• Äldre 7 Mar 15:10
    600850 visningar
    11405 svar
    11405
    600850

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 30 Mar 13:31
    Vallie skrev 2010-03-30 12:58:42 följande:
    ingen som kan hjälpa mig?
    Din Husqvarna viking Sarah verkar vara liknande som min modell Anna enligt Husqvarnas hemsida.  Grupp 5

    Men det verkar vara svårt att hitta manualen på nätet..
    Kika gärna in i min blogg
  • Äldre 30 Mar 13:32

    Men just nu har jag inte den hemma tyvärr...


    Kika gärna in i min blogg
  • Tjej 83
    Äldre 30 Mar 17:06

    Sydde en svart hatt till sonen han ska ha imorn på dagis på påskfirandet...  men den blev lite stor, tänkte han kan ju ha en mössa under då de ska va ute på fm o leta efter påskägg o allt va de va....
    fast ändå vill ja sy den mindre  :) hmm kanske ska sy en till,  bara för att 
    haha

    ananrs är bilskydden klara, några skoskydd är klara, ja har min kamera.
    ska fota när ja hinner  :)

    ska köpa prickigt tyg i helgen med o sy klänning o kjol.

    hur lång är en kjol dragkedja? som man kan ha på sidan? hmm??

  • Äldre 30 Mar 18:56

    Har uppdaterat bloggen med lite sytt till E. Bland annat lite rosa fordonsplagg

    smayrvader.blogspot.com/

  • Knastr­oll82
    Äldre 30 Mar 19:17

    Hur är MG´s mudd i kvalitén?
    Tänkte beställa endel trikåstuvar därifrån, och såg att deras mudd var billig. Är det ok kvalitet eller bör jag hoppa över den?


  • Knastr­oll82
    Äldre 30 Mar 19:18

    Yrväder > Snyggt! Gillar verkligen färgkombinationerna!
    Själv har jag snöat in på orange + lila. Min fis är så tjusig i det så! Men allt klär ju en skönhet...


  • Äldre 30 Mar 19:28
    Knastroll82 skrev 2010-03-30 19:18:08 följande:
    Yrväder > Snyggt! Gillar verkligen färgkombinationerna! Själv har jag snöat in på orange + lila. Min fis är så tjusig i det så! Men allt klär ju en skönhet...
    Jo det är snyggt, och lila och lime är oxå snyggt   Precis
  • Äldre 30 Mar 19:29

    Tack förresten

  • Äldre 30 Mar 20:00

    yrväder: Superfina!

    Jag har en fråga. Vi har just fått färidg lillkillens rum (se här) och jag har köpt tyg i samma mönster som fondväggen, från Sandbergs. Jag tänkte sy öljettlängder, som går en liten bit nedanför fönsterbrädan. Kan man sätta fast såna stora gardinöljetter själv? Tyget är alldeles för dyrt, så jag har inte råd att göra fel här...


    Nu har vi två mirakelkillar!
  • Äldre 30 Mar 20:14
    m o e skrev 2010-03-30 20:00:55 följande:
    yrväder: Superfina! Jag har en fråga. Vi har just fått färidg lillkillens rum (se här) och jag har köpt tyg i samma mönster som fondväggen, från Sandbergs. Jag tänkte sy öljettlängder, som går en liten bit nedanför fönsterbrädan. Kan man sätta fast såna stora gardinöljetter själv? Tyget är alldeles för dyrt, så jag har inte råd att göra fel här...
    Tack!
    Japp det går det. Finns på tygaffären. Hasta (märket) har sådana i plast som man bara trycker ihop, och som går att ta isär och sätta på andra gardiner när man vill byta. Man  förstärker med vliselin, ritar av innerhålet, klipper upp ett kryss och sätter fast dom (har för mig man gjorde så, ev klipper man upp hela hålet) men iaf så står det på förpackningen. Märk upp innan vart du vill ha öljetterna bara.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd