• Äldre 7 Mar 15:10
    598657 visningar
    11405 svar
    11405
    598657

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 23 Mar 20:53

    Skumboll: och numera syr du själv, vad roligt


  • Äldre 23 Mar 20:58
    Cirrus skrev 2010-03-23 20:51:05 följande:
    Tre stycken?!? Jag kommer ihåg den orange/vita på din söting. Nästan så jag måste fixa en ny åt ett sånt fan
    Vet du...just den orangea försvann på sjukhuset en dag. Och ingen hade lämnat in den så den fick vi aldrig åter. Jag älskade den!
    ♥ Simon ♥
  • Äldre 23 Mar 20:59
    Cirrus skrev 2010-03-23 20:53:16 följande:
    Skumboll: och numera syr du själv, vad roligt
    Tja, jag har väl sytt sen jag var typ fem bast men det är väl mest på sista tiden jag sytt till småttingar. 
    ♥ Simon ♥
  • Äldre 23 Mar 22:50

    om jag slutade vela så hade jag fått såååå mycket mer gjort!


    nu har jag beställt genomskinlig vaxduk från stoff och stil. orkade inte vänta på att få svar angående regnskyddet så nu blir det att jag syr ett själv i alla fall. synd bara att man måste vänta en vecka på att få hem grejerna också...*suck* nåja, bara att plugga under tiden. (mitt köpstopp gick ju åt fanders, men jag har faktiskt en anledning till varför jag inte syr ju)

  • Äldre 23 Mar 22:57

    Idag har en kompis varit här och vi har sytt från halvett till nio , med uppehåll för fika och middag. Sen om jag har fått så väldans mkt gjort med tanke på all tid är en annan femma Men ny mössa, vantar, tossor och fleecebyxor samt ett blöjskal åt E blev det. (fast min syster sydde brallorna själv, jag tvingade henne ) 1.5 par trosor åt mig och så hjälpte jag min kompis att rita mönster på en mammabaddräkt. Men jag tror vi mest surrade

  • LumLum­Lum
    Äldre 24 Mar 07:36
    yrväder skrev 2010-03-23 22:57:54 följande:
    Idag har en kompis varit här och vi har sytt från halvett till nio , med uppehåll för fika och middag. Sen om jag har fått så väldans mkt gjort med tanke på all tid är en annan femma Men ny mössa, vantar, tossor och fleecebyxor samt ett blöjskal åt E blev det. (fast min syster sydde brallorna själv, jag tvingade henne ) 1.5 par trosor åt mig och så hjälpte jag min kompis att rita mönster på en mammabaddräkt. Men jag tror vi mest surrade
    Det brukar bli så. När jag och syrran har syhelg tillsammans blir det sällan värst mycket gjort. Men det är ett härligt sätt att ladda batterierna.
  • Äldre 24 Mar 09:14
    yrväder skrev 2010-03-23 22:57:54 följande:
    Idag har en kompis varit här och vi har sytt från halvett till nio , med uppehåll för fika och middag. Sen om jag har fått så väldans mkt gjort med tanke på all tid är en annan femma Men ny mössa, vantar, tossor och fleecebyxor samt ett blöjskal åt E blev det. (fast min syster sydde brallorna själv, jag tvingade henne ) 1.5 par trosor åt mig och så hjälpte jag min kompis att rita mönster på en mammabaddräkt. Men jag tror vi mest surrade
    Men trevligt var det :) 
    Tack för hjälpen med baddräkten. Imorgon ska nog jag o magen hoppa i plurret och testa den. Kommer säkert att funka kanonbra.
    Muddjeansen jag fick till igår är såå sköna. Kanske att de blev lite stora i mudden men, men, jag blir ju inte mindre precis ;)
  • TeDric­karen
    Äldre 24 Mar 09:17

    Snabb fråga....när ni syr dregglis med "overlock kant" var har ni för inställning då??, kör ni 3 eller 4 trådigt?


    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • plura
    Äldre 24 Mar 09:31
    ak74 skrev 2010-03-22 11:01:30 följande:
    Allt om handarbete nr 8/2004.
    Tack

    Även om jag gillar funktionskläder så har jag en fundering på att sy ett "vårställ" till dottern.
    Mest för att jag hittade ett roligt mönster på loppis. Tror ni att det kan funka med bävernylon fodrat med jersey?
    Eller är det en dålig kombo.
    Tyvärr så rann lusten av mig lite i morse då termometern låg på minus 12.
  • oofje
    Äldre 24 Mar 11:47
    TeDrickaren skrev 2010-03-24 09:17:11 följande:
    Snabb fråga....när ni syr dregglis med "overlock kant" var har ni för inställning då??, kör ni 3 eller 4 trådigt?
    Jag kör 4-trådigt. Men jag är inget bra exempel för jag kör alltid med 4 trådar. Har inte satt mig i i när och varför man ska använda färre trådar.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd