• Äldre 7 Mar 15:10
    600067 visningar
    11405 svar
    11405
    600067

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ulleru­ll
    Äldre 9 Mar 21:13

    åå..jag är sugen på att byt tillbehör i vardagsrummet, basen är vit/grå, nu med orange och mörkt turkos...Men jag vill ha något vårigt, OM jag vågar, svärmor håller på att evighetsvirka en filt i orange/svart/grått/vitt..MEN jag han ju ha de färgerna till hösten...

    Några tips på vad som skulle vara snyggt??? Vita gardiner finns, så det är bara soffkuddar/ljus/soffbordslampa/inredning i övrigt som behöver bytas ut...Fondtapeten är grillrig...det är jättesvårt att få till fina kuddar tex, inget passar...suck..

    Gamla bilder, men det ser väl typ ut så..färger iaf...

    http://1.bp.blogspot.com/_U7K296cnfcQ/SzKYyDJE5zI/AAAAAAAAAkA/2TwAeF2bff4/s1600-h/2009-12-07+200.jpg

    http://2.bp.blogspot.com/_U7K296cnfcQ/SsjnGl6xQMI/AAAAAAAAAWI/A2JQkBmwIH4/s1600-h/2009-10-03+074+(Large).jpg

  • Ulleru­ll
    Äldre 9 Mar 21:20

    Alltså, helt ot, men facebook är ju coolt, pratar nu med min farbrors (emigrant till miami) frus syster som letat upp mig där, hon bor i trinidad, så coolt att man kan ha kontakt bara sådär, hade ingen aning om att hon ens existerade förren igår....läckert..undra om det finns snygga tyger i trinidad?

  • Äldre 9 Mar 21:25

    låsningar i bröstryggen kan en sjukgymnast, naprapat eller kiropraktor fixa. Bäst valuta för pengarna är OMT sjukgymnast. leta på OMTsweden.se 


    diklofenak kan man ta 150 mg per dygn om man har normala njurar. Kallas även hockeygodis och jag lovar att de INTE tar 25 milligrammare
  • Äldre 9 Mar 21:27
    Ullerull skrev 2010-03-09 21:20:00 följande:
    ..läckert..undra om det finns snygga tyger i trinidad?
  • Tjej 83
    Äldre 9 Mar 21:30
    Ullerull skrev 2010-03-09 21:13:20 följande:
    åå..jag är sugen på att byt tillbehör i vardagsrummet, basen är vit/grå, nu med orange och mörkt turkos...Men jag vill ha något vårigt, OM jag vågar, svärmor håller på att evighetsvirka en filt i orange/svart/grått/vitt..MEN jag han ju ha de färgerna till hösten... Några tips på vad som skulle vara snyggt??? Vita gardiner finns, så det är bara soffkuddar/ljus/soffbordslampa/inredning i övrigt som behöver bytas ut...Fondtapeten är grillrig...det är jättesvårt att få till fina kuddar tex, inget passar...suck.. Gamla bilder, men det ser väl typ ut så..färger iaf... 1.bp.blogspot.com/_U7K296cnfcQ/SzKYyDJE5zI/AA... 2.bp.blogspot.com/_U7K296cnfcQ/SsjnGl6xQMI/AA...+(Large).jpg
    snygg soffa, o bänken med korten :)

    vårigt? hmm nja ja vet inte
    ja hade nog tagit några vita o ljusrosa kuddar, nån brun med.
    en vit lampa.
    gör en fin "ordtavla" o rama in o häng på väggen. kan handla om barnen, om din man, familjen, livet, vad som,  jättefina.
    eller har du någonting på väggarna?
    inte vita krukor...

    längtar tills vårt kök o soffrum byter plats så ja får möblera o inreda ....  men lär dröja lääänge!

    du kan ju sy kuddfodral i olika färger o byta då o då med,  samma med krukorna de är billiga o köpa nya i olika färger.
  • Äldre 9 Mar 21:33

    Jag har ju äntligen blivit vän med min CP och bandkantaren.

    Jag kör genomskinlig fot så jag kan kolla att kantbandet ligger rätt hela vägen. När man kör har det en tendens att glida undan så jag petar på med tummen precis där sista viket sker innan den åker iväg under pressafoten för att justera när den är på väg.

    Hoppas det gick att förstå, låter kanske skumt.


    Stitch längtar efter Lilo
  • Ulleru­ll
    Äldre 9 Mar 21:55
    Tjej 83 skrev 2010-03-09 21:30:47 följande:
    snygg soffa, o bänken med korten :)vårigt? hmm nja ja vet inte ja hade nog tagit några vita o ljusrosa kuddar, nån brun med.en vit lampa.gör en fin "ordtavla" o rama in o häng på väggen. kan handla om barnen, om din man, familjen, livet, vad som,  jättefina.eller har du någonting på väggarna? inte vita krukor...längtar tills vårt kök o soffrum byter plats så ja får möblera o inreda ....  men lär dröja lääänge!du kan ju sy kuddfodral i olika färger o byta då o då med,  samma med krukorna de är billiga o köpa nya i olika färger.
    Tack! Är nöjd med dessa, rummet är ju dock under uppbyggnad, vi är aldrig där typ, har ett mysallrum uppe med tv och en liten soffa å så är ju barrummen uppe så vi är mest där, men det skulle vara trevligt med lite vårpiff, brukar inte byta, men jag tycker itne det orangea blev så bra. Det blev orange bara för att lampan är det, den följde med från gamla huset där vi hade den i trappan, hittade den hängandes mellan balkarna i laggårn...var ju tvungen att ta hand om den ensamma stackarn!

    Krukorna lär få stanna kvar i vitt, har nyss plnterat direkt i krukorna och jag tror inte att blommorna är så förtjusta i att planteras om igen, men jag kan knyta ett band runt

    Tror det kanske lutar åt ljusrosa, ljuslime..vitt...men brunt vet jag inte, allt annat är ju grått, ingen brun ton liiiite beige i tapeten
  • Ulleru­ll
    Äldre 9 Mar 21:56

    tjej: å just det, nä, jag har inget på väggarna än, vill inte göra hål i onödan, vad menar du med ordtavla?

  • Tjej 83
    Äldre 9 Mar 21:59
    Ullerull skrev 2010-03-09 21:56:08 följande:
    tjej: å just det, nä, jag har inget på väggarna än, vill inte göra hål i onödan, vad menar du med ordtavla?
    ne så tänkte ja med när vi fixa i hallen, nej nej inga spikar, men nu har de kommit upp två tavlor på barnen sen gjorde ja en egen ordtavla om dem.
    som ja ska skriva ut o rama in....
    här är ett ex som ja fått de från....   www.styleroom.se/image/scaled/normal/1voc/1/180800

    kan skriva om vad dom, inte alls svåra att fixa :)
  • Tjej 83
    Äldre 9 Mar 22:02
    Ullerull skrev 2010-03-09 21:55:09 följande:
    Tack! Är nöjd med dessa, rummet är ju dock under uppbyggnad, vi är aldrig där typ, har ett mysallrum uppe med tv och en liten soffa å så är ju barrummen uppe så vi är mest där, men det skulle vara trevligt med lite vårpiff, brukar inte byta, men jag tycker itne det orangea blev så bra. Det blev orange bara för att lampan är det, den följde med från gamla huset där vi hade den i trappan, hittade den hängandes mellan balkarna i laggårn...var ju tvungen att ta hand om den ensamma stackarn! Krukorna lär få stanna kvar i vitt, har nyss plnterat direkt i krukorna och jag tror inte att blommorna är så förtjusta i att planteras om igen, men jag kan knyta ett band runt Tror det kanske lutar åt ljusrosa, ljuslime..vitt...men brunt vet jag inte, allt annat är ju grått, ingen brun ton liiiite beige i tapeten
    rosa brunt o vitt är så fint ihop. men ja brunt kan bli lite mörkt när soffan o tapeten är lite mörka..
    japp band runt krukorna eller sånna färgade pinnar o trycka ner 2-3 i olika längd bredvid växten. o man kan limma på ett liten hjärta med  osv... (vart för mycket på blomsterlandet haha där har de ju så mycket fint i alla sin planterade blommor hehe)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd