• Äldre 7 Mar 15:10
    598654 visningar
    11405 svar
    11405
    598654

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 12 Mar 11:03
    bakabakalitenkaka skrev 2010-03-12 11:02:11 följande:
    Är det nån mer än jag som är arbetslös och hemma om dagarna? Eller sitter ni andra och håller koll på jobbet mammalediga?
    jag jobbar natt å har ledigt var tredje vecka....
  • Äldre 12 Mar 11:10
    bakabakalitenkaka skrev 2010-03-12 11:02:11 följande:
    Är det nån mer än jag som är arbetslös och hemma om dagarna? Eller sitter ni andra och håller koll på jobbet mammalediga?
    Jag är ju också hemma sedan årsskiftet då min arbetsplats slog igen. Är nu arbetsbefriad under uppsägningstiden på 6 mån. Det betyder att jag är officiellt arbetslös 1 juli...
  • madeby­infern­o
    Äldre 12 Mar 11:16
    bakabakalitenkaka skrev 2010-03-12 11:02:11 följande:
    Är det nån mer än jag som är arbetslös och hemma om dagarna? Eller sitter ni andra och håller koll på jobbet mammalediga?
    mammaledig för närvarande, trodde jag skulle få börja söka jobb nu i maj men eftersom det inte finns några dagisplatser och jag inte vill skola in i semestertider så får jag snällt vänta till efter sommaren men eftersom jag inte har något att gå tillbaka till och inget på G så är det inte hela världen just nu känner jag - förunnat att slippa sätta lillan på dagis när hon är 1 bara och de andra två går bara 15h fördelat på 4 dagar och vara hemma när stora killen kommer från skolan känns bra för det var min mamma när jag gick i låg och mellanstadiet
    Be the change that you want to see in the world - Gandhi
  • Äldre 12 Mar 11:19

    När det gäller att sy med barnen hemma så blir det naturligtvis lättare när de blir äldre. Mina är nu 4, 8 och 12 år. 12-åringen är i princip självgående bara han får mat varannan timme och skjuts till träningar och kompisar. 8-åringen klarar sig också bra själv. 4-åringen leker också bra på egen hand MEN med han är det ett evigt springande. Han ska ha vatten, behöver hjälp att torka sig efter toabesöken en gång i kvarten, sen ska han ut och behöver då hjälp med ytterkläderna. Efter 20 min kommer han in och behöver då hjälp med att få av sig alla kläder och då är han hungrig.... Man blir en hoppjerka. Hinner precis komma igång när man blir avbruten...


    Gemensamt för alla barnen (och sambon) är att de tycker jag är otroligt tråkig när jag syr. Det hade varit mycket bättre om jag stått i köket och servat dem med mat och dryck på heltid (med små avbrott för att ta hand om tvätten )
  • Äldre 12 Mar 11:23
    ak74 skrev 2010-03-12 11:19:54 följande:
    När det gäller att sy med barnen hemma så blir det naturligtvis lättare när de blir äldre. Mina är nu 4, 8 och 12 år. 12-åringen är i princip självgående bara han får mat varannan timme och skjuts till träningar och kompisar. 8-åringen klarar sig också bra själv. 4-åringen leker också bra på egen hand MEN med han är det ett evigt springande. Han ska ha vatten, behöver hjälp att torka sig efter toabesöken en gång i kvarten, sen ska han ut och behöver då hjälp med ytterkläderna. Efter 20 min kommer han in och behöver då hjälp med att få av sig alla kläder och då är han hungrig.... Man blir en hoppjerka. Hinner precis komma igång när man blir avbruten... Gemensamt för alla barnen (och sambon) är att de tycker jag är otroligt tråkig när jag syr. Det hade varit mycket bättre om jag stått i köket och servat dem med mat och dryck på heltid (med små avbrott för att ta hand om tvätten )
    ASG
    Längtar efter sommar
  • Äldre 12 Mar 11:24

    Jag har mina två flickor hemma idag, den minsta har dessutom fått vattkoppor idag så de lär ju bli hemma ett tag.


    Har massor jag vill sy, men inte lätt att hinna med det nu. Får se om jag hinner klippa till ngt när den yngsta sover sen.
    Har iaf hunnit fota lite av mina tyger och lagt upp på bloggen. Kan ju vara bra att visa på ett ungefär vad man har hemma för tillfället.
  • LumLum­Lum
    Äldre 12 Mar 11:26

    Jag är arbetslös men har ett timvickariat så jag jobbar vissa dagar. När jag jobbar orkar jag ingenting annat. Går upp "mitt i natten" och jobbar hela dagen. Har dessutom en timmas pendlingstid i vardera riktningen. Tur jag gillar att köra bil. Nästa vecka jobbar jag hela veckan, jag kommer vara död när fredagen kommer. Det märks så väl att jag gått hemma i en massa år.

  • plura
    Äldre 12 Mar 11:35
    bakabakalitenkaka skrev 2010-03-12 11:02:11 följande:
    Är det nån mer än jag som är arbetslös och hemma om dagarna? Eller sitter ni andra och håller koll på jobbet mammalediga?
    mammaledig
  • Äldre 12 Mar 11:44
    bakabakalitenkaka skrev 2010-03-12 11:02:11 följande:
    Är det nån mer än jag som är arbetslös och hemma om dagarna? Eller sitter ni andra och håller koll på jobbet mammalediga?
    Jag är hemma på dagarna. Har inget fast jobb och har inte börjat jobba igen trots att båda barnen går på dagis 4 dagar/vecka. Trivs att vara hemma o sy på dagarna
  • Nhelia
    Äldre 12 Mar 11:51

    Lilja: Jag har ju också en tvååring och här blir det inget sytt när han är vaken. Mest för att syrummet är på nedervåningen och där är det inte så barnvänligt. När han blir lite äldre kanske vi skaffar tv och lek/pysselhörna dit ner så ska det nog gå

    Annars jobbar jag 90% och känner mig ibland lite avis när jag läser om alla som kan sy när barnen är på dagis. Men mitt jobb som jag älskar är såklart guld värt!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd