• Äldre 7 Mar 15:10
    600825 visningar
    11405 svar
    11405
    600825

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Mari78 m pojktr­iss
    Äldre 12 Mar 14:49

    Orkade inte tillbaka till maskinerna så det blir ingen tischa färdig till mellankillen. Hoppas nu att han inte blir alltför besviken på mamma. Det blev i stället en himla massa organiserande och fotande av tyger (som om det skulle vara mindre jobbigt). Åtminstone alla trikåtyger. Kvar är alla velour/frottétyger och så alla vävda bomullstyger...det får bli någon annan dag för nu skall jag redigera bilder och lägga in dem i bloggen. Pust!

  • Äldre 12 Mar 15:00

    Vi ska ut till vårdcentralen om en liten stund. 3e besöket på mindre än en vecka. Har jag sagt att jag är less eller? less!! lilltrollet hostar hela tiden, har gör bara uppehåll för att nysa, typ..


    Colin 07.12.21
  • Äldre 12 Mar 15:11
    bakabakalitenkaka skrev 2010-03-12 15:00:32 följande:
    Vi ska ut till vårdcentralen om en liten stund. 3e besöket på mindre än en vecka. Har jag sagt att jag är less eller? less!! lilltrollet hostar hela tiden, har gör bara uppehåll för att nysa, typ..
    Längtar efter sommar
  • tinni7­8
    Äldre 12 Mar 15:28
    bakabakalitenkaka skrev 2010-03-12 11:02:11 följande:
    Är det nån mer än jag som är arbetslös och hemma om dagarna? Eller sitter ni andra och håller koll på jobbet mammalediga?
    Jag är mammaledig.

    Mina barn är 2½ år och 2 månader, den äldsta är hos dagmamma 5 timmar*3 dagar/vecka. Då hinner jag sy lite och ibland är hon med när jag syr, då står hon bredvid och grejar med knappar eller små trådrullar.
  • Mimmi 71
    Äldre 12 Mar 15:35

    Oj, vilken snabb leverans! Jag har redan fått mina beställda tyger ifrån Tygpysslingen, de jag beställde i onsdags. Jag som längtade efter den blåa stretchfrottén som skall matcha Blixten-tröjan. Nu får tröjan åka i tvätten och byxorna sys så lillemannen kan ha dem till dagmamman i nästa vecka

  • Äldre 12 Mar 15:52
    bakabakalitenkaka skrev 2010-03-12 11:02:11 följande:
    Är det nån mer än jag som är arbetslös och hemma om dagarna? Eller sitter ni andra och håller koll på jobbet mammalediga?
    Mammaledig med andra barnet - blir mest sytt kvällstid då båda sover
    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • Äldre 12 Mar 16:01

    Många som mer eller mindre är hemma om dagarna...


    Jag är också hemma men det finns sällan några möjligheter att sy på dagarna. Enda chansen är när lilleman sover... och då behöver jag oftast göra annat. Lilleman river mitt syrum, tar alla möjligheter han får att första maskinerna eller så skriker han till öronen trillar av. 
    Idag har jag kollat upp dethär med att starta företag. Har fått svar från både fk och arbetsförmedlingen men det verkar vara lite för bra för att vara sant faktiskt.... Måste nog maila en runda till, man kan ju aldrig lita på vad de säger. 
    ♥ Simon ♥
  • Knastr­oll82
    Äldre 12 Mar 16:29

    Nån här som har mönster på prematurkläder, som byxor, bodies och hjälmmössor och så, som har lust att dela med sig?
    Syr enkla mössor till neonatalavdelningen på Falu sjukhus, och har nu fått önskemål om kläder och mössor i hjälm modell...


  • Kaja
    Äldre 12 Mar 16:45

    Efter motorn rasade på bilen så har jag haft en ganska deppig vecka. Det är ju inte varje vecka man förlorar 30 000 kronor....

    Men, idag fick jag ett byte från Yrväder. En helt underbar tunika med HelloKitty på. Ja, eller dottern fick den. Och slet av sig sin klänning (som hennes mamma har sytt) och krävde att få sätta på sig den. Hon är jättefin i den

    Nu blev veckan genast lite bättre...   {#lang_emotions_heart}


    Sew much fabric - sew little time!
  • Äldre 12 Mar 17:14
    Kaja skrev 2010-03-12 16:45:35 följande:
    Efter motorn rasade på bilen så har jag haft en ganska deppig vecka. Det är ju inte varje vecka man förlorar 30 000 kronor.... Men, idag fick jag ett byte från Yrväder. En helt underbar tunika med HelloKitty på. Ja, eller dottern fick den. Och slet av sig sin klänning (som hennes mamma har sytt) och krävde att få sätta på sig den. Hon är jättefin i den Nu blev veckan genast lite bättre...  
    Tack ! {#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd