• Äldre 7 Mar 15:10
    599044 visningar
    11405 svar
    11405
    599044

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • melizz­a
    Äldre 11 Mar 22:19
    yrväder skrev 2010-03-11 22:14:42 följande:
    precis. men mata med handhjulet först för säkerhetsskull
    jag ska prova imorgon.....jag orkar inte packa upp min maskin och trä om den och byta nål och grejer.............men tack för hjälpen

    det var nog det som var fel sist då......att jag ställde in den på den lilla tvillingnålssymbolen och inte på vanlig raksömm
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • Äldre 12 Mar 07:48
    melizza skrev 2010-03-11 21:44:39 följande:
    har det nån betydelse hur stor bredd det är mellan nålarna??? på min maskin så finns det en liten figur som visar en tvillingnål och det är då inte mitten på nolläget om man ställer in den på det tror jag.....mitten är då om man sätter den på 0 äsch jag får väl prova mig fram men vill inte att nålarna ska gå av igen tack för hjälpen iaf
    Nålarna får inte vara bredare än vad hålet i pressarfoten är
    Längtar efter sommar
  • Äldre 12 Mar 07:50

    Igår var lilltrollet tillbaka på dagis efter 2 veckors VAB, idag är han hemma igen med en förkylning som heter duga. Suck, dessa dagisbaciller alltså. Less!!
    Jag har såklart massor att sy tills på måndag, vet inte när jag ska hinna. Man kanske får offra sömnen? ..


    Colin 07.12.21
  • Mimmi 71
    Äldre 12 Mar 08:15
    bakabakalitenkaka skrev 2010-03-12 07:50:14 följande:
    Igår var lilltrollet tillbaka på dagis efter 2 veckors VAB, idag är han hemma igen med en förkylning som heter duga. Suck, dessa dagisbaciller alltså. Less!!Jag har såklart massor att sy tills på måndag, vet inte när jag ska hinna. Man kanske får offra sömnen? ..
    Jobbigt med dessa sjukdomar. Vab i 2 veckor? Då kanske inte jag skall klaga som skickade iväg lillemannen till dagmamma igår efter ha varit hemma hela veckan. Själv är jag ju dock sjukskriven fortfarande vilket innebär att jag inte varit på jobbet på hela veckan. Jag känner dåligt samvetet och framförallt stressad över att allt arbete läggs på hög. Ingen som tar det ifrån mig så det innebär dubbelt arbete när jag kommer tillbaka

    Idag skall det bli lite sömna tillsammans med lite "måsten" gällande jobb.

    P.S Nu finns min "Blixten" inne hos mig Toknöjd! Men ännu mer nöjd var lillemannen när han kunde åka till dagis med tröjan på sig.
  • Äldre 12 Mar 08:23
    Mimmi 71 skrev 2010-03-12 08:15:00 följande:
    Jobbigt med dessa sjukdomar. Vab i 2 veckor? Då kanske inte jag skall klaga som skickade iväg lillemannen till dagmamma igår efter ha varit hemma hela veckan. Själv är jag ju dock sjukskriven fortfarande vilket innebär att jag inte varit på jobbet på hela veckan. Jag känner dåligt samvetet och framförallt stressad över att allt arbete läggs på hög. Ingen som tar det ifrån mig så det innebär dubbelt arbete när jag kommer tillbaka Idag skall det bli lite sömna tillsammans med lite "måsten" gällande jobb.P.S Nu finns min "Blixten" inne hos mig Toknöjd! Men ännu mer nöjd var lillemannen när han kunde åka till dagis med tröjan på sig.
    Såg tröjan, skitsnygg!!!! min trollunge såg också och utbrast "biiiiiil, vill ha"
    Colin 07.12.21
  • Mimmi 71
    Äldre 12 Mar 08:41
    bakabakalitenkaka skrev 2010-03-12 08:23:01 följande:
    Såg tröjan, skitsnygg!!!! min trollunge såg också och utbrast "biiiiiil, vill ha"
    Tack, förresten!
  • LumLum­Lum
    Äldre 12 Mar 09:03

    Min dotter är också frisk nu. Men hon är ledig på fredagar så vi får vara hemma och mysa ändå idag. Ska röja av lite och förhoppningsvis orka sätta mig vid maskinerna en stund i eftermiddag. har inte sytt på evigheters evighet.

  • Äldre 12 Mar 09:15

    Alltså, hur gör ni för att få sy med barnen hemma? Eller det kanske är lättare med äldre barn? mitt troll är 2 år och tycker symaskiner är väldigt intressanta, så jag kan inte sitta och sy utan att hans små fingrar petar och rattar på allt.


    Colin 07.12.21
  • tinni7­8
    Äldre 12 Mar 09:19

    Igår köpte jag en Overlock , det blev en begagnad men oanvänd Huskylock 901. Jag får den nästa torsdag och kan nästan inte vänta tills dess.


  • Äldre 12 Mar 09:25
    bakabakalitenkaka skrev 2010-03-12 09:15:50 följande:
    Alltså, hur gör ni för att få sy med barnen hemma? Eller det kanske är lättare med äldre barn? mitt troll är 2 år och tycker symaskiner är väldigt intressanta, så jag kan inte sitta och sy utan att hans små fingrar petar och rattar på allt.
    jag mutar med att min snart 3 åring får ha legot nere i mitt arbetsrum men det är inte lätt för han vill in till symaskinsrummet o kika o pilla hela tiden annars brukar jag passa på om han tittar på TV en stund.
    Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd