• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • GOBLIgobli
    Kyssen skrev 2010-03-30 23:01:45 följande:
    Gobli: Ja, den går säkert att använda - men man vill ju fota snyggt oxå - och då gör den sig verkligen inte rättvisa =). Hädan efter kommer jag i möjligaste mån att använda JNY's single jersey att kanta med, den brukar jag få jättebra resultat med!
    Ahaa, du kör singel. Den är inte rundstickad va?
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • GOBLIgobli

    Ja hej förresten BillaBa. (Tog väl ett år drygt att göra den kopplingen...)


    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • yrväder
    GOBLIgobli skrev 2010-03-30 23:14:26 följande:
    Ahaa, du kör singel. Den är inte rundstickad va?
    Finns rundstickad med, jnys gröna (som matchar apor, lejon) är rundstickad bland annat
  • tinni78
    Knastroll82 skrev 2010-03-30 21:13:52 följande:
    Haha, en hel drös av MG´s reastuvar, massor av mudd, både randig och enfärgad från MG samt reamuddarna från mjukatyger. Sen blev det lite stretchfrotté med och lite canvas.Och så blev det några rullar tråd.Skulle egentligen behövt mer tråd samt snedslå och tryckknappar, men plånboken sa ifrån... Attan!
    Jag gjorde också en beställning från MG's igår på reastuvar och vit overlocktråd. Hade plånboken inte varit så begränsad hade jag kunnat köpa mycket mer där. Köpte du stretchfrottén och canvasen där också? Jag hittar inte det på deras hemsida.
  • linweg

    För några veckor sedan såg jag en jättesöt mjukishund sydd i frotté.
    Jag fick för mig att det var på den här finska bloggen miun-tontti.blogspot.com/ (Hon som har gjort den superfina lejonmössan) men jag kan inte hitta den.

    Har testat att googla men har inte lyckats hitta något, min finska är inte så bra, obefintlig, och jag vet inte hur tillförlitlig google translator är som jag försökte med...

    Någon som har sett vovven och kommer ihåg var den är? Eller någon som kan tipsa om var jag kan hitta mönster? Försökte på biblioteket men hittade inget av värde där.

  • yrväder
    tinni78 skrev 2010-03-30 23:37:43 följande:
    En liten tygfråga, vad är det för skillnad på bommulstrikå med och utan lyckra?
    Bomullstrikå utan lycra blir väldigt stum.
  • plura
    Tjej 83 skrev 2010-03-30 23:00:04 följande:
    canvas kostar 139 kr/m. tycker de skulle hålla.  ja maila dem o skicka med bilder o visa hur  jackan såg ut efter ca 3 tvättar. grådaskig o inte alls svart som den ska va.o de vita döskallarna va ocksålite grå. fick tillbaka pengar för tyget, de a ju snällt men inte de ja ville med mailet utan mer att de ska vet att de bleks så fort..när ja först beställde tygprover fick ja 1 otvättad o 1 tvättad bit. såg lika fina ut.men de a de ju inte efter 3 tvättar...
    Ja det var dåligt med det priset -hoppas att de tog åt sig av kritiken.
    Jättetrist om man sytt nåt man är nöjd och så håller inte tyget måttet.

    Egentligen så skulle jag väl bara vilja köpa ekotyger, men tyvärr så har jag inte riktigt råd eller hittar det jag vill ha.
    Funderar på det här med att färga själv också (nån som gör det) är det Herdins färg som gäller då -eller finns det nåt annat alternativ?
  • GOBLIgobli
    yrväder skrev 2010-03-30 23:26:09 följande:
    Finns rundstickad med, jnys gröna (som matchar apor, lejon) är rundstickad bland annat
    Ok vad bra. Då har jag lärt mig något nytt, trodde inte det fanns i rundstickat nämligen.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • GOBLIgobli

    Just det, ni som beställt från MG-tyger, fick ni mail på er beställnig direkt? Jag beställde också men inte fått något än.


    Foot - A device for finding furniture in the dark
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd