• Äldre 7 Mar 15:10
    599030 visningar
    11405 svar
    11405
    599030

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • melizz­a
    Äldre 13 Mar 13:22
    Fiffa5 skrev 2010-03-13 07:30:49 följande:
    Kan du inte sy en fin långärmad tunika eller klänning? Och jag tror också att stoff och stils mörkröda mudd skulle kunna passa.
    jag tänkte på det också men tror jag ska göra den kortärmad så hon kan ha den i sommar
    Moson skrev 2010-03-13 12:41:11 följande:
    En ärmlös A-linjeformad tunika/klänning till sommaren hade varit fint och kanske en sån där mössa med knutar.
    ja fast har inte sånt mönster.....kanske funkar med meedoms men alltid när jag syr efter deras mönster så blir det knas så får se om jag hittar nåt sånt mönster nånstans

    vilken muddväv är bäst s&s eller tygpysslingens??? dem kanske är samma....nån som vet??? har bara provat muddväv från mjuka tyger och tycker den är bra men där finns inte den färgen jag vill ha
    (¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)Daniela 1996 Emilia 2000 Stella 2006(¯`?.¸¸.¤*¤.¸..?´¯)
  • Mimmi 71
    Äldre 13 Mar 15:26
    Fiffa5 skrev 2010-03-13 07:28:40 följande:
    20 MILS resa??? O bara två timmars jobb?? Det låter ju lite galet...då måste du verkligen utnyttja restiden till ngt vettigt...typ planera kommande syprojekt
    Hemma igen. Det blev inget planerande Däremot så var det premiär för mig att lyssna på ljudbok, Henning Mankells "Kinesen". Jösses så spännande den var och jag vill nästan inte vara hemma Nu skall här städas och plockas lite så kanske jag kan få tid till lite sömnad efter det. Fick hem så fina Campan-trikåer igår (från Tygpysslingen) som jag längtar efter att använda. Sedan har jag ju Farmer som bara ligger och väntar på att bli klippt i

    Ikväll får det nog bli lite virkning framför Schlagerfinalen
  • madeby­infern­o
    Äldre 13 Mar 15:37

    Jaha, min sovmorgon och sydag började ju bra - fick kasta mig upp och åka till akuten med sonen som trillat ner för soffan och slagit upp hakan efter lite klister och tejp så var vi hemma igen men då kom maken på att han bara MÅSTE åka och meka med bilen innan återbesiktningen så jag blev själv med alla barnen igen = inget vettigt gjort i syrummet alltså

    Aja, hoppas på att få liiiiite sytid ikväll iaf medan barnen tittar på hajar som hajar med sin pappa men det är inte att räkna med känns det som...


    Be the change that you want to see in the world - Gandhi
  • Äldre 13 Mar 15:45
    78Misan skrev 2010-03-13 12:57:56 följande:
    hrmm kanskle där mina måttband gömmer sig köpte 5 nya såna runda som rullar ihop sig innan jul o de är borta allihop :-O
    Haha, ja kanske det

    Inget sytt här idag heller, jag hoppas jag får en stund imorgon.... Hoppas o hoppas, måste få en liten stund eftersom jag har beställningar som ska lämnas på måndag.
    Colin 07.12.21
  • gewjyn
    Äldre 13 Mar 15:53

    Mannen ska åka till Paris på tjänsteresa på måndag och tar tåget till kastrup precis från där S&S ligger i Malmö. Finns ingen chans att de kan tänka sig att packa ihop en beställning där som han bara kan hämta ut och betala, va?

  • Äldre 13 Mar 16:20

    Hjälp!

    Min overlock har gått sönder. Jag sydde i rätt tjockt tyg när det lät konstigt och tråden hade hoppat ut ur övernålarna.

    Jag har trätt om hela maskinen, bytt nålar och fixat. Men den vänstra undre griparnålen missar övertrådarna i 9 fall av 10 då det inte bildas någon ögla för den att åka igenom.

    Någon som har en idé om vad som är fel? Jag som hade sett fram emot en riktig sydag imorgon.


    Stitch längtar efter Lilo
  • Äldre 13 Mar 17:15
    madebyinferno skrev 2010-03-13 15:37:49 följande:
    Jaha, min sovmorgon och sydag började ju bra - fick kasta mig upp och åka till akuten med sonen som trillat ner för soffan och slagit upp hakan efter lite klister och tejp så var vi hemma igen men då kom maken på att han bara MÅSTE åka och meka med bilen innan återbesiktningen så jag blev själv med alla barnen igen = inget vettigt gjort i syrummet alltså Aja, hoppas på att få liiiiite sytid ikväll iaf medan barnen tittar på hajar som hajar med sin pappa men det är inte att räkna med känns det som...
    Låter som min son. Ett tag kändes det som om vi hade klippkort på akuten...
  • Äldre 13 Mar 17:17
    Mimmi 71 skrev 2010-03-13 15:26:07 följande:
    Ikväll får det nog bli lite virkning framför Schlagerfinalen
    Ska det bli fler OS-mössor?
    Nu kan du snart lägga till virkmoster till meriterna
  • Äldre 13 Mar 17:22

    Jag måste bara berätta... apropå vårtecken som Mimmi har i sin blogg. Idag hängde jag ut tvätten för första gången i år. 


    ... sen att det beror på extra tvätt när 2 av barnen hade magsjuka i går och i natt är en annan sak
  • Moson
    Äldre 13 Mar 17:36
    Bling1975 skrev 2010-03-13 16:20:53 följande:
    Hjälp! Min overlock har gått sönder. Jag sydde i rätt tjockt tyg när det lät konstigt och tråden hade hoppat ut ur övernålarna. Jag har trätt om hela maskinen, bytt nålar och fixat. Men den vänstra undre griparnålen missar övertrådarna i 9 fall av 10 då det inte bildas någon ögla för den att åka igenom. Någon som har en idé om vad som är fel? Jag som hade sett fram emot en riktig sydag imorgon.
    Jag skulle kolla kniven. Min gjorde ungefär likadant men blev bättre när jag bytte kniv, de brukar vara känsliga mot det. Sen om du kan låsa kniven på din maskin är det bra om du gör det när du syr i tjocka tyger.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd