• Äldre 7 Mar 15:10
    598745 visningar
    11405 svar
    11405
    598745

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mimmi 71
    Äldre 11 Mar 10:03
    yrväder skrev 2010-03-11 09:46:30 följande:
    här är det visst hemligheter på gång Är ett grattis på sin plats?
    Nej då Sockerfall beror på tidigare magoperation och "magsjukan" är en släng av den "riktiga" kräksjukan som drabbat både mig och lilleman.

    Nu är sockernivån återställd (hoppas jag9 och jag överger er än en gång. Nästa gång jag kommer upp hit (sitter ju i källaren och datorn står fortfarande kvar i dagsljus ) så hoppas jag på en färdig tröja.
  • Äldre 11 Mar 10:06
    Mimmi 71 skrev 2010-03-11 10:03:32 följande:
    Nej då Sockerfall beror på tidigare magoperation och "magsjukan" är en släng av den "riktiga" kräksjukan som drabbat både mig och lilleman. Nu är sockernivån återställd (hoppas jag9 och jag överger er än en gång. Nästa gång jag kommer upp hit (sitter ju i källaren och datorn står fortfarande kvar i dagsljus ) så hoppas jag på en färdig tröja.
    Okej Tänkte när kaffe inte längre föll dig i smaken
  • plura
    Äldre 11 Mar 10:29
    Mimmi 71 skrev 2010-03-11 07:04:31 följande:
    Är man tygoholic? Idag skall jag plocka upp nästan 10 kg tyg ifrån JnyDesig. Sambon gnydde lite på att paketet var stort när han kom hem med det. Sedan skickade jag iväg en beställning till Tygpyssling och ytterligare en beställning från S&S skall gå iväg idag. Nu är det hög tid att ta tag i sömnaden!!! Idag känner jag mig betydligt piggare, men pga smittorisk för magsjuka, så stannar jag hemma idag också. Här skall sys, för lillemannen är ivägskickad till dagmamma för första gången denna vecka (även han har ju varit drabbad).Sy, sy, sy och förtvätta tyg!!! Hej på er på ett tag.
    Kan känna mig "som ett barn i en godisaffär" när jag kikar runt bland tygerna.
    Försöker motivera varför jag ev. kan behöva just det här eller det där

    Den som tror att det är gratis (nästan) att sy egna kläder -vet inte vad den pratar om.
    Tur att man har lite gammalt som ligger.
  • GOBLIg­obli
    Äldre 11 Mar 11:06
    Mimmi fasen, där höll jag på att sätta mitt second-breakfast-java i fel strup, haha! Annars är ju det en riktig klassiker, hände mig alla tre gånger. Fy så illa det luktade och smakade.

    Apropå "poesijava" , vi skaffade en sån där Bodum Santos man ställer på spisen och jag är ff lika förundrad över hur den "bryggaren" funkar. Sitter och glor på den som en fågelholk tills kaffet är klart. Så nu är det ännu mer poesi!
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Äldre 11 Mar 11:09

    Näe nu har jag suttit vid datorn hela morgonen och inte kommit mig till syrummet alls. *sparkar mig själv i baken* Nu ska jag gå och få nåt gjort!

  • Äldre 11 Mar 11:14

    Jag funderar på att regga ett företag. Det ska väl främst funka för det jag syr, men även lite andra grejer som fortfarande är på idé-stadie. 


    fröken e. (som är det namn jag använder idag i brist på annat) lär aldrig gå igenom om jag försöker regga det, finns tydligen ett som är alltför likt. 
    Jag behöver lite input... jag har fastnat lite på "elsi" eller "elsy" och kommer inte vidare... HJÄLP!
    ♥ Simon ♥
  • madeby­infern­o
    Äldre 11 Mar 11:16

    idag syr jag inte när lillan sover och övriga är på dagis/skola utan jag möblerar om det ska bli legohörna under trappan så alla får ta del av byggandet och inte bara storebror...

    Sitter och begapar rummet men får inga idéer hur jag ska göra det mysigt - ähh en kopp te och en solbulle kanske gör susen


    Be the change that you want to see in the world - Gandhi
  • Mimmi 71
    Äldre 11 Mar 11:24
    GOBLIgobli skrev 2010-03-11 11:06:59 följande:
    Mimmi fasen, där höll jag på att sätta mitt second-breakfast-java i fel strup, haha! Annars är ju det en riktig klassiker, hände mig alla tre gånger. Fy så illa det luktade och smakade.Apropå "poesijava" , vi skaffade en sån där Bodum Santos man ställer på spisen och jag är ff lika förundrad över hur den "bryggaren" funkar. Sitter och glor på den som en fågelholk tills kaffet är klart. Så nu är det ännu mer poesi!
    Du har ju så underbara formuleringar "sätta second-breakfast-java i fel strupe"

    Din kaffekokare verkar lite lik brodermaskinen som man också kan sitta framför och bara bli fascinerad av
    yrväder skrev 2010-03-11 11:09:21 följande:
    Näe nu har jag suttit vid datorn hela morgonen och inte kommit mig till syrummet alls. *sparkar mig själv i baken* Nu ska jag gå och få nåt gjort!
    Spark, spark!
    Skumboll skrev 2010-03-11 11:14:10 följande:
    Jag funderar på att regga ett företag. Det ska väl främst funka för det jag syr, men även lite andra grejer som fortfarande är på idé-stadie.  fröken e. (som är det namn jag använder idag i brist på annat) lär aldrig gå igenom om jag försöker regga det, finns tydligen ett som är alltför likt.  Jag behöver lite input... jag har fastnat lite på "elsi" eller "elsy" och kommer inte vidare... HJÄLP!
    Elsi och elsy är ju jättefina namn - det jag kände när jag kallade mig mimiS var att det var lite för tydligt ett tjejnamn, trist när det sattes på en grabb kanske. Kanske kan man kombinera det så det blir mindre feminint.

    Nu är iallafall jag klar med dagens första projekt - lillemannens Blixten McQeen-tröja. Den blev riktigt bra (om jag får säga det själv ), och nu väntar jag bara på den beställda mellanblåa stretchfrottén så jag kan sy ett par matchande muddisar. Jag hittade faktiskt lite passande mellanblå mudd i syskåpet (tur för mig så jag kunde färdigställa tröjan innan lillemannen hämtas). Nu vill jag sy mer! Har ju fyra tillklippta tröjor till vårkollektionen så jag kanske övergår till lite nyttosömnad

    Men först är det lite lunch! Illamåendet kanske blir lite bättre då. Det kommer och går fortfarande och jag befarar att det kanske kan vara lite känningar av magkatarr som "plåster på såren" efter magsjuka.
  • Midnat­tsflic­ka
    Äldre 11 Mar 11:49

    Har lagt upp bilder på mina första verk i bloggen nu Och jag är helt nöjd med tanke på att jag knappt använt en symaskin sen syslöjden i skolan!


  • Äldre 11 Mar 11:54

    Mimmi
    har du skickat paketet? (fortfarande ingen brådska dock)

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd