• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Skumboll
    ak74 skrev 2010-03-16 15:58:15 följande:
    Hmmm... Du har inte företag, va? Annars skulle ju swelogent vara ett alternativ. De tar 49 kr+moms för milano-interlock.
    Nä... jag får ju inget svar från s*tans försäkringskassan så det med företag lär väl aldrig hända... 
    Bra pris annars... ska höra med min mor, hon skulle nog kunna beställa. 
    ♥ Simon ♥
  • ak74

    Vad har du tänkt ta för pris på mössorna? Fast... det kanske man inte får fråga här i tråden{#lang_emotions_sealed}

  • 78Misan
    ak74 skrev 2010-03-16 15:58:15 följande:
    Hmmm... Du har inte företag, va? Annars skulle ju swelogent vara ett alternativ. De tar 49 kr+moms för milano-interlock.
    är det bra kvalité  är ju ute efter tyg som är bra kvalité o inte noppar sig
    Längtar efter sommar
  • Skumboll
    ak74 skrev 2010-03-16 16:11:01 följande:
    Vad har du tänkt ta för pris på mössorna? Fast... det kanske man inte får fråga här i tråden
    Eftersom det är en specialbeställning så beror det lite på priset på tyget... dvs. jag har inte kommit fram till något pris ännu...
    ♥ Simon ♥
  • 78Misan
    Skumboll skrev 2010-03-16 16:18:38 följande:
    Eftersom det är en specialbeställning så beror det lite på priset på tyget... dvs. jag har inte kommit fram till något pris ännu...
    Längtar efter sommar
  • Skumboll

    Skrev ju för några dagar sedan om fk och arbetsförmedlingen och att starta eget och att det lät lite för bra för att vara sant. Det var det nog också. {#lang_emotions_undecided} Mailade till fk än en gång och då säger de att de bara kan ge generella svar. Jag måste alltså starta företaget och SEN kan de göra en bedömning och därmed riskera all den ersättningen jag har idag, jag kan alltså inte få veta innan vad de kommer grunda min SGI på. Hur snevridet är inte det då? Om inte de själva vet, vem vet då?


    Blä, jag blir så less. 
    ♥ Simon ♥
  • GOBLIgobli

    Hehe, jodå! Fick ett tipsmail om det och kollade även jag 4 play för jag blev tusan så nyfiken. Och för att riktigt vara säker så kollade jag hennes beställnigsformulär också. Najs!!


    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • GOBLIgobli
    Skumboll skrev 2010-03-16 16:33:27 följande:
    Skrev ju för några dagar sedan om fk och arbetsförmedlingen och att starta eget och att det lät lite för bra för att vara sant. Det var det nog också.  Mailade till fk än en gång och då säger de att de bara kan ge generella svar. Jag måste alltså starta företaget och SEN kan de göra en bedömning och därmed riskera all den ersättningen jag har idag, jag kan alltså inte få veta innan vad de kommer grunda min SGI på. Hur snevridet är inte det då? Om inte de själva vet, vem vet då? Blä, jag blir så less. 
    Men så där kan de ju inte hålla på!! Och precis, om inte de vet, så vem??
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Skumboll
    GOBLIgobli skrev 2010-03-16 17:47:40 följande:
    Men så där kan de ju inte hålla på!! Och precis, om inte de vet, så vem??
    Ja, det kan man ju tycka. Jag är så less på fk, man får ju lika många svar som personer man pratar med. Nu har jag skickat ett argt mail och frågat vem f*n jag ska kontakta om inte de kan svara på det.
    ♥ Simon ♥
  • Mimmi 71
    GOBLIgobli skrev 2010-03-16 17:45:48 följande:
    Hehe, jodå! Fick ett tipsmail om det och kollade även jag 4 play för jag blev tusan så nyfiken. Och för att riktigt vara säker så kollade jag hennes beställnigsformulär också. Najs!!
    Grattis! Har inte sett serien denna säsong mer än igår och även jag hajade till när jag skymtade väskan
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd