• Äldre 7 Mar 15:10
    598988 visningar
    11405 svar
    11405
    598988

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Äldre 31 Mar 09:18
    mrsIce skrev 2010-03-31 09:16:17 följande:
    43 cm i omkrets är vår dotters huvud nu, och hon är 6 månader nästa vecka! 
    har du nån mössa du kan mäta omkretsen på?
    Colin 07.12.21
  • Knastr­oll82
    Äldre 31 Mar 09:18

    Åååå, nu vill jag att mina paket ska komma, nu nu, nu, helst nyss!
    Eller helst redan innan jag skickade beställningen.

    Hur lång tid brukar det ta för MG respektive Mjukatyger att få iväg sina paket?


  • Kyssen
    Äldre 31 Mar 09:18

    Det där med huvudmått är vääääldigt olika från barn till barn. Min 3-åring har 49cm och min 1-åring har 46. När jag syr mössor frågar jag alltid efter barnets huvudmått och ålder. På så vis har jag störst chans att få rätt storlek.

  • Tjej 83
    Äldre 31 Mar 09:20

    Nu är det några bildet i mitt fotoalbum.
    på Bilkläningen, o påskhatten, o klänning med liljekonvaljer som dottern har som påskklänning idag :)

    ska sy klart sparkskyddet till bilen nu, bara 3 fickor som ska på, de går fort, sen ska ja sy ett antal skoskydd med... o klä om matstolen i helgen när barnen är hos sin mormor :)

  • Äldre 31 Mar 09:21
    Kyssen skrev 2010-03-31 09:18:51 följande:
    Det där med huvudmått är vääääldigt olika från barn till barn. Min 3-åring har 49cm och min 1-åring har 46. När jag syr mössor frågar jag alltid efter barnets huvudmått och ålder. På så vis har jag störst chans att få rätt storlek.
    Ja om jag kunde skulle jag fråga om omkrets, men barnet som ska få mössan är utomlands och beställaren vill ge den när dom kommer hem. Vet att det är en 6 månaders bara..
    Colin 07.12.21
  • Mimmi 71
    Äldre 31 Mar 09:22
    GOBLIgobli skrev 2010-03-31 07:08:29 följande:
    Ok vad bra. Då har jag lärt mig något nytt, trodde inte det fanns i rundstickat nämligen.
    Det är sant - jag har några interlocker från Jenny som är rundstickade. Tänkte inte på detta när du ställde frågan. Kolla upp med henne, vad det är för färger.
  • Äldre 31 Mar 09:22
    Kyssen skrev 2010-03-31 08:18:39 följande:
    Gobli: Haha - nej kanske inte så logiskt heller iom att jag heter Kyssen här =).. Började min familjelivskarriär långt innan min sykarriär. Japp, jag kantar med JNY's singel jersey, och minns jag inte fel är den rundstickad. Men - min nästa fråga till dig blir då hur tusan du får i kantbandet i kantbandsapparaten om du inte klipper upp det?? *kliar mig i huvudet*
    Va, det har jag inte fattat heller
  • Äldre 31 Mar 09:28

    Haha, jag har samma huvudmått som en 2-3 åring enl den där tabellen Kan stoltsera med hela 53 cm i omkrets

  • Mimmi 71
    Äldre 31 Mar 09:33

    Jag har förstått det som så att Gobli vill ha rundstickad mudd för att kunna klippa kantbandet i en spiral och på så vis få lååååånga kantband och behöver därför inte mer än en skarv (som hanar under namnlappen) på sina filtar.

  • gewjyn
    Äldre 31 Mar 09:34
    Knastroll82 skrev 2010-03-31 09:18:45 följande:
    Åååå, nu vill jag att mina paket ska komma, nu nu, nu, helst nyss! Eller helst redan innan jag skickade beställningen. Hur lång tid brukar det ta för MG respektive Mjukatyger att få iväg sina paket?
    MG är jättesnabba, Jag har haft mina paket efter två dagar
    Mjuka tyger är väl lite si och så, just nu tror jag hon var på mässa och så ska ju fordonstygerna komma i dagarna så det kan nog ta lite tid.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd