• Äldre 7 Mar 15:10
    598953 visningar
    11405 svar
    11405
    598953

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Tjej 83
    Äldre 10 Mar 19:57
    lindalake skrev 2010-03-10 10:21:51 följande:
    smart solskydd, borde väl vara enkelt gjort med öljetter (eller annat hål) och duschringar www.ecoloco.se/components/com_virtuemart/shop...
    den va fin härlig färg, men gillar inte när man hänger nåt framför barnen på de sättet, de blir grymt varmt för dem där inne...
    bättre o vända vagnen om så solen inte skiner rakt på dem..
  • Mari78 m pojktr­iss
    Äldre 10 Mar 20:09
    ak74 skrev 2010-03-10 16:36:32 följande:
    Åh... Har ni sol idag? Här är gråmulet och nån minusgrad... Jag har blivit lite inspirerad av dig och dina underbyxor. Lillkillen börjar växa ur sina kallingar nu. Vet du om det överhuvud taget finns något mönster på kallingar som inte är boxermodell? Annars växer det en idé i huvvet på en modell med ett litet insnitt fram för det lilla "paketet". Det är ju ett himla smart sätt att bli av med rester. Jag kanske till och med kan skissa ihop en hipstermodell till dottern också...
    Japp strålande sol för tredje dagen i rad. Och jag har varit helt usel på att gå ut. Bara varit till postlådan och hem igen (fy på mig). Men jag njuter ändå av att det blir ljusare och längre dagar och av värmen som blir i kök och vardagsrum.

    Har inte sett till ngn vanlig briefmodell på kalsong, bara boxers. Men alltså, trosmönstret jag har sitter helt kanon även på pojkar med små paket fram. Så personligen tycker jag det verkar helt onödigt med extra tyg och de har ju inga andra referenser (de två stora tyckte det var lite konstigt att det satt åt ikring benen, men nu tycker de att det är skönt för det blir mindre byls i byxorna än med boxers).
  • Äldre 10 Mar 20:16
    höll på att få slag. Maskinen sydde helt fel, under griparen tog inget. Jag trädde om, blåste ut med tryckluft på burk men ingen skillnad. Nästa steg var att byta nålar när jag upptväkte att jag satt den vänstra nålen bakfram. Nu går den som en klocka men jag hade behövt den där tiden att sy fleeceset åt den otåliga femåringen. 
    jag har haft meedoms bok länge men inte provat något mönster. Nu syr jag fleecesetet helt enl meedom, lite förlängt bara. Verkar skitbra!
  • Ulleru­ll
    Äldre 10 Mar 20:20

    Tack för alla göra om v-rummet svar..det får bli våriga färger med rosa och grönt, blir nog bra...men

    mimmi...
    var kommer detta ifrån

    http://2.bp.blogspot.com/_FREOH7nOP6E/S4vOZPbc9MI/AAAAAAAAD9Y/A5YVlvakuUk/s1600-h/kuddar2.gif sååå snyggt, det med blommor!

  • tinni7­8
    Äldre 10 Mar 20:30

    Jag är väldigt sugen på att köpa en overlock. Är det någon här som har en Huskylock 901, är det en bra maskin? Är det föregångaren till Huskylock S15?


  • Mari78 m pojktr­iss
    Äldre 10 Mar 21:04
    Ullerull skrev 2010-03-10 20:20:59 följande:
    Tack för alla göra om v-rummet svar..det får bli våriga färger med rosa och grönt, blir nog bra...menmimmi...var kommer detta ifrån2.bp.blogspot.com/_FREOH7nOP6E/S4vOZPbc9MI/AA... sååå snyggt, det med blommor!
    Det är ett Amy Butler tyg, jag vet att det skall finnas på www.svenskamonster.nu  
  • Midnat­tsflic­ka
    Äldre 10 Mar 22:17

    Så nu är mitt "provpar" muddbyxor klara. Fotar och visar i morgon när dottern har dem på sig

  • Äldre 10 Mar 22:25

    Någon här som är en fena på att sy kantband med vanlig symaskin?
    Hur gör man med hörn? Och hur syr man en sprund på ett snyggt sätt?

    Sydde en klänning till dottern idag och även om kantbandet blev helt ok framtill (vilket känns som prio 1) så blev det en KATASTROF baktill där det blev hörn och sprund


    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • Äldre 10 Mar 22:45
    Midnattsflicka skrev 2010-03-10 22:17:58 följande:
    Så nu är mitt "provpar" muddbyxor klara. Fotar och visar i morgon när dottern har dem på sig
    Visst är det löjligt kul att sy?

    Idag blev jag för övrigt nästan tokig på min maskin. Den klarar inte ens av att korsa en annan söm längre! Den orkar inte! Och vi pratar inte om dubbelt tyg eller så - bara en vanlig enkelt raksöm som den skulle korsa. Gick inte. Jag vill ha en ny maskin NU!
    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • madiga­n
    Äldre 10 Mar 22:57

    lägg till mina favoriter

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd