• Äldre 7 Mar 15:10
    598850 visningar
    11405 svar
    11405
    598850

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 29 Mar 20:34
    Jalapeno skrev 2010-03-29 20:31:34 följande:
    då blir're att läsa bloggar imorrn istället. Kanske bra för nattsömnen. Jag prenumererar på ett hiskeligt antal
    Jodu, jag med!

    Det verkar dock bara vara blogspot som inte funkar (och inte heller min google reader) sambon tror på fel hos allsmäktige google
  • Tjej 83
    Äldre 29 Mar 20:37
    Jalapeno skrev 2010-03-29 20:31:34 följande:
    då blir're att läsa bloggar imorrn istället. Kanske bra för nattsömnen. Jag prenumererar på ett hiskeligt antal
    hur funkar de med att prenumerera?
    har sett den knappen men inte tryckt
    jag har istället lagt in allas bloggnamn på en lista så kommer de upp bilder o rubriker när de är nya inlägg, så håller ja koll
  • Äldre 29 Mar 20:41
    Tjej 83 skrev 2010-03-29 20:37:28 följande:
    hur funkar de med att prenumerera? har sett den knappen men inte tryckt jag har istället lagt in allas bloggnamn på en lista så kommer de upp bilder o rubriker när de är nya inlägg, så håller ja koll
    Det blir så lång lista bara, jag har drygt 200 bloggar i min google reader Plus att då måste man ju gå in på varje sida, nu får jag upp nya inlägg i en egen sida och behöver inte hålla nån koll alls, dom bara finns där, och ligger kvar till man har tid att läsa dom.
  • Äldre 29 Mar 21:08

    om du har gmailkonto så ser du längst upp till vänster hur det står "reader". alt gå bara till  reader.google.se


    andra alternativet är bloglovin som verkar vara lika enkelt
  • GOBLIg­obli
    Äldre 29 Mar 21:38

    Suck och dubbelsuck!! Någon som vill ha färdigskuren brun remsa av mudd? Typ jag-vet-inte-hur-många-meter.
    Glad i hågen tänkte jag sy filtar med bruna kanter och klippte upp den 1.6m långa tuben i 5cm bred remsa.
    Resultat efter färdig filt; EN MANET!! Men vafaan det skulle vara en filt!!

    Grrr...

    Däremot har jag lyckats gör trevikt bandkantning med CPn med den vanliga kantbandsmojängen. Nåt kul iaf. Bra blev det också. Och gratis.


    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • GOBLIg­obli
    Äldre 29 Mar 21:40

    Kontentan är alltså kanta inte filtar med MUDD med lycra.


    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • Äldre 29 Mar 21:46

    Nu har jag fixat min Pysselsida, så nu kan ni äntligen få se lite av vad jag har gjort hittills. När ni kikar, tänk på att jag är nybörjare. Sydde på min overlock första gången i februari. Så, be nice! *ler snällt*

    http://www.moedesign.se

    GOBLI: Tråkigt när det blir sådär, men allid lär man sig nåt.


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • Äldre 29 Mar 21:47
    GOBLIgobli skrev 2010-03-29 21:38:42 följande:
    Däremot har jag lyckats gör trevikt bandkantning med CPn med den vanliga kantbandsmojängen. Nåt kul iaf. Bra blev det också. Och gratis.
    Åh, hur lyckades du med det? Berätta berätta berätta!
    ♥ Simon ♥
  • GOBLIg­obli
    Äldre 29 Mar 21:54
    m o e skrev 2010-03-29 21:46:56 följande:
     GOBLI: Tråkigt när det blir sådär, men allid lär man sig nåt.
    Jo man gör ju det. Trist bara att jag nu inte kan använda mudden till filtarna som jag tänkt.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • GOBLIg­obli
    Äldre 29 Mar 21:59
    Skumboll skrev 2010-03-29 21:47:18 följande:
    Åh, hur lyckades du med det? Berätta berätta berätta!
    Hehe, jo såhär; Jag tog en flervikt remsa papper och stack in i den klykan som gör den nedersta tygvikningen, alltså inviket undertill. Man ska hindra bandet att åka in i den böjen och då även räkna av 1/4 av bredden på remsan.
    Om jag kör ett blogginlägg om det här ska jag fota det också, kanske lättare att se hur jag menar.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd