• Äldre 7 Mar 15:10
    598703 visningar
    11405 svar
    11405
    598703

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Tjej 83
    Äldre 25 Mar 20:25
    klara07 skrev 2010-03-25 20:16:17 följande:
    Mmmmm vilket härligt vårväder det har varit idag 15 grader . Då antar jag att det är dags att damma av maskinerna och börja med lite vårkläder.  De var lite fräcka de där vikingarna, ovanligt motiv.
    fräcka jaa, men färgerna?! så uttjatade nu. nästan så man ser i butikerna att alla färger är slutsålda o de bara har rosa o blå kvar för ingen vill ha dem.

    grönt!!! ge oss grönt  o gult!!! de är fräckt.
  • klara0­7
    Äldre 25 Mar 20:42
    Tjej 83 skrev 2010-03-25 20:25:48 följande:
    fräcka jaa, men färgerna?! så uttjatade nu. nästan så man ser i butikerna att alla färger är slutsålda o de bara har rosa o blå kvar för ingen vill ha dem. grönt!!! ge oss grönt  o gult!!! de är fräckt.
    Tjaa jag tycker att de rosa var fina, men visst det är roligt med andra färger också, gult hade nog varit fint. Fast jag är tveksam till om jag kommer att köpa tyget, jag tycker det blir så dyrt med frakten då jag ändå bara köper nån meter.
  • Tjej 83
    Äldre 25 Mar 20:51
    klara07 skrev 2010-03-25 20:42:33 följande:
    Tjaa jag tycker att de rosa var fina, men visst det är roligt med andra färger också, gult hade nog varit fint. Fast jag är tveksam till om jag kommer att köpa tyget, jag tycker det blir så dyrt med frakten då jag ändå bara köper nån meter.
    titta in på johannas sida nu o hon ahde lagt upp ett grönt med.
    nu händer de grejjer hehe.
    se vad de blir för färger..
    ja jo de blir dyrt med frakten om de har en fast o man ska köpa lite...
    ja vill inte ha alla barnens kläder i samma tyger så då vill ja kunna köpa lite tyg men de är som du säger, frakten blir dyr.
  • Äldre 25 Mar 20:53

    Nääää, vikingarna var definitivt inget för mig. Jag är så less på mönster över lag. Vill helst ha randigt!


    ♥ Simon ♥
  • Tjej 83
    Äldre 25 Mar 20:55
    Skumboll skrev 2010-03-25 20:53:18 följande:
    Nääää, vikingarna var definitivt inget för mig. Jag är så less på mönster över lag. Vill helst ha randigt!
    haha ja köper bara randigt till barnen de är så fint men nu vill ja ha mönster 
    fast inget slår randigt

    en fråga till alla?!
    tyget med vågor, ska de "spetsiga" vågorna va uppåt eller de "trubbiga"?
    har sett åt båda håll i bloggar. men ja tycker de spetsiga ska va  upp :)
  • Äldre 25 Mar 21:06
    Tjej 83 skrev 2010-03-25 20:55:57 följande:
    haha ja köper bara randigt till barnen de är så fint men nu vill ja ha mönster  fast inget slår randigt en fråga till alla?! tyget med vågor, ska de "spetsiga" vågorna va uppåt eller de "trubbiga"? har sett åt båda håll i bloggar. men ja tycker de spetsiga ska va  upp :)
    det får man ju bestämma själv, men jag tycker som du
  • klara0­7
    Äldre 25 Mar 21:07
    Tjej 83 skrev 2010-03-25 20:51:19 följande:
    titta in på johannas sida nu o hon ahde lagt upp ett grönt med. nu händer de grejjer hehe. se vad de blir för färger.. ja jo de blir dyrt med frakten om de har en fast o man ska köpa lite... ja vill inte ha alla barnens kläder i samma tyger så då vill ja kunna köpa lite tyg men de är som du säger, frakten blir dyr.
    Såg det, men hon kommer ju fortf bara trycka blå och rosa.
  • klara0­7
    Äldre 25 Mar 21:10
    klara07 skrev 2010-03-25 21:07:25 följande:
    Såg det, men hon kommer ju fortf bara trycka blå och rosa.
    Fattade kanske inte riktigt det hon skrev, trodde att hon bara ville "visa" sin favvofärg, men hon kanske skall trycka den med?
  • Tjej 83
    Äldre 25 Mar 21:22
    klara07 skrev 2010-03-25 21:10:59 följande:
    Fattade kanske inte riktigt det hon skrev, trodde att hon bara ville "visa" sin favvofärg, men hon kanske skall trycka den med?
    ne ja vet itne hehe
    men ibland kommer de upp flera färger men allt blir inte tryckt. men znok hade la bestämt sig för rosa o blått så då blir de la bara de?!  synd
    tyckte de va lite fräcka ju..
  • Äldre 25 Mar 21:29
    klara07 skrev 2010-03-25 21:10:59 följande:
    Fattade kanske inte riktigt det hon skrev, trodde att hon bara ville "visa" sin favvofärg, men hon kanske skall trycka den med?
    jag fattar det som att den lime oxå ska tryckas.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd