hitta fina/roliga trikåtyger på nätet? 
    Det finns en lista på olika ställen i första inlägget i tråden.
  • Tjej 83
    Midnattsflicka skrev 2010-03-09 18:35:15 följande:
    Var kan man hitta fina/roliga trikåtyger på nätet? 
    i inlägg 1 i denna tråd finns många butiker.  kika i dem :)
  • madebyinferno

    inga större problem med hoppstygn på CPn men får inte till placeringen på sömmen, antingen hamnar den nästan mitt på eller så glider pressarfoten nästan av kantbandet och skillnaden är minnimal därimellan på inställningen

    Ähh, får gå och gulla lite till med den så jag får sytt klart bodyn jag håller på med


    Be the change that you want to see in the world - Gandhi
  • ak74
    madebyinferno skrev 2010-03-09 18:51:10 följande:
    inga större problem med hoppstygn på CPn men får inte till placeringen på sömmen, antingen hamnar den nästan mitt på eller så glider pressarfoten nästan av kantbandet och skillnaden är minnimal därimellan på inställningen Ähh, får gå och gulla lite till med den så jag får sytt klart bodyn jag håller på med
    Det är ett gissel det där... Om man lyckas få sömmen rätt placerad på kantbandet så kommer man till en sväng och så hamnar sömmen utanför. 
    Om du lyckas lösa problemet får du berätta hur du gjort
  • Mari78 m pojktriss
    ak74 skrev 2010-03-09 17:29:57 följande:
    Här har jag drabbats av en åkomma som jag tror kallas ryggont. Det började igår och fy attans vad ont det gör, uppe mellan skulderbladen. Det gör ont när jag ligger, sitter, kör bil och när jag rör armarna. Jag klarade inte ens att sitta i soffan och sticka igår kväll och då är det katastrof Nu är gubben i väg och tränar igen så jag får se om jag klarar av att klippa till lite tyg åtminstone. Ska kanske peta i mig en värktablett
    Precis där mellan skulderbladen hade jag också ont för ett par veckor sedan. Höll i sig någon vecka och sedan var det väck. Och hade ont på samma vis som du beskriver. Hmmm, undrar om det är något syrelaterat? Det brukar vara svanken som värker på mig när jag har ryggont, inte där uppe!!!
  • ak74
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-03-09 19:42:45 följande:
    Precis där mellan skulderbladen hade jag också ont för ett par veckor sedan. Höll i sig någon vecka och sedan var det väck. Och hade ont på samma vis som du beskriver. Hmmm, undrar om det är något syrelaterat? Det brukar vara svanken som värker på mig när jag har ryggont, inte där uppe!!!
    Har vi samma slags rygg du och jag
    Brukar också ha problem med svanken. Har en stor svank och en klen rygg som inte riktigt orkar bära upp kroppen när jag blir trött. Det är något man lär sig leva med... Men detta är annorlunda...
    Ja ja... förhoppningsvis ger det med sig...
    Det blev ingen tygklippning för mig i kväll. Min mamma kom på snabbvisit. Min syster hade tydligen också haft ont i skuldrorna. Fast hon syr inte...
  • emmize

    Brukar det ta lång tid att få tyger från Mjuka tyger??
    Fick ett mail för 12 (!!) dar sen nu om ny status: levererat, men har fortfarande inte sett till nåt paket...

  • emmize
    emmize skrev 2010-03-09 20:06:28 följande:
    Brukar det ta lång tid att få tyger från Mjuka tyger??Fick ett mail för 12 (!!) dar sen nu om ny status: levererat, men har fortfarande inte sett till nåt paket...
    Måste säga att jag tycker att det är dåligt med mailsvar också!! Inte alls nöjd
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd