• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Ullerull
    Kaja skrev 2010-03-29 16:18:58 följande:
    Jag beställde mina från MinaNamnband. Då kostade de 1500 för 500 stycken inklusive frakt. 300 kostade typ 1300... Men, jag hänger rätt så mycket på Etsy.Nu tror jag att MinaNamnband har höjt priset rätt så häftigt, så nästa gång blir det inte därifrån. Håller på att spana på en tjej som köpte från Singapore/Thailand. Fast, hon beställde 5000 stycken, men betalade typ 500 kronor för alla...
    Å, det vore ju något...men går det inte att beställa liiiite färre?
  • GOBLIgobli
    Kaja skrev 2010-03-29 16:18:58 följande:
    Jag beställde mina från MinaNamnband. Då kostade de 1500 för 500 stycken inklusive frakt. 300 kostade typ 1300... Men, jag hänger rätt så mycket på Etsy.Nu tror jag att MinaNamnband har höjt priset rätt så häftigt, så nästa gång blir det inte därifrån. Håller på att spana på en tjej som köpte från Singapore/Thailand. Fast, hon beställde 5000 stycken, men betalade typ 500 kronor för alla...
    Wow!! Jag vill också.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • MarJoDe
    Kaja skrev 2010-03-29 16:18:58 följande:
    Jag beställde mina från MinaNamnband. Då kostade de 1500 för 500 stycken inklusive frakt. 300 kostade typ 1300... Men, jag hänger rätt så mycket på Etsy. Nu tror jag att MinaNamnband har höjt priset rätt så häftigt, så nästa gång blir det inte därifrån. Håller på att spana på en tjej som köpte från Singapore/Thailand. Fast, hon beställde 5000 stycken, men betalade typ 500 kronor för alla...
    Det hade varit nåt! {#lang_emotions_smile}
    Jag har en syblogg
  • Tjej 83

    Jag har köpt en kamera !!! 
    äntligen..

    nu kan ja fota massor hihi

    på torsdag ska jag skicka barnen tills sin mormor o de ska va där över påsk, vi skulle komma ner på lördan men svärmor ringde o fårga om vi ville komma till henne då de sen åker till egypten. så  då blir det 1 dag extra på hemmaplan  :)
    så då ska ja åka o köpa tyg o provsy syrrans klänning.

    ak74 va beredd på mail haha  kanske kan behöva hjälp vem vet?! fast de verkade ganska lätt o sy så vi får se...

  • Tjej 83

    Titta just in på johanna ahlard blogg...
    förlåt alla om ni kommer bli fattiga nu, inte meningen men ja bara önska lite robotar de blev ju fina!!  fasen nu kommer ja själv bli fattig hihi

  • yrväder
    Kaja skrev 2010-03-29 16:18:58 följande:
    Jag beställde mina från MinaNamnband. Då kostade de 1500 för 500 stycken inklusive frakt. 300 kostade typ 1300... Men, jag hänger rätt så mycket på Etsy. Nu tror jag att MinaNamnband har höjt priset rätt så häftigt, så nästa gång blir det inte därifrån. Håller på att spana på en tjej som köpte från Singapore/Thailand. Fast, hon beställde 5000 stycken, men betalade typ 500 kronor för alla...
    Låter super. Vet du om dom är som minanamnbands? Dvs vävda på baksidan med. Etsys har ju "trådar" på baksidan.

    Okej, 5000 är många, det lär ju räcka livet ut Men för 500 kr köper jag lätt så många, mängden spelar ju inte nån större roll sålänge inte priset är svinigt dyrt!

    Håll oss uppdaterade!
  • Minxy

    Sydde en tunika till lillan igår som jag faktiskt blev nöjd med:


    Blir mer och mer sugen på att köpa en riktig overlock istället för att köra med "fusk-overlock" och sedan renklippa kanten....
    Vad tycker ni här i tråden? Är det värt det? Kan man få tag på en bra overlock på t.ex. Blocket?
    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • Mari78 m pojktriss

    Och jag har precis fått besked om att mina namnband kommit från väveriet och nu är skickade mot mitt håll! Yes! Nu hoppas jag verkligen att de är kanonfina för de kostade ju nästan 5 kr/styck. Svindyrt i sammanhanget ovan . Mina namnband har får dålig konkurrens.

  • Skumboll
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-03-29 18:52:38 följande:
    Och jag har precis fått besked om att mina namnband kommit från väveriet och nu är skickade mot mitt håll! Yes! Nu hoppas jag verkligen att de är kanonfina för de kostade ju nästan 5 kr/styck. Svindyrt i sammanhanget ovan . Mina namnband har får dålig konkurrens.
    Jag också! Men åh vad jag vill ha specialdesignade.... fanns ju en hel del företag i asien som tillverkar sånt när man googlar, vet inte om man vågar chansa bara. 
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd