• Äldre 7 Mar 15:10
    598642 visningar
    11405 svar
    11405
    598642

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • lilla sol
    Äldre 26 Mar 16:47

    Lumlumlum, I stl 98 klipper jag 38cm :)

  • Äldre 26 Mar 21:29

    Iiiih!  Min symaskin kom idag och NU när barnen äntligen sover får jag packa upp den!


    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • Annis1­23
    Äldre 26 Mar 21:51

    Har ni något tips på hur jag får kantbandet snyggt på en bebisfilt? Är det lättare att ha vanlig bomullsväv som kantband än jersey?


    Jag har en syblogg...
  • tinni7­8
    Äldre 26 Mar 22:37
    Minxy skrev 2010-03-26 21:29:29 följande:
    Iiiih!  Min symaskin kom idag och NU när barnen äntligen sover får jag packa upp den!
    Vad kul, det var verkligen snabb leverans.
  • Äldre 26 Mar 23:29
    tinni78 skrev 2010-03-26 22:37:24 följande:
    Vad kul, det var verkligen snabb leverans.
    Ja verkligen, bara en enda dag! Jag är sjukt nöjd - har bara sytt en dregglis (och halva kvällen gick åt att fixa ett hyfsat mönster), men maskinen känns så jämn och mjuk!
    Och den låter nästan ingenting!
    Min gamla maskin lät som ett trösverk och dessutom gjorde den att allt annat på bordet hoppade. Den var liksom inte direkt stabil...
    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • sarahl
    Äldre 27 Mar 11:19

    kan någon vägleda mig, jag har en butik som är intresserade av att sälja mina mössor och filtar som jag syr.

    Vad krävs av mig? eget företag,  räcker hobbyverksamhet? regestering av namn osv?

  • Äldre 27 Mar 12:53

    Gaaah. Min overlock har börjat hoppa i en söm.. den yttersta tar inte hela tiden. Har bytt nål, oljat och tittat så att allt är rätt trätt. Men ändå vill den inte sy bra....

    Någon som kan ge tips på vad som är fel....

  • Äldre 27 Mar 15:33
    Titinea skrev 2010-03-27 12:53:50 följande:
    Gaaah. Min overlock har börjat hoppa i en söm.. den yttersta tar inte hela tiden. Har bytt nål, oljat och tittat så att allt är rätt trätt. Men ändå vill den inte sy bra.... Någon som kan ge tips på vad som är fel....
    ibland gör den det om man har fel sorts nål. tex gjorde min det på jeanstyg tills jag bytte från universal till jeansnålar.
  • Äldre 27 Mar 15:40

    Till min overlock finns det tyvärr bara en sorts nålar. De har en rund övre del och min symaskinsförsäljare har bara storlek 14 på dem...

  • Äldre 27 Mar 18:28

    I dag la jag äntligen in en liten beställning på SOS, hoppas nu på snabb leverans (brukar ju inte vara det) så att jag kan få sy lite shorts till killarna. Här blir det inte mycket sytt är själv hemma sen i torsdags och har dessutom ett sjukt barn och ett piggt och uttråkat barn, men ska nog sy lite i kväll när de somnat.


Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd