• Äldre 7 Mar 15:10
    598602 visningar
    11405 svar
    11405
    598602

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 10 Mar 11:15
    78Misan skrev 2010-03-10 11:10:51 följande:
    Inte mer snö nu!!!
    Du ser... jag är i närheten och har koll samtidigt som jag klipper
  • Äldre 10 Mar 11:17
    ak74 skrev 2010-03-10 11:15:39 följande:
    SHAAAAAS
    Längtar efter sommar
  • Äldre 10 Mar 12:25

    Nu är bloggen uppdaterad lindalake-wallberg.blogspot.com/ supernöjd med mina tröja till Iona. fast oj, nu kom jag på att jag kanske skulle nämnt att jag hämtat inspiration från Rättvisa barn och Kånkarong.... får lägga till det sen för nu måste jag steka pannkakor säger sonen

  • Äldre 10 Mar 12:50

    Pust, nu har jag trots feber lyckats knåpa ihop ett set till min minsta busa. Tröja i djungeltyg + matchande velourbyxor. 


    Ville egentligen göra en applikation på byxorna men där kände jag att gränsen var nådd pga min feber. Gjorde dock muddarna av djungeltyget för att liva upp byxorna lite.
  • Mari78 m pojktr­iss
    Äldre 10 Mar 12:55

    Yes, nu är sybordet rensat från alla gamla halvfärdiga projekt. Då måste jag väl ändå fy sy något nytt under eftermiddagen. Om jag hinner innan barn och make kommer hem. Inväntar just nu Anticimex som skall göra en besiktning på huset då vi byter försäkringsbolag.

  • Midnat­tsflic­ka
    Äldre 10 Mar 12:56

    Har idag shoppat lite tyg nere på stan så ska ge mig in i att försöka sy ett par muddbyxor (att sova kvällsmysa i då det var ett tyg med trött nalle puh på).


    Så nu ska det tränas och se om jag lyckas med att sy trikå på min vanliga maskin.
    Önska mig lycka till
  • Midnat­tsflic­ka
    Äldre 10 Mar 12:58
    Fiffa5 skrev 2010-03-10 12:50:43 följande:
    Pust, nu har jag trots feber lyckats knåpa ihop ett set till min minsta busa. Tröja i djungeltyg + matchande velourbyxor.  Ville egentligen göra en applikation på byxorna men där kände jag att gränsen var nådd pga min feber. Gjorde dock muddarna av djungeltyget för att liva upp byxorna lite. fridoli.blogspot.com/2010/03/djungeltroja-och...
    Vad fint det blev :) (kunde inte kommentera direkt i din blogg...)
  • Äldre 10 Mar 13:04
    Midnattsflicka skrev 2010-03-10 12:58:23 följande:
    Vad fint det blev :) (kunde inte kommentera direkt i din blogg...)
    Tack! Lycka till med byxorna nu!
  • Mimmi 71
    Äldre 10 Mar 13:06
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-03-10 12:55:18 följande:
    Yes, nu är sybordet rensat från alla gamla halvfärdiga projekt. Då måste jag väl ändå fy sy något nytt under eftermiddagen. Om jag hinner innan barn och make kommer hem. Inväntar just nu Anticimex som skall göra en besiktning på huset då vi byter försäkringsbolag.
    Åh, det finns inget som ger en så bra energi och inspiration som ett rent bord, fast jag brukar "städa undan" mina UFOn istället för att som dig vara duktig och sy klart dem
  • Äldre 10 Mar 13:15
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-03-10 12:55:18 följande:
    Yes, nu är sybordet rensat från alla gamla halvfärdiga projekt. Då måste jag väl ändå fy sy något nytt under eftermiddagen. Om jag hinner innan barn och make kommer hem. Inväntar just nu Anticimex som skall göra en besiktning på huset då vi byter försäkringsbolag.
    Härligt jobbat!
    Här har jag klippt lite under förmiddagen, men nu ska jag börja steka pannkakor (här också ) lagom tills dottern kommer hem. Kanske jag hinner sy lite i kväll... Tänk att gubben ska i väg i kväll också...
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd