• Äldre 7 Mar 15:10
    598994 visningar
    11405 svar
    11405
    598994

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Midnat­tsflic­ka
    Äldre 10 Mar 22:59
    Minxy skrev 2010-03-10 22:45:03 följande:
    Visst är det löjligt kul att sy? Idag blev jag för övrigt nästan tokig på min maskin. Den klarar inte ens av att korsa en annan söm längre! Den orkar inte! Och vi pratar inte om dubbelt tyg eller så - bara en vanlig enkelt raksöm som den skulle korsa. Gick inte. Jag vill ha en ny maskin NU!
    Det är superkul. Ännu roligare nu när det var plättlätt med byxorna. Impad att det gick så bra första gången.
  • Äldre 10 Mar 23:09
    Midnattsflicka skrev 2010-03-10 22:59:20 följande:
    Det är superkul. Ännu roligare nu när det var plättlätt med byxorna. Impad att det gick så bra första gången.
    Jag blev också förvånad över hur lätt det var att sy muddbyxor. Kände mig lite fånig som aldrig provat att sy sådana tidigare....men bättre sent än aldrig
    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • Äldre 10 Mar 23:10
    tinni78 skrev 2010-03-10 20:30:54 följande:
    Jag är väldigt sugen på att köpa en overlock. Är det någon här som har en Huskylock 901, är det en bra maskin? Är det föregångaren till Huskylock S15?
    Jag kastade också ett getöga på huskylock 901 när jag var och provsydde med en Emerald 116 i veckan....verkade vara en vettig enklare overlockmaskin att komplettera med. Inte så värst dyr heller, om man jämför med många andra.
    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • Äldre 10 Mar 23:13
    tinni78 skrev 2010-03-10 20:30:54 följande:
    Jag är väldigt sugen på att köpa en overlock. Är det någon här som har en Huskylock 901, är det en bra maskin? Är det föregångaren till Huskylock S15?
    Här är lite åsikter om Huskylock 901 : www.sysidan.se/reviews/viewreviews.htm
    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • Mimmi 71
    Äldre 11 Mar 06:58
    Ullerull skrev 2010-03-10 20:20:59 följande:
    Tack för alla göra om v-rummet svar..det får bli våriga färger med rosa och grönt, blir nog bra...menmimmi...var kommer detta ifrån2.bp.blogspot.com/_FREOH7nOP6E/S4vOZPbc9MI/AA... sååå snyggt, det med blommor!
    Det stämmer som Mari78 skriver (hon var nog med när jag köpte det ) att det är Amy Butler och köpt från Svenska Mönster på mässa för 1,5 år sedan Så länge har det legat och väntat för att blien väska Får se om det kan få uppfylla sitt kall och bli en ny vårväska i år

    Håller med om att det är helt underbart, men kostar dock alldeles för mycket Det blev en liten bit som skall tjäna som ficka och detaljer.
  • Mimmi 71
    Äldre 11 Mar 07:04

    Är man tygoholic?

    Idag skall jag plocka upp nästan 10 kg tyg ifrån JnyDesig. Sambon gnydde lite på att paketet var stort när han kom hem med det. Sedan skickade jag iväg en beställning till Tygpyssling och ytterligare en beställning från S&S skall gå iväg idag.

    Nu är det hög tid att ta tag i sömnaden!!! Idag känner jag mig betydligt piggare, men pga smittorisk för magsjuka, så stannar jag hemma idag också. Här skall sys, för lillemannen är ivägskickad till dagmamma för första gången denna vecka (även han har ju varit drabbad).

    Sy, sy, sy och förtvätta tyg!!! Hej på er på ett tag.

  • Äldre 11 Mar 07:34
    Mimmi 71 skrev 2010-03-11 07:04:31 följande:
    Är man tygoholic? Idag skall jag plocka upp nästan 10 kg tyg ifrån JnyDesig. Sambon gnydde lite på att paketet var stort när han kom hem med det. Sedan skickade jag iväg en beställning till Tygpyssling och ytterligare en beställning från S&S skall gå iväg idag. Nu är det hög tid att ta tag i sömnaden!!! Idag känner jag mig betydligt piggare, men pga smittorisk för magsjuka, så stannar jag hemma idag också. Här skall sys, för lillemannen är ivägskickad till dagmamma för första gången denna vecka (även han har ju varit drabbad). Sy, sy, sy och förtvätta tyg!!! Hej på er på ett tag.
    hejja hejja hejja sy sy sy Själv ska jag bråka med min hemsida
    Längtar efter sommar
  • Äldre 11 Mar 08:26

    Själv sitter jag med lite frukost efter att ha lämnat barn i skola och dagmamma.


    Har inte riktigt bestämt vad det blir idag... Antingen syr jag färdigt drösen med kjolar som jag klippte till i går eller så pluggar jag lite mönsterkonstruktion... eller pular med hemsidan (men det är nog prio 3)
    Får fundera lite med en kopp kaffe{#lang_emotions_coffee}
  • Äldre 11 Mar 08:27
    ak74 skrev 2010-03-11 08:26:18 följande:
    Själv sitter jag med lite frukost efter att ha lämnat barn i skola och dagmamma. Har inte riktigt bestämt vad det blir idag... Antingen syr jag färdigt drösen med kjolar som jag klippte till i går eller så pluggar jag lite mönsterkonstruktion... eller pular med hemsidan (men det är nog prio 3) Får fundera lite med en kopp kaffe
    Jag bråkar lite med min hemsida men har iaf fått upp 3 nya artiklar en början iaf
    Längtar efter sommar
  • Äldre 11 Mar 08:29

    Idag ska mitt lilltroll äntligen få gå till dagis. Han har varit hemma med ögoninflammation i två veckor, och han tillåter inte en minut vid symaskinen. Jag har så många idéer så jag vet inte var jag ska börja
    nöje eller nytto-sy? ...


    Colin 07.12.21
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd