• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Fiffa5
    Kaja skrev 2010-03-31 17:10:34 följande:
    De där söta katterna som det är så många som syr. Visst är de hämtade ur en bok?? Någon som kan hjälpa mig med vilken?
    Sy mjuka djur  av  Karin Neuschutz tror jag hon heter?
  • mage06
    Mimmi 71 skrev 2010-03-31 16:22:01 följande:
    Jag är ingen expert - det var länge sedan jag sydde volanger. Spana in hos Jalapejo hon är en "fena" på volanger och kanske skriver något om mått. syltigochsaftig.blogspot.com/
    Åh tack snälla Mimmi!
    ak74 skrev 2010-03-31 16:58:41 följande:
    Det beror på hur mycket rynk man vill ha. Jag har provat mig fram och höftat och det har blivit bra.
    Jo, jag förstår det Tänkte om det fanns någon tumregel... Men jag provar mig nog fram. Var längesedan jag sydde barnkläder nu och har lite ångest för att sätta saxen i tyget. Har fortfarande inte bestämt mig för overlock, coverlock eller vad jag skall ha trots att det har gått en födelsedag till sen jag fick pengarna till det...{#lang_emotions_embarassed}
  • Kaja
    ak74 skrev 2010-03-31 17:17:04 följande:
    Jag gillar Kaja. Lätt och lagom långt Lätt att få plats med på namnband också
    Tack du... Så länge man inte blir kallad för Fyll-Kaja så är det ok... Eller Skatan... {#lang_emotions_cool}  Fast, det kommer av att jag inte kunde säga mitt namn när jag var liten. Och mitt riktiga namn är inte HELT olikt ditt faktiskt. Jag får ofta heta Anna-Karin....
    Sew much fabric - sew little time!
  • Fiffa5

    Jag funderar på att sy en filt och ge bort i doppresent. Veour på ena sidan och interlock eller jersey på andra.  Men vad använder jag för att kanta med? 


    Har hittills endast kantat med muddväv men läser ibland att ni kantar med både interlock och jersey?  
    Vad är bäst? 
    Vilket är enklast att få snyggt?
  • Kaja

    Fast... en gång så blev det fel. Väldigt fel. Tanten (typ 97 bast...) kom ihåg att det var ett dubbelnamn och två vackra namn....

    Hmmmm.....

    Tänka......

    Fundera.....

    Svea-Märta!!!


     


    Då. Svarade. Inte. Jag....


    Sew much fabric - sew little time!
  • Jalapeno

    tack för komplimangen mimmi!!


    jag har kört med allt från 30% till 70% och det ser underligt nog ganska lika ut. 50% och mer funkar mindre bra på babyklader då resultatet blir att volangen gärna står rakt ut om det inte blir lite massa/tyngd i tyget. 
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd