• Äldre 7 Mar 15:10
    598791 visningar
    11405 svar
    11405
    598791

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Moson
    Äldre 14 Mar 12:48
    Bling1975 skrev 2010-03-14 01:49:50 följande:
    Tack för tipset, det tänkte jag inte ens skulle kunna vara fel. Men samtidigt så undrar jag hur den kan spela in när maskinen inte ens kan göra en trådkedja innan man stoppar dit tyget. Då borde det nästan vara något annat va? Den får väl helt enkelt åka på spa på måndag, men jag var så taggad att sy imorgon och i veckan.
    Det är värt att testa, min gjorde likadant. Jag kom dessutom på att jag inte hade oljat min sen jag köpte den (för typ 7 år sedan) testa det om du inte hade gjort det. Vad är det för maskin du har?
  • Äldre 14 Mar 13:18
    Moson skrev 2010-03-14 12:48:54 följande:
    Det är värt att testa, min gjorde likadant. Jag kom dessutom på att jag inte hade oljat min sen jag köpte den (för typ 7 år sedan) testa det om du inte hade gjort det. Vad är det för maskin du har?
    Det är en huskylock s15, mindre än ett halvår gammal så jag tror tyvärr att jag hade sönder något.
    Stitch längtar efter Lilo
  • Äldre 14 Mar 14:53

    Äntligen fick jag min systund denna helgen. Så fort frukosten var avklarad så åkte maskinerna fram  
    4 härliga vårmössor och en singoalla, check   Trodde jag var less på mössor, men nä då, med lite nya tyger så gick det bra, haha.
    Nu var dessa beställningar, men en djungelmössa ska jag allt göra till mitt lilltroll, så  himla fint tyg alltså, blir nog aldrig mätt på det.


    Colin 07.12.21
  • Midnat­tsflic­ka
    Äldre 14 Mar 15:48

    Har färdigställt en ny mössa idag :)


  • GOBLIg­obli
    Äldre 14 Mar 15:50
    Toka2 skrev 2010-03-14 11:57:56 följande:
    Efterlysning:  Är det någon som har detta tyg till salu / bortbyte, eller vet var/om det går att få tag i? Jag har sytt slut på min sista centimeter, och nu har bästa kompisens lillasyster kärat ner sig i tyget. Hon ska ha liten i juni, så jag har lite lite tid på mig att leta. Snälla, är det någon som har sett detta tyg på ett tag?
    You've got gästbok!
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Kaja
    Äldre 14 Mar 18:08

    Bilen havererade ju häromdagen. Så det var bara att trava iväg och köpa en ny... Inte för att den gamla var så gammal, men ett motorbyte kostar typ 20000 och jag vet inte om det är värt att lägga de pengarna på en bil som är värd kanske 20-30000. Blir nog till att sälja den som reservdelsbil i stället...

    Så, det blev en ny. En sådanhär...

    http://new.skoda-auto.com/SiteCollectionImages/model/Fabia_FL/hatchback/gallery/_780x585/03.jpg

    Kul! Även om omständigheterna till varför jag köpte en ny bil kunde ha varit roligare...


    Sew much fabric - sew little time!
  • Äldre 14 Mar 18:12

    hej på er - tänket att ni kanske har koll på tillbehör...
    Nå´n som vet vart man kan köpa sidenband på rulle? Blir så dyrt på metervara, behöver några meter till ett litet projekt. Skulle behöva ljusblått, ljusrosa, svart och vitt, kanske 20 mm brett!?
    Hittade på minanamnband.se men finns det inga billigare?


  • Äldre 14 Mar 18:13

    preimärbesök på stoff och stil idag. Säger bara WOW

  • Nhelia
    Äldre 14 Mar 18:18

    Kaja: Grattis till ny bil! Wow den ser snabb ut, och vilken snygg färg Detta är så långt mina bilkunskaper sträcker sig och då är jag den enda som har körkort och bil i den här familjen

    Peak: Om du bor nära Borås skulle jag rekommendera dig att besöka Borås biståndscenter. Där säljer de ut sybehörsartiklar, bla sidenband och snedslå på rulle till löjligt låga priser Öppet onsdagar och lördagar.

  • Äldre 14 Mar 18:18
    Jalapeno skrev 2010-03-14 18:13:31 följande:
    preimärbesök på stoff och stil idag. Säger bara WOW
    hihi det var ett bra tips till min fråga ovan (även om det inte var meningen) {#lang_emotions_smile} Tack för tipset ändå, de hade ju bra sidenband! Dock bara 25m-rullar...skulle vilja ha lite mer på rullarna!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd